-
Maktspelet i Volvo - En skildring inifrån
Inbunden bok. Ekerlids Förlag. Första upplagan uppl. 2021. 192 sidor sidor.
Nyskick. Ej namnad. Ingen prisetikett.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189323056
- Titel
- Maktspelet i Volvo : en skildring inifrån
- Författare
- Nyman, Hans
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 218 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 373 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- PG Gyllenhammar utsågs till Sveriges mest beundrade man nio år i rad. Hans känsla för samhället, personalen på golvet och visioner var unik. Men PG ville inte ha någon med på triumfvagnen som påminde om att han var dödlig. Han tappade kontakten med marken och sitt företag. Han gav sig in i affärer som misslyckades och kostade anseende, ledningskapacitet och resurser, men värst var att PG:s intresse för Volvos bilar var lågt. Medan Volvos produktutveckling stod och stampade körde den tyska bilindustrin om och skaffade ett försprång som var svårt att ta ikapp. Den misslyckade Renaultaffären kostade Volvo mycket och blev PG:s fall. Volvos VD Leif Johansson försökte ta på sig PG:s kostym. Han ville göra ett fientligt övertagande av Scania, sålde personvagnsdelen till Ford och köpte Renault lastbilsverksamhet. Förmodligen skrattade Renault hela vägen till banken och Volvo tappade kontrollen över sitt varumärke. Hur kunde det gå så? Det beror på övermod, underskattning, kortsiktighet samt lusten att delta i näringslivets monopolspel, anser bokens författare som innehaft ledande positioner i Volvo och arbetat 16 år i Regeringskansliet.
Ekerlids Förlag Första upplagan 9789189323056 -
Maktspelet i Volvo : en skildring inifrån
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2021. 192 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. En skildring inifrån
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189323056
- Titel
- Maktspelet i Volvo : en skildring inifrån
- Författare
- Nyman, Hans
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 218 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 373 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- PG Gyllenhammar utsågs till Sveriges mest beundrade man nio år i rad. Hans känsla för samhället, personalen på golvet och visioner var unik. Men PG ville inte ha någon med på triumfvagnen som påminde om att han var dödlig. Han tappade kontakten med marken och sitt företag. Han gav sig in i affärer som misslyckades och kostade anseende, ledningskapacitet och resurser, men värst var att PG:s intresse för Volvos bilar var lågt. Medan Volvos produktutveckling stod och stampade körde den tyska bilindustrin om och skaffade ett försprång som var svårt att ta ikapp. Den misslyckade Renaultaffären kostade Volvo mycket och blev PG:s fall. Volvos VD Leif Johansson försökte ta på sig PG:s kostym. Han ville göra ett fientligt övertagande av Scania, sålde personvagnsdelen till Ford och köpte Renault lastbilsverksamhet. Förmodligen skrattade Renault hela vägen till banken och Volvo tappade kontrollen över sitt varumärke. Hur kunde det gå så? Det beror på övermod, underskattning, kortsiktighet samt lusten att delta i näringslivets monopolspel, anser bokens författare som innehaft ledande positioner i Volvo och arbetat 16 år i Regeringskansliet.
Ekerlids 1 9789189323056 -
Maktspelet i Volvo : en skildring inifrån
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2021. 192 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Kartonnage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189323056
- Titel
- Maktspelet i Volvo : en skildring inifrån
- Författare
- Nyman, Hans
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 218 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 373 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- PG Gyllenhammar utsågs till Sveriges mest beundrade man nio år i rad. Hans känsla för samhället, personalen på golvet och visioner var unik. Men PG ville inte ha någon med på triumfvagnen som påminde om att han var dödlig. Han tappade kontakten med marken och sitt företag. Han gav sig in i affärer som misslyckades och kostade anseende, ledningskapacitet och resurser, men värst var att PG:s intresse för Volvos bilar var lågt. Medan Volvos produktutveckling stod och stampade körde den tyska bilindustrin om och skaffade ett försprång som var svårt att ta ikapp. Den misslyckade Renaultaffären kostade Volvo mycket och blev PG:s fall. Volvos VD Leif Johansson försökte ta på sig PG:s kostym. Han ville göra ett fientligt övertagande av Scania, sålde personvagnsdelen till Ford och köpte Renault lastbilsverksamhet. Förmodligen skrattade Renault hela vägen till banken och Volvo tappade kontrollen över sitt varumärke. Hur kunde det gå så? Det beror på övermod, underskattning, kortsiktighet samt lusten att delta i näringslivets monopolspel, anser bokens författare som innehaft ledande positioner i Volvo och arbetat 16 år i Regeringskansliet.
Ekerlids 1 9789189323056 -
Maktspelet i Volvo : en skildring inifrån
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2021. 192 sidor.
Nyskick. Förlagsny. Oläst. /// PG Gyllenhammar utsågs till Sveriges mest beundrade man nio år i rad. Hans känsla för samhället, personalen på golvet och visioner var unik. Men PG ville inte ha någon med på triumfvagnen som påminde om att han var dödlig. Han tappad läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189323056
- Titel
- Maktspelet i Volvo : en skildring inifrån
- Författare
- Nyman, Hans
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 218 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 373 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- PG Gyllenhammar utsågs till Sveriges mest beundrade man nio år i rad. Hans känsla för samhället, personalen på golvet och visioner var unik. Men PG ville inte ha någon med på triumfvagnen som påminde om att han var dödlig. Han tappade kontakten med marken och sitt företag. Han gav sig in i affärer som misslyckades och kostade anseende, ledningskapacitet och resurser, men värst var att PG:s intresse för Volvos bilar var lågt. Medan Volvos produktutveckling stod och stampade körde den tyska bilindustrin om och skaffade ett försprång som var svårt att ta ikapp. Den misslyckade Renaultaffären kostade Volvo mycket och blev PG:s fall. Volvos VD Leif Johansson försökte ta på sig PG:s kostym. Han ville göra ett fientligt övertagande av Scania, sålde personvagnsdelen till Ford och köpte Renault lastbilsverksamhet. Förmodligen skrattade Renault hela vägen till banken och Volvo tappade kontrollen över sitt varumärke. Hur kunde det gå så? Det beror på övermod, underskattning, kortsiktighet samt lusten att delta i näringslivets monopolspel, anser bokens författare som innehaft ledande positioner i Volvo och arbetat 16 år i Regeringskansliet.
Ekerlids 1 9789189323056
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn