-
LEDARSKAPSMODELLEN - Konsten att matcha indiv...
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur, 2017, 149 s,, förf.dedikation (kort), i övrigt i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144114897
- Titel
- Ledarskapsmodellen : konsten att matcha individuella och organisatoriska förutsättningar
- Författare
- Larsson, Gerry
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 149 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 224 mm
- Vikt
- 280 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ledarskapsmodellens centrala tes är att ledarskap formas av ett samspel mellan hur ledaren är som person och det yttre sociala och kulturella sammanhanget. Ledarskapsmodellen innehåller tre huvudkomponenter: ledarkarakteristika, omgivningskarakteristika och ledarstilar. Det komplexa samspelet mellan dessa komponenter beskrivs ingående och illustreras med ett stort antal exempel. Ledarskapsmodellen utgör också basen för tre av Sveriges mest spridda ledarskapsutbildningar som vilar på vetenskaplig grund: Utvecklande ledarskap (UL), Utveckling av grupp och ledare (UGL) och Indirekt ledarskap (IL).
9789144114897 -
ATT LEDA GRUPPER - När resultatet beror på br...
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur, 2019, 238 s., författardedikation (kort), annars nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144126029
- Titel
- Att leda grupper - När resultatet beror på bra teamprestationer
- Författare
- Lundin, Josi
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 362 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ledarskap i grupper är något annat än att leda individer. Till skillnad från de flesta andra böcker om ledarskap handlar den här boken specifikt om att leda grupper. Beskrivningarna är konkreta och fokuserar på praktisk tillämpning i vardagen, men författarna tar också en tydlig utgångspunkt i aktuell forskning om ledarskap och grupper.
Läsaren får följa en organisation och möta olika frågeställningar:
• Vad skiljer arbetsgrupper från team? Vilka är framgångsfaktorerna för att grupper ska utvecklas till effektiva team?
• Varför fungerar det inte att leda en grupp på samma sätt som man leder individer? Vilken form av ledarskap är bäst, och gäller det i alla situationer? Vilka verktyg finns för att utveckla grupper?
• Hur kan motivation bli ett verktyg för att locka fram det bästa hos varandra, och hur kan vi optimera vår egen förmåga?
• Vad behöver hanteras i en organisation som vill skapa goda förutsättningar för effektivt teamarbete?
9789144126029 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144109220
- Titel
- Kvalitetsutveckling
- Författare
- Höglund, Folke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 445 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hög kvalitet på process- och produktutveckling är grundläggande i en organisation, men det krävs ytterligare en talang för att nå framgång – att sträva efter ständiga förbättringar. I en framgångsrik organisation är ledningen öppen för kvalitetsidéer och förbättringsprogram, vilket är en förutsättning för att också lyckas genomföra dem.
I Kvalitetsutveckling behandlar författarna ämnen som riskhantering, ledningsmodeller, tjänstekvalitet, kund- och leverantörspartnerskap, utvärdering och revision mot bakgrund av de senaste årens teknik- och samhällsutveckling. Även kvalitetsprofessionens uppdrag, roller och utmaningar har fått ett eget kapitel i boken. Därigenom fylls en lucka i den svenska facklitteraturen.
Boken är skriven för kvalitetsprofessionella, beslutsfattare och ledare inom både den privata och offentliga sektorn, men passar även den som studerar kvalitet och angränsande ämnen på akademisk nivå. Boken har sin tyngdpunkt i praktiska tillämpningar som delvis har kompletterats med viss teoretisk bakgrund.
9789144109220 -
PERSONALCHEFERS ARBETE OCH IDENTITET - Stra...
Inbunden bok.
Nyskick. Studentlitteratur, 2015, 228 s., uppl. 1:2, inb. dek. förlagsband
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144096759
- Titel
- Personalchefers arbete och identitet : strategi och strul
- Författare
- Alvesson, Mats
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 469 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det moderna arbetslivet ställer höga krav på individen. Det gäller att prestera och vara effektiv, men lika viktigt tycks det, är jakten på status, inflytande och respekt. Kort och gott handlar det om att vara någon – att odla en positiv (yrkes)identitet – och i denna bok vill vi undersöka frågor som rör arbete och identitet med fokus på en särskild yrkesgrupp: personal-/HR-chefer.
Personalchefer anses ofta vara en grupp på frammarsch i ”den nya ekonomin”. De utgör därmed ett intressant fokus för den som vill förstå det moderna, identitetsfrämjande – och ibland identitetsunderminerande – arbetslivet. HR-chefer och deras praktik är även intressanta i sig. Numera finns det särskilda universitetsutbildningar för den som vill bli personalspecialist, och det finns även starka professionsanspråk inom yrkesgruppen.
En hel del finns skrivet om HRM som praktik, dock inte lika mycket om personalarbete i praktiken. I denna bok vill vi ge en djup och levande illustration av ämnet. I fokus ligger personal- eller HR-chefen och dennes, ofta strategiska,
ambitioner. Men som vi ska se är verkligheten långt ifrån perfekt och ibland blir det kanske lika mycket ”strul” som strategi.
Boken bygger på djupstudier av personalchefer och ger en rik belysning av personalchefsarbete och de dilemman som detta innebär. Den är av intresse för personalchefer och för utbildningar inom HRM, men är också av bredare
relevans – för den som vill förstå identitet, inflytande och statusfrågor, i det moderna arbetslivet.
9789144096759 -
NUDGING - Så gör organisationen det lätt at...
Inbunden bok.
Nyskick. Natur & Kultur, 2019, 143 (1) s., inb. förlagets mjukband m. flikar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127824072
- Titel
- Nudging i praktiken : så gör organisationen det lätt att göra rätt
- Författare
- Lemoine, Ida
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 143 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 155 x 215 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hållbar samhällsförändring gynnar individ, näringsliv och klimat. Nudging handlar om att utforma beslutsmiljöer som hjälper oss att genomföra detta. Genom att kombinera psykologi och design har nudging bland annat lyckats öka pensionssparande, återvinning och antalet influensavaccinationer.
Denna handbok i nudging hjälper dig att metodiskt arbeta med beteendeförändring inom och utanför organisationen. Du blir introducerad till Beteenderesan, en arbetsprocess förankrad i forskning och praktiskt utprovad inom näringsliv och offentlig sektor. Genom fyra steg får du lära dig hur du kan hjälpa kunder och organisationer att fatta önskvärda beslut. Boken ger både metoder, verktyg och insikter som hjälper dig att skapa förändring.
Författarnas gemensamma nämnare är Sveriges första beteendebyrå, Beteendelabbet. De arbetar för att skapa hållbar utveckling inom bostad, transport, sparande, vård och hälsa genom att kombinera kunskap från psykologi, beteendeekonomi och tjänstedesign.
Sagt om boken:
”Vi står inför stora globala utmaningar som ibland kan kännas både ouppnåeliga och svåra att ta sig an. Då känns denna bok som ett ljus i mörkret. En praktisk guide som ger vägledning i att ta viktiga steg framåt när det gäller att påverka våra beteenden i en mer hållbar riktning.”
Maria Smith, Generalsekreterare Axfoundation
”En fantastisk handbok för alla som vill genomföra ett nudgeprojekt. Snyggt, lättläst och intressant om hur vi människor fattar beslut, vilka fällor som finns och hur vi bäst bidrar till ett bättre beteende. Baserad på forskning och med många konkreta exempel är detta en guldgruva för alla som arbetar med förändringsarbete.”
Ylva Linder, Hållbarhetschef Liseberg
”För att kunna verka för en hållbar framtid måste vi gå från ord till handling. Med den här boken gör författarna det enklare för organisationer att omvandla viktig forskning till beteendeförändring. Den är ett praktiskt och verkningsfullt verktyg för alla som vill göra skillnad på riktigt.”
Johan Kuylenstierna, Vice ordförande Klimatpolitiska rådet
9789127824072 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147096473
- Titel
- Att förstå företagsetik
- Författare
- Frostenson, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 224 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är företagsetik? Hur kan man förstå moraliska problem i näringslivet? Kan ett företag vara moraliskt? Hur arbetar företag med etikfrågor? Denna bok ger en tydlig och pedagogisk introduktion till ämnet företagsetik. Man kan förstå ett företag på många olika sätt och det får skilda konsekvenser för synen på företagets ansvar. Författaren diskuterar hur värderingar och normer kan styra företagets verksamhet, men också hur man kan styra och påverka dessa. Genom att förstå företagsetikens idéer och de verktyg som företagen har att tillgå, kan man bättre förstå och möta omvärldens krav och förväntningar på företags moraliska ansvar.
Boken vänder sig till såväl studenter och forskare på universitet och högskolor som till yrkesverksamma och andra som vill fördjupa sina kunskaper om företagsetik och kunna föra diskussionen om företagens ansvar på en högre nivå.
Om författaren
Magnus Frostenson är ekonomie doktor och forskare i företagsetik, verksam vid Uppsala och Örebro universitet. Han har publicerat ett flertal artiklar, bokkapitel och rapporter inom ämnet företagsetik. Framför allt har han studerat frågor om hur etiken formas inom organisationer. Dessutom har han forskat kring hur idén om företagens sociala ansvar sprids, om hållbarhetsredovisning, om etik i kärnavfallsfrågan och om etiska frågor inom detaljhandeln.
9789147096473 -
FÖRSÄLJNING FÖR ICKE-SÄLJARE - Handbok för...
Häftad bok. 122 sidor.
Nära nyskick. Konsultförlaget, 2008, 122 s., ny reviderad upplaga (1:2)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170052903
- Titel
- Försäljning för icke-säljare : handbok för specialister - professionella, kunskapsarbetare, fd anslagsfinansierade och andra ...
- Författare
- Klockare, Leif
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 122 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 299 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Handbok för specialister – professionella, kunskapsarbetare, f d anslagsfinansierade och andra – som ogillar försäljning men som ändå måste sälja sig själva, sina idéer sitt företag eller sin organisation
Jag vill vara efterfrågad, men jag vill inte sälja. Det är den motsägelsefulla formulering som många människor går och bär på. Inom den offentliga sektorn med sina nya krav och organisationsformer. Inom tjänste- och kunskapssektorn där inhemsk och utländsk konkurrens ständigt ökar.
Inom organisationer och folkrörelser för att det inte anses "fint" att framhålla sig själv. Ja, till och med inom industri och handel finns det personer som inte riktigt anser sig ha tid eller lust att syssla med försäljning.
Men går det att lära sig att sälja? Ja, det menar författarna till denna storsäljare. Förutsatt att man gör upp med sig själv och vågar skapa sin egen stil. Inre omprövningar av känslor och värderingar är första steget. Att träna metoder och tekniker är nästa. Bokens styrka och charm ligger i kombinationen av dessa mjuka och hårda faktorer.
Om författarna
Leif Klockare är verksam inom Svenska Konsulthuset. Han är konsult och utbildare, framför allt inom säljträning och ledarskap riktat mot kunskapssektorn.
Britt-Marie Ahrnell är verksam som konsult och utbildare framför allt inom säljträning och ledarskap riktat mot kunskapssektorn. Britt-Marie har också skrivit flera prisbelönta böcker inom området kunskapsföretagets marknadsföring och försäljning.
9789170052903 -
ATT LEDA OSÄKRA OCH KOMPLEXA PROJEKT - Från...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur, 2014, 164 s., uppl. 1:2
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091723
- Titel
- Att leda osäkra och komplexa projekt : från styrning och kontroll till stöd för självorganisering
- Författare
- Marmgren, Lars
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 164 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 248 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser det ledarskap ut som skapar effektiv framdrift av komplexa projekt fastän ledaren inte fokuserar på styrning och kontroll? I den här boken presenteras ett framgångsrikt sätt att genomföra projekt. Det handlar om att ha ett tydligt ledarskap som stödjer samverkan och förmågan att hantera det oväntade. Konsekvensen blir en projektlogik som bygger på att skapa ramverk och riktlinjer, snarare än regler.
Boken bygger på intervjuer av ledare från vitt skilda miljöer som framgångsrikt hanterar såväl osäkerhet som komplexitet och på författarnas slutsatser om varför ledarna når de goda resultaten. I intervjuerna framkommer ett gemensamt mönster, ett ”spelsystem”, som gör det möjligt för projektdeltagarna att använda sin kompetens och bedömningsförmåga för att lösa sin arbetsuppgift och samtidigt arbeta för det gemensamma målet.
Boken vänder sig främst till dig som leder eller arbetar i projekt eller är chef i en organisation som bedriver arbete i projektform.
Att leda osäkra och komplexa projekt har tilldelats priset Årets projektledarbok 2015, som årligen delas ut av Svenskt Projektforum i syfte att främja och lyfta fram litteratur inom projektområdet.
9789144091723 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande; Andra...
Inbunden bok.
Gott skick. Studentlitteratur, 2022, 202 s., inb. dek. förlagsband; några förstrykningar/understrykningar s. 74-91 + s.107 och ett par "hundöron" dessa sidor, i övrigt nära nyskick … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144156491
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2022
- Omfång
- 202 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 160 x 230 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner eller ideella organisationer. Att göra detta med utgångspunkt i att realisera affärsnytta genom skapandet av samhällsnytta – så kallad shared value – har därmed kommit att bli allt viktigare, och gärna då med utgångspunkt i sektors-övergripande samverkan.
Med hjälp av konceptet Social return on investment och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer, och konkreta tips ges för vilken roll de olika delarna av värdeskapandekedjan kan ha i en organisation. Syftet är att bidra med insikter som underlättar skapandet av ett ökat gränsöverskridande och hållbart värdeskapande.
9789144156491 -
HBR's 10 Must Reads on Making Smart Decisions
Häftad bok.
Nyskick. Harvard Business Review Press, 2013, V (3) 183 (1) pp., pbk., in NEW condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781422189894
- Titel
- HBR's 10 must reads on making smart decisions
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
9781422189894 -
Företagsledarnas århundrade - Del 3, 1967-200...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Norstedts, 1999, 415 s., inb. m. sk.omslag; ill.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9113005669
- Titel
- Företagsledarnas århundrade. D. 3, 1967-2000 : från Werthéns förvärvsstrategi till Barneviks globala nätverk
- Författare
- Ronald Fagerfjäll
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 411 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 996 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Efter hundra år av tillväxt börjar Sveriges ekonomiska läge i förhållande till OECD-länderna försämras i början av 1970-talet. Vi får alltmer ont om medelstora familjeföretag, och vid 1990-talets slut är mindre än hälften av alla svenskar anställda inom den privata sektorn jämfört med två tredjedelar vid mitten av 1960-talet. Samtidigt fortsätter de svenska storföretagen att växa och internationa-liseras i samma takt som tidigare, och vi får många nya världsprodukter inom telefoni, läkemedel, flyg, verkstadsteknik etc. Men "kronjuveler" som Ericsson, Asea, Stora och Astra lossnar gradvis ur sina infattningar, och en efter en flyttar de ut ur landet. Det paradoxala inträffar att vi i företagarkrisens Sverige vid sidan om USA blir det land som bidrar med flest ledande internationella företagsledare och företagare, t.ex. Hans Werthén och Gösta Bystedt i Electrolux, Percy Barnevik i ABB, Ingvar Kamprad i Ikea och Stefan Persson i Hennes & Mauritz. Den svenska börsen, som baserar sitt värde på internationell företagsamhet, går mot nya höjder den svenska skattebasen urholkas. Vad är det för fel på Sverige? Vad kan göras för att vända trenden? Svaren på dessa frågor är inte alls svåra eller komplicerade, hävdar författaren. De finns i den rika erfarenhetsbank vi samlat under det senaste seklets utveckling. Problemet är att vi slutat intressera oss för dessa erfarenheter. Den första boken i serien Företagsledarnas Århundrade handlar om pionjärtiden 19001932, den andra om konsolideringsepoken 19331966 och den tredje och avslutande tar alltså upp baksmälle- och internationaliseringsperioden 19672000. Recension "Fagerfjäll kombinerar essäns personteckning med uppslagsboken detaljrikedom. Det är ett briljant industrihistoriskt reportage." Nils-Eric Sandberg, Dagens Nyheter.
9113005669 -
THE UNDOING PROJECT : A Friendchip that Cha...
Inbunden bok.
Nyskick. Allen Lane/Penguin Books, 2017, 362 pp., orig. hardback w. d/j., in new condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780241254738
- Titel
- The Undoing Project
- Författare
- Michael Lewis
- Förlag
- Penguin Books Ltd.
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 240 mm Ryggbredd 32 mm
- Vikt
- 615 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- From Michael Lewis, the No.1 bestselling author of The Big Short and Flash Boys, this is the extraordinary story of the two men whose ideas changed the world. Daniel Kahneman and Amos Tversky met in war-torn 1960s Israel. Both were gifted young psychology professors: Kahneman a rootless son of holocaust survivors who saw the world as a problem to be solved; Tversky a voluble, instinctual blur of energy. In this breathtaking new book, Michael Lewis tells the extraordinary story of a relationship that became a shared mind: one which created the field of behavioural economics, revolutionising everything from Big Data to medicine, from how we are governed to how we spend, from high finance to football. Kahneman and Tversky, shows Michael Lewis, helped shape the world in which we now live - and may well have changed, for good, humankind's view of its own mind.
9780241254738 -
THE EMPLOYER BRAND - Bringing the Best of B...
Inbunden bok.
Nyskick. John Wiley & Sons Ltd., 2005, XVIII 214 (2) pp., orig. cloth w. d/j., NEW condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470012734
- Titel
- The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work
- Författare
- Simon Barrow - Richard Mosley
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 232 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 491 g
- Språk
- English
9780470012734 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144035703
- Titel
- Ledarskapets inre och yttre resa
- Författare
- Lind Nilsson, Iréne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 141 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 216 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är kaos normalt? Frågan uppstår i ett arbetsliv där förändringarna duggar allt tätare. Oron och tröttheten hos ledare och medarbetare inför omorganisationer och neddragningar går inte att ta miste på. Samtidigt vet vi att förändringsbehoven och turbulensen i arbetslivet kommer att fortsätta under åren framöver. I boken aktualiseras frågor om chefers drivkrafter, makt och ansvar, likaså de värderingar och etiska ställningstaganden som kommer upp till ytan när kritiska situationer skall hanteras. Med ledord som mod, mognad och strategisk professionalism tecknar författarna bilden av ett optimalt ledarskap i en turbulent värld. Öppen och ärlig kommunikation skapar tillit och mening i förändringsprocessen. Det förutsätter känslomässig mognad hos ledaren – den som ska driva förändring i det yttre måste kunna hantera osäkerhet i sitt inre. I boken får läsaren också en översikt över fallgropar i förändringsarbeten, en historisk tillbakablick på ledarrollen – är det så att varje tid och situation kräver sitt eget ledarskap? – och en inblick i sambandet mellan omvärldsförändringar, organisatoriska förutsättningar och ledarskapets kärna.
9789144035703 -
VAR BRA! - Hur du lyckas i den digitala eko...
Inbunden bok.
Nyskick. Liber, 2012, 266 s., inb. dek. förlagsband
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098392
- Titel
- Var bra : hur du lyckas i den digitala ekonomin
- Författare
- Deinoff, Martin
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 266 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Välkommen till den nya affärslogiken! Den digitala tekniken har på kort tid förändrat spelreglerna för framgångsrik marknadsföring och produktutveckling. Den nya världens konsumenter – uppkopplade, informerade och krävande– ställer nya krav. Den nya världens företag – flexibla, öppna och snabbrörliga – skapar en helt ny konkurrenssituation. Dessutom måste alla företag lära sig att leva i ständig förändring – produkter och affärsmodeller som fungerade igår kan snabbt bli en återvändsgränd.
Läs mer
VAR BRA! är en bok för dig som vägrar att bli omsprungen, som vill lyfta blicken och utmana det gamla, för dig som är beredd att anamma förändringen och dra nytta av det nya. Den ger inblick i teorier och förhållningssätt som behövs för att förstå den digitala utvecklingen. Den beskriver vägen till framgångsrik marknadsföring och produktutveckling i det nya affärslandskapet. Och den visar att kunderna kommer att belöna de företag som förmår leverera äkta värde – vara bra!
Sagt om boken
”Äntligen skriver han boken! Tänker jag och alla som fått äran att höra Martins föredrag, arbetat med honom som strategirådgivare och fått lära sig saker som förändrat bilden av framtiden för evigt. Martins bok försöker inte vara bra, den är bra!”
– Ola Ahlvarsson, serieentreprenör, grundare SIME och teknologijurymedlem i World Economic Forum
”Det är mycket ovanligt med böcker som vilar på kombinationen av djup praktisk erfarenhet och solid analytisk grund. Det här är dock just en sådan bok. Jag vet att den speglar Martins person.”
– Ass. professor Henrik Blomgren, doktor i Industriell Ekonomi, KTH
Om författarna
Martin Deinoff är, civ.ing. i industriell ekonomi, visionär och rådgivare inom digital kommunikation och affärsutveckling. Med en bakgrund som entreprenör och sedermera från Spray och Razorfish arbetar han nu som Senior Vice President med ansvar för marknadsföring och affärsutveckling på Creuna AB, Nordens största digitala byrå, där han varit med från starten 2002. Martin är en efterfrågad talare/föreläsare både i Sverige och internationellt. Ta gärna del av bokens digitala stöd som du hittar på www.martindeinoff.com
9789147098392 -
THE HUMAN SIDE OF MANAGING TECHNOLOGICAL INNO...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Oxford University Press, 2004, XVII (3) 731 (1) pp., pbk., VG condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780195135312
- Titel
- Human side of managing technological innovation - a collection of readings
- Författare
- Ralph Katz
- Förlag
- Oxford University Press
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 752 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 189 x 234 mm
- Vikt
- 1338 g
- Språk
- Svenska
9780195135312 -
ANALYTICS ACROSS THE ENTERPRISE : How IBM R...
Häftad bok.
Nära nyskick. IBM Press / Pearson, 2014, XXVII 192 pp., pbk., VG/new condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780133833034
- Titel
- Analytics Across the Enterprise: How IBM Realizes Business Value from Big Data and Analytics [Elektronisk resurs]
- Författare
- Brenda L. Dietrich. Emily C. Plachy. Maureen F. Norton.
- Förlag
- IBM
- Utgivningsår
- 2014
- Språk
- English
9780133833034 -
SOCIALA MEDIER - Gratis marknadsföring och...
Häftad bok.
Nyskick. Liber, 2010, 184 s., hft. m. flikar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094226
- Titel
- Sociala Medier - Gratis marknadsföring och opinionsbildning
- Författare
- Ström, Pär
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 253 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna erbjuder fantastiska möjligheter för marknadsföring och opinionsbildning. Och det behöver inte kosta något!
Den här boken ger inspiration, idéer och många praktiska tips på hur du går tillväga. Du får lära dig hur du använder bloggar, Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, poddradio, e-post, Bambuser – och mycket mer. Du kan också läsa om företag och politiska opinionsbildare som använder sociala medier på ett genomtänkt sätt.
Läs mer
Här är några exempel på frågor som boken besvarar:
Vilka är de fem viktigaste sätten att kommunicera via Facebook? V
Vilken ton bör du ha i professionella Twitter-inlägg?
Vem på företaget bör skriva på en företagsblogg?
Hur gör du en (nästan) kostnadsfri YouTube-film som gör succé?
Vad kan du göra för att öka spridningen av material på sociala medier?
Sociala medier vänder sig till marknadsförare och opinionsbildare på företag och andra organisationer av alla storlekar – även de allra minsta. Samt till enskilda medborgare som vill påverka omvärlden.
9789147094226 -
STRATEGI - En introduktion; Andra upplagan
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur, 2009, 345 s., uppl. 2:7
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027777
- Titel
- Strategi : en introduktion
- Författare
- Göran Roos - Georg von Krogh - Johan Roos - Kristine Jacobsen
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 345 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 501 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategi - en introduktion är en ny och reviderad upplaga av den grundläggande boken inom strategiämnet. Syftet med boken är att skapa förståelse för strategi såväl teoretiskt som praktiskt. Boken fokuserar främst på dagens näringsliv, men ger även en historisk bakgrund till ämnet. Här presenteras och förklaras både grundläggande ramverk och modeller samt nyare ämnen inom affärsstrategin. IT-utvecklingens inverkan behandlas och författarna tar upp nya sätt att betrakta företag. Det riktas också uppmärksamhet mot den komplexitet och osäkerhet som omger företag i dagens ekonomi och visar hur dessa förhållanden påverkar strategiska beslut.Boken vänder sig både till företagsledare som vill förnya sina kunskaper inom strategiämnet och till studenter som önskar en grundläggande introduktion till ämnet.
9789144027777 -
Understanding Behaviors for Effective Leaders...
Häftad bok. Pearson Education Limited. 2005. 432 sidor.
Mycket gott skick. Pearson Education Ltd., 2006, XVI + 416 pp., pbk., some underlinings [transparent yellow mark pen] ca. 50 pp
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0131484524
- Titel
- Understanding behaviors for effective leadership
- Författare
- Dan L. Costley
- Förlag
- Pearson Education Limited
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 432 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 178 x 235 mm
- Vikt
- 608 g
- Språk
- Svenska
Pearson Education Limited 0131484524 -
Den professionella anställningsintervjun
Inbunden bok.
Nära nyskick. Liber, 2010, 128 s., inb. förlagets dek. laminatband
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095841
- Titel
- Den professionella anställningsintervjun
- Författare
- Fellinger, Åsa-Mia
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den professionella anställningsintervjun är en praktisk handbok för dig som arbetar med urval och rekrytering. Den ger en beprövad metod för hur du kan genomföra professionella anställningsintervjuer och rekrytera rätt person till rätt jobb. Det är många gånger svårt att ta reda på om en person passar för ett arbete eller inte. Eller att få fram vem som passar bäst i en grupp med starka kandidater. Därför är det av central betydelse att urvalsprocessen är professionaliserad.
Läs mer
Den vanligaste urvalsmetoden är anställningsintervjun, men i många fall sker intervjuerna på känn, utan en genomtänkt struktur och metodik. Då ökar risken att göra fel, vilket kan bli kostsamt. I den här boken får du lära dig att professionalisera urvalsprocessen samt att genomföra träffsäkra och
effektiva anställningsintervjuer. Den ger också förslag på komplementära urvalsmetoder samt kunskap om den antidiskrimineringslag som gäller vid anställningsprocesser.
Om författarna
Åsa-Mia Fellinger har stor erfarenhet av rekrytering och urval och utbildning i intervjuteknik. Hon driver
sedan många år en egen konsultverksamhet, Fellinger Consulting AB, inom rekrytering, ledarskap och personlig
utveckling. Hon är leg psykolog, leg psykoterapeut och handledare. Därutöver har hon utbildning i praktisk
journalistik från Poppius journalistskola. Åsa-Mia har tidigare skrivit tre mycket uppskattade handböcker
inom ledarskap respektive rekrytering.
9789147095841 -
VARUMÄRKESSTRATEGI - Om konsten att utveckl...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Liber, 2001, 296 s., uppl. 1:2, inb. förlagets dek. laminatband
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147060158
- Titel
- Varumärkesstrategi
- Författare
- Melin, Frans
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 573 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Starka varumärken är ofta ett företags värdefullaste tillgång. Här får du en handfast vägledning i konsten att utveckla starka varumärken.
9147060158 -
The Myths of Innovation
O´Reilly Media Inc., Canada, 2007, XIII 176 pp. + colophon, 1st Edition, orig. hardback w. d/j., VG condition/new; ill.; How do you know whether a hot technology will succeed or fail? Or where the next big idea will come from? The best answers come not fr läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780596527051
- Titel
- The Myths of Innovation
- Författare
- Berkun
- Förlag
- O'Reilly Media
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 370 g
- Språk
- English
9780596527051
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn