-
Ljusnande framtid
Inbunden bok. Historiska Media. 1998. 201 sidor.
Mycket gott skick. Endast smärre hanteringsspår på pärmen. Namnad på inlagans tredje blad. I övrigt fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188930347
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
Historiska Media 9789188930347 -
Ljusnande framtid
Inbunden bok. Historiska Media. 1999. 201 sidor.
Mycket gott skick. Dekorerat pappband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188930343
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
Historiska Media 9188930343 -
Ljusnande framtid! skola, social mobilitet oc...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Historiska media. 1998. 201 s. 14 x 22cm. Pärmen mycket lätt stött i nedkant. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188930347
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
9789188930347 -
Ljusnande framtid
Inbunden bok. Historiska Media. Första upplagan uppl. 1998. 201 sidor.
Nyskick. Förlagets dekorerade pappband. 22,1 x 13,9 cm. 396 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188930347
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
Historiska Media Första upplagan 9789188930347 -
Ljusnande framtid! skola, social mobilitet oc...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Historiska media. 1998. 201 s. 14 x 22cm. Ett hörn lätt stött. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188930347
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
9789188930347 -
Ljusnande framtid. Skola, social mobilitet oc...
Inbunden bok. Historiska Media. 1998. 201 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188930343
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
Historiska Media 9188930343 -
Ljusnande framtid
Inbunden bok. Historiska Media. 1998. 201 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Understrykningar och marginalstreck förekommer på ett antal sidor
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188930343
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
Historiska Media 9188930343 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9188930343
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
Historiska Media 9188930343 -
Ljusnande framtid
Inbunden bok. Historiska Media. 1 uppl. 1998. 201 sidor.
Nyskick. Alla känner till Jonas Frykmans intressanta etnologiska böcker. Denna är ny och oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188930347
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
Historiska Media 1 9789188930347 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789188930347
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
Historiska Media 9789188930347 -
Ljusnande framtid! Skola, social mobilitet oc...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Historiska media 1998. 201 sidor. Illustrerad med fotografier. Förlagets pappband. Nära nyskick. Ett mycket fint obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188930343
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
9188930343 -
Ljusnande framtid! Skola, social mobilitet oc...
Inbunden bok. Historiska Media. 1998. 201 sidor.
Nyskick. Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i cent läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188930343
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
Historiska Media 9188930343 -
Ljusnande framtid!- Skola, social mobilitet o...
Inbunden i nyskick. Historiska media 1998. - Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var de läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188930343
- Titel
- Ljusnande framtid
- Författare
- Frykman, Jonas
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag fortsätter allt färre ungdomar från arbetarklass till högre studier. Däremot går de flesta akademikerbarn i föräldrarnas fotspår. Har skolan upphört att fungera som språngbräda för social rörlighet? Var den nyskapande pedagogiken med individen i centrum misslyckad?
Ja, det anser etnologen Jonas Frykman och vänder i "Ljusnande framtid" uppochner på begreppen. Dagens problem går inte att skylla på bråkiga elever, eftersatta lokaler eller utbrända lärare. Förklaringen finns betydligt djupare än så: skolan har tappat förmågan att ge eleverna en tilltro till framtiden. Skolans tidigare strävan att forma eleverna till Något har bytts mot 90-talets ambitioner att lära dem bli Någon - ett förödande mål för elever som kommer från hem utan studievana.
Författaren debatterar dagens skolsystem mot bakgrund av 1900-talets svenska bildningskultur. Ljusnande framtid blir därmed en tankeväckande spegling av en skola i ständig förändring och allvarlig kris.
Jonas Frykman är professor i etnologi vid Lunds universitet. Han har tidigare medverkat i en rad böcker om kultur och identitet i 1900-talets samhälle: "Den kultiverade människan", "Moderna tider", "Dansbaneeländet" och "Försvenskningen av Sverige".
9188930343
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn