-
Småföretagarboken : konsten att starta och dr...
Häftad bok. Malmö : Liber-Hermod. 1995. 168 sidor.
Mycket gott skick. 24x17 cm, 289 g. Illustrerad. ISBN 912301492X. Småföretagarboken är ett grundläggande läromedel som kan användas på gymnasieskolans och komvux kurs Småföretagande, men som även lämpar sig för andra grundläggande kurser i småföretagande.
Steg för steg by läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 912301492X
- Titel
- Småföretagarboken : konsten att starta och driva ett företag
- Författare
- Nielsen, Thomas
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber-Hermod 912301492X -
Bästsäljaren. 2 : annonshandbok för lokal mar...
Inbunden bok. Tidningsutgivarna . 1998. 221 sidor.
Mycket gott skick. 24,5x17,5 cm. 596 g. Illustrerad. ISBN 9163067749. Arbetar du i ett företag som agerar på den lokala marknaden? Vill du få ut mer effekt av dina annonser? Vill du få mer annonser för pengarna? Läs den här boken. Bästsäljaren 2 är en praktisk handbok i ann läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163067749
- Titel
- Bästsäljaren
- Författare
- Härnqvist, Lena - Tidningsutgivarna
- Förlag
- Stockholm : Tidningsutgivarna
- Språk
- Svenska
Tidningsutgivarna 9163067749 -
Bästsäljaren : handbok i marknadsföring för b...
Inbunden bok. Tidningsutgivarna. 5:e reviderade. uppl. 1996. 163 sidor.
ISBN 9163049414
Mycket gott skick. 24,5x17,5 cm, 513 g. Illustrerad. ISBN 9163049414. Den här boken är skriven för dig som bedriver affärsverksamhet på den lokala marknaden. "Bästsäljaren" handlar om marknadsföring i praktisk mening. Här får du en arbetsmodell för din marknadsplanering och läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKTidningsutgivarna 5:e reviderade. 9163049414 -
Kreativa företag - Kreativa medarbetare, krea...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1998. 310 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. , kantskadat skyddsomslag. 23x16 cm, 546 g. Originaltitel: Corporate creativity.
ISBN 9177384946. Förlagets beskrivning
Hur kan man öka kreativiteten inom företaget? Jo, säger författarna till Kreativa företag, de amerikanska professorerna Alan G läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177384946
- Titel
- Kreativa företag - Kreativa medarbetare, kreativ miljö
- Författare
- Alan G. Robinson
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 225 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 544 g
- Språk
- Svenska
Telegram Bokförlag 9177384946 -
Rivstart : hur du startar och får fart på ett...
Inbunden bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2003. 435 sidor.
Gott skick. , namnteckning och etikett på försättsbladet. 22x16x3,5 cm. 719 g. ISBN 9197452432.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197452432
- Titel
- Rivstart
- Författare
- Stefan Ekberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är det smarta i boken:
Kom igång snabbt
Hur du skaffar kunder snabbt massor av konkreta tips.
Hur du gör för att få kunderna att välja ditt företag framför konkurrenterna.
Dina viktigaste marknadsföringsverktyg och hur du använder dem.
Konsten att skriva oslagbara säljbrev.
Konsten att skriva säljande offerter.
Hur du skapar lönsamma samarbeten med andra.
Hur du snabbt får igång ett nätverk.
Hur du gör visitkort, broschyrer och annonser som säljer.
Hur du lär dig att sälja öga mot öga - och tycka om det.
Hur du säljer via telefonen.
Skaffa koll på företagets pengar redan från starten
Hur du gör en startbudget för ett eget företag.
Bidrag du kan söka och hur du gör.
Var du skaffar pengarna att starta för.
Viktiga kontakter med riskkapitalbolag, banker, ALMI och andra aktörer.
Hur du skaffar pengar till ny idé eller produkt.
Konsten att få betalt för en faktura även om kunden krånglar.
Bokföring enklare än du tror.
Bra saker med en ordnad bokföring.
Allt om skatter, F-skattsedlar och moms.
Två budgetar du behöver behärska.
Internet är nyckeln till framgång för 2000-talets nya företag
Varför det är bra för ditt företag med en hemsida.
Hur du skapar en säljande hemsida för ditt företag.
Hemligheterna med att skapa lönsamhet på Internet.
Hur du snabbt skapar en lönsam Internetnärvaro.
Hur du marknadsför din hemsida på och utanför Internet.
Praktiska saker
Affärsplan istället för kalldusch.
Hur du väljer företagsform - enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag.
Hur du väljer ett företagsnamn som ger kunderna idéer.
Viktiga saker att tänka på om du skaffar lokal.
Allt om tillstånd och försäkringar.
Vilka kan hjälpa dig när du startar eget företag.
Hur du planerar din marknadsföring effektivt.
Hur du gör en marknadsplan för en egen firma.
Starta enskild firma
Starta aktiebolag
Ordlista med hundratals förklaringar på ord och begrepp.
Och mycket mer på 316 lättlästa sidor som ger dig lagom stora portioner om allt du måste veta för att lyckas med ditt företag snabbt.
Så här säger läsarna:
Så här säger några läsare om boken:
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean
"Rivstart har gett mig ALLT! Till att börja med hur det fungerar att driva företag. Sedan smarta detaljer som skapar så mycket mer inspiration och disciplin att varje dag ta allt ansvar för så många olika områden. Bokföring och marknadsföring är bara en början."
Fredrik Lange, Unitdata
"Klockren kicka igångbok för de som känner sig lite osäkra!"
Per Sydäng, Despec Sweden AB
"Rivstart är en bok som fick mig att våga ta tag i det som kändes svårt bl.a att sälja, sticka ut och några tips om att inte jaga kunder som tar kraft och inget ger och mycket mycket mer."
Monica Sundell, sundell utveckling
"Har verkligen fått mig att komma igång med framför allt min marknadsföring. En jätte bra bok!"
Tobias Karlsson, Perfect Training
"Den har peppat mig enormt mycket! Jag har fått bra tips på hur man jobbar med sin hemsida på ett klart och tydligt sätt samt hur man skriver effektiva säljbrev. Jag tycker hela tonen i boken är väldigt trevlig och naturlig och den skiljer sig mycket från andra böcker. Boken är personlig och det känns som att Stefan är min kompis som vill hjälpa just mig att lyckas med mitt företag! Tack!"
Louise Mebius, Inspiro Kommunikation
"Hjälpte mig till att våga ta steget att starta eget. Boken avdramatiserade hela grejen med att starta företag."
Lars Jonsson, Yttra Konsumentkommunikation
"Alla konkreta, kaxiga tips i de ämnen jag precis gått och funderat som bäst på hur jag skulle lösa! Jag blev helt eld & lågor när jag hittade boken på biblioteket och tänkte:" Den här boken MÅSTE jag köpa!"
Åsa Karlström, Fin Trädgård
"Utan Rivstart hade jag aldrig fått loss tummarna och startat eget."
Pål Arthursson, Globograf Sverige AB
"Den här boken är min bibel. Den var ovärderlig innan och under tiden jag drog igång mitt företag. Jag måste snart köpa ett nytt ex, den jag har är en aning sönderläst vid det här laget...
Rekommenderas varmt."
Jackie Pihl, Ink Madness - Tattoo Removal
"Detta var boken som fick mig att våga starta eget. Superbra konkreta tips och hjälp att undvika fallgropar i början"
Daniel Eliasson, Webb & Sånt
"Det är en toppenbok som jag ofta rekommenderar mina bokföringskunder. De får lättare att förstå vad jag pratar om efter att ha läst den. Jag skulle vilja diskutera med dig Stefan om att använda den som kursmaterial i ett ev Starta-eget-seminarieum i höst."
Monica Zetterlund, Tre Grenar
"Lättförståelig kunskap om ämnen som kan kännas tunga och motiga. Värdefulla tips."
Nikken oberoende distributör
"Den kan verkligen peppa mig och man inser att man kan förvekliga sina drömmar."
AROS Mögelteknik
"Att få större inblick i organisering och företagande. Rivstart är perfekt för dem som känner sig osäkra och behöver få tips om hur man kan gå till väga."
Simon Persson, Nomda Webbyrå
"Bra, enkel och konkret skriven bok med många användbara tips och peptalk"
Zornitsa Salman, Scrapparazzi
"Den gav mig en massa nya idéer på hur jag ska jobba med befintliga kunder & hur skaffa nya kunder, vara lite "fräckare" än jag annars har varit, den gav mig uppslag till nya affärsidéer. Jag hade den som kvällslitteratur och det var inte särskilt begåvat då huvudet var så fullt med idéer när jag skulle släcka att det inte blev särskilt mycket sömn!"
Maria Frisinger, Frieko
"Ger suveränt mycket ideer och kunskap som jag skulle haft redan när jag startade företaget för 20 år sedan"
Lars Jarl, Mellby Miljöteknik ATC AB
"Rivstart har hjälpt mig att verkligen förstå grundprinciperna och inspirerar att komma igång med företagandet"
PerOlof Clifford Johansson, Näringsliv1 Umeå AB - BOiSOl
"Som nystartad företagare har boken varit enorm bra start"
Viktoria Månström, AnnaViktoria
"Den kan verkligen peppa mig och man inser att man n förveklkliga sina drömmar"
Marie Källström, AROS Mögelteknik
"Boken har hjälpt mig att få större inblick i organisering och företagande. Rivstart är perfekt för de som känner sig osäkra och behöver få tips om hur man kan gå till väga"
Simon Persson, Nomda Webbyrå
"Boken är "en spark i rumpan" som gör att jag (en trött småbarnsmamma) kastar mig in i livet som egenföretagare med liv och lust och med förtroendet att lyckas"
Ulrika Alenfelt , Alenfelt Consulting - Arbetsglädje
"Rivstart har hjälpt mig att gå från total novis till att kunna driva mitt företag"
Eva Milger, Mileva Coaching
"Boken hjälper mig att förstå och tro på att det går att göra verklighet av mina idéer. Men att det kräver vilja och massor av planering och hårt jobb. Tycker att boken är bra. Den är positiv, ärlig och fylld med massor av kreativa tips"
Robert Damberg, Järfälla
"Vissa saker som jag inte tänkt på innan togs upp och det gjorde att man fick en lite annan infallsvinkel på några problem. Dessutom gillade jag delen med förslag på olika affärsidéer och fick där en inblick i att det egentligen går att syssla med vad som helst ;-) och ändå få en lönsamhet i det hela"
Daniel Pettersson, Kungälv
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9197452432 -
Customer capitalism : the new business model...
Inbunden bok. London : Brealey. 1999. 296 sidor.
Mycket gott skick. ca 24x16 cm, 586 g. Engelsk text. ISBN 1857882415.
Sandra Vandermerwe introduces some ground-breaking material on the 'new world' concepts of customer centred organisations and growth. She starts with practical examples of Customer Innovation and the Ti läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 1857882415
- Titel
- Customer capitalism : the new business model of increasing returns in new market spaces
- Författare
- Vandermerwe, Sandra
- Förlag
- London : Brealey
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- English
London : Brealey 1857882415 -
Säljhandboken - "-absolut allt du behöver vet...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2005. 125 sidor.
Mycket gott skick. 25x17 cm. ISBN 9147076658. Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147076658
- Titel
- Säljhandboken - "-absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade tjänster och produkter"
- Författare
- Rader, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 292 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Läs mer
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Den bygger på författarens samlade erfarenheter som säljtränare och säljare, i Sverige och internationellt. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Säljhandboken har fem delar som påverkar varandra inbördes. I den första delen analyserar du din egen säljstil. Det finns inte en vinnande säljstil utan alla säljstilar har sina styrkor och svagheter. Det gäller därför att du förstår var dina starka sidor ligger och kompenserar för dina brister.
Del två tar upp analyser av din kunds profil som inköpare. Om du som säljare känner din egen stil och kan anpassa denna till kundens stil ökar chanserna till framgång.
I del tre och fyra visar författaren hur du kan utveckla din kommunikativa förmåga samt förbättra de fyra faktorer som mest påverkar säljarens resultat, nämligen den kvantitativa insatsen, arbetets inriktning, din kunskapsnivå och förhandlingsmetodik.
Bokens avslutande del handlar om hur du kan utveckla och styra upp ditt arbete med säljsystem och strategier för offerter, nya kunder och nyckelkunder.
Säljhandboken vänder sig inte bara till den enskilde säljaren utan även till säljledare och försäljningschefer, och är lämplig såväl för egenstudier som för organiserad utveckling av en grupp säljare. Den ger dig absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade produkter och tjänster.
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Om författarna
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Liber 1 9147076658 -
Direct Marketing Success: What Works and Why
Häftad bok. Wiley . 1985. 225 sidor.
ISBN 0471513288
Gott skick. , några hundöron, några understrykningar och färgöverstrykningar, textrad skriven på försättsbladet. 23x15 cm, 347 g. Engelsk text. ISBN 0471513288. For people who are thinking of starting a mail order business, or those involved in or planning to get i läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKWiley 0471513288 -
Affärsaktivisten : manifest för lönsam och hå...
Häftad bok. Ekerlids. 2013. 144 sidor.
Nära nyskick. ISBN 9789170922107.
Att värna om miljön, verka för ökad jämställdhet och minskad fattigdom är inte bara en fråga om företags ansvar. Det handlar minst lika mycket om affärsmöjligheter.
I boken Affärsaktivisten beskriver Anna Ryott hur världen är på väg läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170922107
- Titel
- Affärsaktivisten : manifest för lönsam och hållbar business
- Författare
- Ryott, Anna
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 150 x 200 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att värna om miljön, verka för ökad jämställdhet och minskad fattigdom är inte bara en fråga om företags ansvar. Det handlar minst lika mycket om affärsmöjligheter.
I boken Affärsaktivisten beskriver Anna Ryott hur världen är på väg in i en ny era. En era där omtanke om människor och miljö går hand i hand med lönsamhet, där styrelser tar affärsstrategiska beslut utifrån vad som är bra för samhället, miljö och människor och där bolag som gör vad andra bara pratar om värderas högre av analytikerna och av kunderna. En kombination av profit och humanism är möjlig och företagens stora chans. En framtid där mossiga direktörer förvandlas till hippa affärsaktivister.
CSR, Corporate Social Responsibility, är förlegat.
CSP, Corporate Social Profitability, är målet och vägen.
Affärsaktivisten är en guide till den nya tidens lönsamhet. Där hållbarheten tas på allvar och blir en del av företagets DNA väntar stora vinster snabbt. Minskad finansiell risk, lojal personal, nya kunder och ett varumärke med guldkant kommer på köpet.
I boken samtalar Anna Ryott med några av Sveriges stora näringslivsprofiler och affärsaktivister som i dubbel bemärkelse gör goda affärer Claes Ekström, Alice Bah, Sasja Beslik och Mattias Klum är några av dem.
Affärsaktiviten vänder på begreppen. Vem hjälper vem? Är det rentav fyraåriga Siamanthe i Mocambique som hjälper en vilsen, visionslös svensk VD att hitta själen i sin affär och därmed nyckeln till ökad avkastning?
CSP är goda affärer på riktigt.
Anna Ryott har en bakgrund som finansanalytiker, management konsult, varumärkesstrateg och vice VD. I dag är hon generalsekreterare för SOS Barnbyar. 65 kr per bok går till SOS-barnbyar.
Ekerlids 9789170922107 -
Framgångsrik försäljning
Inbunden bok. Stockholm : Kommentus. 1995. 171 sidor.
Mycket gott skick. 22x15 cm. 369 g. Originaltitel:The joy of selling. ISBN 9173449466.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173449466
- Titel
- Framgångsrik försäljning
- Författare
- Auer, Jean Thomas
- Förlag
- Stockholm : Kommentus
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Stockholm : Kommentus 9173449466 -
Framgång : [20 svenska entreprenörer om vägen...
Affärsvärlden, 2006 Hft. 201s.
21x15cm, 408g. Illustrerad.Mycket gott skick. ISBN 9197649902.
Förlagets beskrivning:
Möt entreprenörerna bakom 20 svenska succéföretag, följ med på en hisnande berättelse bland avgörande affärshändelser och avgrundsdjupa motgångar och få en smak av den stora lycka som infinner sig när en egen a läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197649902
- Titel
- Framgång : 20 svenska entreprenörer om vägen till toppen
- Författare
- Mats Holm
- Förlag
- *Affärsvärlden Förlag AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
9197649902 -
Internationell Marknadsföring och internation...
1992. Norstedts juridik. Hft. 184s. 21x14cm, 293g.
Mycket gott skick. ISBN 9119082312.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9119082312
- Titel
- Internationell marknadsföring och internationellt företagande : marknadsbearbetning, förhandlingar, genomförande
- Författare
- Molnár, Josef
- Förlag
- Stockholm : Norstedt
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
9119082312 -
FENG SHUI FOR BUSINESS
ISBN 9812041389
1995 Times books. Pappband, 106s. 23x16cm, 335g. Illustrerad. Ett hörn av försättsbladet är bortklippt, för övrigt i mycket gott skick. Engelsk text. ISBN 9812041389. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9812041389 -
Winning
Pocketbok. Harper. 2007. 372 sidor.
ISBN 9780007197682
Mycket gott skick. Pocket, 372s. 177x110x24 mm. 201 gram. Engelsk text. ISBN 9780007197682. This is the ultimate business how-to book by the icon of American business and one of the world's most revered and respected leaders, Jack Welch, former CEO of General Electric. Jac läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHarper 9780007197682 -
Resultatkontrakt : förnyelse och resultatinri...
Publica : 1992 Hårda pärmar, trådbunden, 260s. 22x16cm, 400g.
Mycket gott skick. ISBN 9138921626.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138921626
- Titel
- Resultatkontrakt : förnyelse och resultatinriktning av privat och offentlig verksamhet
- Författare
- Anders Wallin
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 1992
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
9138921626 -
Marcus Wallenberg : a picture biography
Gullers pictorial, cop. 1982 Inbunden, skyddsomslag, 142s. ca 30x22cm, 900g. Fotoillustrerad.
Mycket gott skick. originaltitel: Marcus Wallenberg : en bildberättelse. ISBN: 9186440020
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186440020
- Titel
- Marcus Wallenberg : a picture biography
- Författare
- Segerstedt, Torgny T. - Rydberg, Sven - Skole, Robert - Gullers, K. W.
- Förlag
- Stockholm : Gullers pictorial
- Språk
- English
9186440020
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn