-
Kommunala avgifter i de svenska städernas hus...
Häftad bok. Lund, Gleerupska Universitetsbokhandeln. 1935. (4)+379 sidor.
Gott skick. Trådhäftad. Något kantstött överskjutande omslag med rött streck på ryggen. Delvis ouppskuren.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLund, Gleerupska Universitetsbokhandeln -
Svenska nationalekonomer under 400 år
Häftad bok. Stockholm, Dialogos Förlag. 2014. 585 sidor.
Mycket gott skick. Danskt band. Läsveck i ryggen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175042640
- Titel
- Svenska nationalekonomer under 400 år
- Författare
- Ståhlberg, Ann-Charlotte - Jonung, Christina
- Förlag
- Dialogos Förlag
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 585 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 145 x 220 mm Ryggbredd 45 mm
- Vikt
- 780 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svenska nationalekonomer har utövat ett betydande inflytande på debatt och politik i vårt land. Många av dem har också vunnit internationell berömmelse för sina insatser. Andra, som var inflytelserika på sin tid, har numera fallit i glömska.
I bokens porträtteras trettiosex svenska nationalekonomer av idag aktiva forskare, vilka också kommenterar relevansen av deras forskning för dagens ekonomiska teori och politik.
Ekonomporträtten berättar inte bara om ekonomernas tankar utan också om det samhälle de verkat i och om dem själva som människor.
Vi får här en levande bild av svenskt samhälle och ekonomisk debatt under 400 år.
Christina Jonung, fil lic, var tidigare verksam vid Nationalekonomiska institutionen vid Lunds universitet. Hennes forskning har handlat om yrkessegregering och ekonomiska aspekter på jämställdhetsfrågor.
Ann-Charlotte Ståhlberg är professor i nationalekonomi och verksam vid Institutet för social forskning, Stockholms universitet. Hennes forskning avser främst offentlig ekonomi, särskilt socialförsäkringsekonomi.
Stockholm, Dialogos Förlag 9789175042640 -
Brand och lifförsäkringsaktiebolaget Skåne 18...
Häftad bok. Malmö. 1934. 198+(26) sidor.
Hyggligt skick. Trådhäftad. Slitet omslag med revor, fläckar och viss pappersförlust. Mindre brun fläck i övermarginalen på de första 8 sidorna. Ett par sidor är slarvigt uppskurna. Delvis ouppskuren. Med planscher. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKMalmö -
Capital Taxation and Neutrality. A study of t...
Häftad bok. Lund. 1987. (2)+vii+(5)+285 sidor.
Gott skick. Printed wrappers. Minor crease in the lower corner of the front wrapper. Bump mark on the back wrapper. Owner's signature. Dissertation sheet. Lund Economic Studies 41. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLund -
Ruinmakarna 1-2
Häftad bok.
Mycket gott skick. Stockholm, Stock Letter/Börsofferjouren. 2002-2003. 219+(1)+283+(5) sid. Limmat mjukband, två volymer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Föreläsningar i nationalekonomi. I-II
Inbunden bok.
Gott skick. Lund, CWK Gleerups Förlag. 1928-1929 (tredje uppl.). x+216+xxviii+212 sid. Förlagets klotband, två volymer. Ryggsluten något tilltryckta. Tillskrift från Sven Wicksell (professor i statistik vid Lunds Universitet och son till Knut Wicksell) i del 1. Allt läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Företagsstrategier
Häftad bok. Lund, Lunds Universitet. 1971. 151+(3)+71+(1)+7 sidor.
Gott skick. Limmat mjukband. Bra ex. Med disputationsblad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLund, Lunds Universitet -
Inkörningskostnader i mindre och medelstora f...
Häftad bok. Umeå, Umeå Universitet. 1972. xi+203 sidor.
Gott skick. Limmat mjukband (stencilerad). Något kantstötta hörn. Veck i nedre hörnet på bakre omslaget. Studier i företagsekonomi 8.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKUmeå, Umeå Universitet -
Värdeskapande HR-ledning. Så utvecklar du män...
Häftad bok. Stockholm, Liber. 2012. 280 sidor.
Mycket gott skick. Danskt band. Mindre stötmärke på främre omslaget. Ryggen något blekt. Senaste upplagan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096923
- Titel
- Värdeskapande HR-ledning : så utvecklar du mänskliga resurser utifrån verksamhetens behov
- Författare
- Schødt, Ann C.
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 504 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många verksamheter ger i dag uttryck för att medarbetarna är deras viktigaste tillgång – men använder företag och organisationer verkligen denna resurs på ett optimalt sätt? För att lyckas krävs en skicklig HR-ledning. Ju bättre HR-ledning en verksamhet har, desto bättre är förutsättningarna för att skapa resultat genom de mänskliga resurserna – det så kallade humankapitalet.
Det här är en praktiskt orienterad bok om personalarbetet, själva HR-hantverket. Den tar sin utgångspunkt i verksamhetens behov, oavsett om det är affärsdrivet näringsliv eller offentlig sektor, och hur HR på mest effektiva sätt kan leverera det som ledningen och organisationen behöver.
Framtidens HR-arbete måste vara behovsanpassat, verksamhetsdrivet och värdeskapande.
Boken vänder sig till:
HR-ledare som har ensamt HR-ansvar eller som leder företagets HR-funktion
Blivande HR-ledare och HR-ansvariga
VD och chefer för företag som har för avsikt att etablera, uppgradera eller omorganisera HR-funktionen
Externa HR-konsulter som arbetar med företag som inte har en egen HR-funktion.
Om författaren
Ann C. Schødt är fil. kand. i företagsekonomi (organisation & ledarskap), författare, mentor och sedan 2003 HR Manager i fyra olika internationella verksamheter. Under åren har hon arbetat inom många olika verksamheter, såväl offentliga som privata, och inom vitt skilda branscher. Hon driver nu egen konsultverksamhet som erbjuder HR-ledning, tester, utveckling och karriär-coaching. Hon håller också föredrag och workshops om effektivt personligt nätverk, potentialutveckling m.m.
Översättare: Ann Lagerhammar
Stockholm, Liber 9789147096923 -
Personalchefers arbete och identitet. Strateg...
Inbunden bok. Lund, Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2014. 228 sidor.
Mycket gott skick. Inbundet pappband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144096759
- Titel
- Personalchefers arbete och identitet : strategi och strul
- Författare
- Alvesson, Mats
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 469 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det moderna arbetslivet ställer höga krav på individen. Det gäller att prestera och vara effektiv, men lika viktigt tycks det, är jakten på status, inflytande och respekt. Kort och gott handlar det om att vara någon – att odla en positiv (yrkes)identitet – och i denna bok vill vi undersöka frågor som rör arbete och identitet med fokus på en särskild yrkesgrupp: personal-/HR-chefer.
Personalchefer anses ofta vara en grupp på frammarsch i ”den nya ekonomin”. De utgör därmed ett intressant fokus för den som vill förstå det moderna, identitetsfrämjande – och ibland identitetsunderminerande – arbetslivet. HR-chefer och deras praktik är även intressanta i sig. Numera finns det särskilda universitetsutbildningar för den som vill bli personalspecialist, och det finns även starka professionsanspråk inom yrkesgruppen.
En hel del finns skrivet om HRM som praktik, dock inte lika mycket om personalarbete i praktiken. I denna bok vill vi ge en djup och levande illustration av ämnet. I fokus ligger personal- eller HR-chefen och dennes, ofta strategiska,
ambitioner. Men som vi ska se är verkligheten långt ifrån perfekt och ibland blir det kanske lika mycket ”strul” som strategi.
Boken bygger på djupstudier av personalchefer och ger en rik belysning av personalchefsarbete och de dilemman som detta innebär. Den är av intresse för personalchefer och för utbildningar inom HRM, men är också av bredare
relevans – för den som vill förstå identitet, inflytande och statusfrågor, i det moderna arbetslivet.
Lund, Studentlitteratur AB 1 9789144096759 -
Ledarskapshandboken. Att utveckla och stärka...
Inbunden bok. Stockholm, Natur & Kultur. 2013. 334 sidor.
Gott skick. Kartonnageband. Något nötta hörn. Ryggsluten lätt tilltryckta.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132917
- Titel
- Ledarskapshandboken
- Författare
- Angelöw, Bosse
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ledarskapshandboken innehåller verktyg som hjälper dig att utveckla och stärka ditt ledarskap. Boken täcker in de flesta områden som du som ledare möter i din vardag, exempelvis:
• Driva förändringar, bemöta motstånd och stärka sammanhållningen
• Skapa ett värdebaserat, coachande och hälsofrämjande ledarskap
• Få tiden att räcka till, bli mer effektiv och må bra som chef
• Leda möten, hålla löne- och medarbetarsamtal och klara av svåra samtal
• Utveckla självinsikt och få uppslag för reflektion kring det egna ledarskapet
Boken innehåller många konkreta exempel, praktiska teorier, handfasta råd, checklistor och reflektionsfrågor. Den riktar sig till alla som har en arbetsledande position inom såväl privat som offentlig sektor.
Sagt om boken:
”Jag har läst en del ledarskapsböcker, men ingen som är så komplett och färdig att använda i det dagliga arbetet som Ledarskapshandboken. Den är lättläst och med många handfasta tips och råd. Jag blev väldigt inspirerad.”
Ingegerd Dalborg, Pattern Manager, Filippa K, Stockholm
”Ledarskapshandboken fyller en viktig plats i ledarskapslitteraturen. Den kommer att vara min ”bibel”. Jag har läst en hel del litteratur inom området men hittills har väldigt få handlat om mitt dagliga chefsarbete på en så konkret nivå som i Ledarskapshandboken. De konkreta råden och beskrivningarna plus rikt illustrerade exempel och övningarna ger boken dess styrka.”
Iselin Krogerus-Therman, fd prorektor och omsorgsdirektör, högskolan Arcada, Helsingfors
”Ledarskapshandboken ger en bra helhetsbild av ledarskapsfrågorna. Den är lättläst med nyttiga och praktiska tips. Jag uppskattar reflektionsfrågorna efter varje kapitel samt bilagorna med mallar.”
Erik Kahl, Socionom, Commodia företagshälsovård, Östersund
"Innehållet är konkret och praktiskt inriktat med många citat från ledare, råd och tips samt övningar och reflektionsfrågor, vilket tillsammans med en välformulerad text, gör boken till en användbar handbok (i ordets positiva mening)."
Björn Nilsson, BTJ-häftet
Stockholm, Natur & Kultur 9789127132917 -
A fair share of tax. A fiscal anthropology of...
Inbunden bok. Cham, Palgrave Macmillan. 2018. xiii+(1)+136 sidor.
Gott skick. Hard-cover. Laminated. Former library book with a couple of labels and stamps inside.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9783319697710
- Titel
- A fair share of tax - a fiscal anthropology of contemporary Sweden
- Författare
- Björklund Larsen, Lotta
- Utgivningsår
- 2018
- Bandtyp
- Hardback
- Språk
- English
Cham, Palgrave Macmillan 9783319697710 -
The Sources and the Impact of Monetary Change...
Häftad bok. København, G. E. C. Gads Forlag. 1971. 332+(3) sidor.
Gott skick. Printes wrappers. Corners and spine ends are very slightly bumped. Studier fra Københavns Universitets økonomiske institut Nr. 17.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKKøbenhavn, G. E. C. Gads Forlag -
The Toyota Way. Lean för världsklass
Inbunden bok. Stockholm, Liber. 2009. 376 sidor.
Gott skick. Inbundet pappband. Något tilltryckta ryggslut.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089024
- Titel
- The Toyota Way - Lean för världsklass
- Författare
- Liker, Jeffrey K.
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 376 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 790 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Toyotas framgångsrika sätt att arbeta efter Lean startade en revolution i företag och organisationer runt om i världen under andra halvan av 1900-talet. I dag tillämpas Lean inom produktion, administration, konstruktion och marknadsföring. Den andra ombearbetade upplagan av klassikern The Toyota Way bygger vidare på de 14 ledningsprinciper som låg till grund för den stora succén med den första upplagan.
Principerna struktureras efter delarna filosofi, process, medarbetare och problemlösning.
Den andra upplagan innehåller bland annat:
- uppdaterad inblick i Toyotas strategi i en snabbfotad värld som karakteriseras av smart teknik
- nya exempel från tillverknings- och tjänsteföretag som utvecklats genom att arbeta med Lean
- nytt synsätt på ledarskapsmodeller
- en beskrivning av planeringsprocessen hoshin kanri, som Toyota använder för att anpassa målen på samtliga nivåer och koppla dem till affärsstrategin.
The Toyota Way - 14 ledningsprinciper för Lean i världsklass vänder sig till intresserade av organisationsutveckling och kvalitetsarbete. Den ger de nödvändiga insikterna för att lära av Toyotas anmärkningsvärda framgångar och för att den egna organisationen ska kunna arbeta med ständig förbättring och ständigt lärande.
Om författarna
Jeffrey K. Liker är professor emeritus vid University of Michigan.
Stockholm, Liber 9789147089024 -
Att uppfostra det svenska folket. Knut Wickse...
Inbunden bok. Stockholm, SNS Förlag. 2001. 480 sidor.
Mycket gott skick. Inbundet pappband. Litet stötmärke i ryggfoten. Dedikation från "Redaktörerna".
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171508461
- Titel
- Att uppfostra det svenska folket
- Författare
- Knut Wicksell
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 480 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 159 x 225 mm Ryggbredd 33 mm
- Vikt
- 896 g
- Språk
- Svenska
Stockholm, SNS Förlag 9789171508461 -
Hypoteksbank i Litauen byggs upp 1994-1996. F...
Inbunden bok. Eget förlag. 2018. 108 sidor.
Mycket gott skick. Inbundet pappband. Med dedikation från förf.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198520903
- Titel
- Hypoteksbank i Litauen byggs upp 1994-1996 : från Sovjets planekonomi till marknadsekonomi : hypotekssystem drar in internationellt kapital : bistånd på gräsrotsnivå
- Författare
- Lachmann, Bengt
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Eget förlag 9789198520903 -
Transportgeografiska studier i svensk utrikes...
Häftad bok. Stockholm, Ekonomiska forskningsinstitutet. 1973. 426+(4) sidor.
Gott skick. Trådhäftad. Något skavd i kanterna. Handskrivet datum på främre omslaget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172580119
- Titel
- Transportgeografiska studier i svensk utrikeshandel : A study of the transport geography of Sweden's foreign trade
- Författare
- Norström, Göran
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Stockholm, Ekonomiska forskningsinstitutet 9172580119 -
Hållbar marknadskommunikation. Planering - Ge...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 352 sidor.
Gott skick. Trådhäftad. Något tilltryckt nedre ryggslut.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147090402
- Titel
- Hållbar marknadskommunikation
- Författare
- Katarina Berglund, Anna
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 689 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bred handbok om marknadskommunikation som ger en inblick i hur branschen fungerar, vilka aktörerna är, hur köp- och säljprocessen går till och vad kommunikatören bör tänka på. Författarna visar också på nödvändigheten av ett helhetstänkande och att integrera CSR i det dagliga arbetet. Boken behandlar både grunderna inom marknadskommunikation och mer avancerade teorier. Författarna lanserar dessutom en ny kommunikationsmodell som underlättar och effektiviserar kommunikationsarbetet.
Liber 1 9789147090402 -
Samtal på jobbet. Medarbetarsamtal, utvecklin...
Inbunden bok. Liber. 3 uppl. 2011. 100 sidor.
Mycket gott skick. Inbundet pappband. Ryggen något blekt och kantstött. Senaste upplagan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097173
- Titel
- Samtal på jobbet : medarbetarsamtal, utvecklingssamtal och andra viktiga samtal
- Författare
- Ljungström, Kerstin
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 100 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 242 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 338 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Samtal kan vara frigörande. Nya konkreta idéer kan födas i ett gott samtal kollegor emellan. Arbetsplatser är lika levande och kraftfulla som de människor som arbetar där. Därför är det viktigt att chefer och medarbetare hjälps åt att utveckla sina kunskaper och färdigheter såväl som möjligt. Utvecklingssamtalet är ett bra verktyg för att tillvarata den kompetens som medarbetarna besitter.
I den här boken har Kerstin Ljungström utvecklingssamtalet i fokus. Här får du hjälp med att planera, genomföra och följa upp utvecklingssamtal. Här finns checklistor och färdiga frågeformulär att utgå ifrån. Boken vänder sig både till dig som ska hålla i samtalen och till dig som är medarbetare och vill förbereda ditt samtal med chefen. Hon tar också upp känsliga samtal och hur man ska bemöta krisens olika faser.
Om författarna
Kerstin Ljungström är beteendevetare och organisationskonsult. Hon har drivit egen verksamhet i många år och därtill under några år varit personalchef i Riksrevisionsverket. Hon har också skrivit böckerna Förändring som leder vidare och Samtal på jobbet utgivna på samma förlag.
Liber 3 9789147097173 -
Sociala Medier. Gratis marknadsföring och opi...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 184 sidor.
Mycket gott skick. Danskt band.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789147094226
- Titel
- Sociala Medier - Gratis marknadsföring och opinionsbildning
- Författare
- Ström, Pär
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 253 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna erbjuder fantastiska möjligheter för marknadsföring och opinionsbildning. Och det behöver inte kosta något!
Den här boken ger inspiration, idéer och många praktiska tips på hur du går tillväga. Du får lära dig hur du använder bloggar, Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, poddradio, e-post, Bambuser – och mycket mer. Du kan också läsa om företag och politiska opinionsbildare som använder sociala medier på ett genomtänkt sätt.
Läs mer
Här är några exempel på frågor som boken besvarar:
Vilka är de fem viktigaste sätten att kommunicera via Facebook? V
Vilken ton bör du ha i professionella Twitter-inlägg?
Vem på företaget bör skriva på en företagsblogg?
Hur gör du en (nästan) kostnadsfri YouTube-film som gör succé?
Vad kan du göra för att öka spridningen av material på sociala medier?
Sociala medier vänder sig till marknadsförare och opinionsbildare på företag och andra organisationer av alla storlekar – även de allra minsta. Samt till enskilda medborgare som vill påverka omvärlden.
Liber 1 9789147094226 -
Rationalisering eller prat. Kommuners anpassn...
Häftad bok. Lund, Doxa. 1986. 213 sidor.
Gott skick. Limmat mjukband. Tillskrift. Kommunal ekonomi och organisation (11).
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9157802270
- Titel
- Rationalisering eller prat : kommuners anpassning till en stagnerande ekonomi
- Författare
- Rombach, Björn
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Lund, Doxa 9157802270 -
Tillämpad mikroekonomi
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2009. 238 sidor.
Gott skick. Trådhäftad. Inplastad. Blyertsförstrykningar. Senaste upplagan.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144055398
- Titel
- Tillämpad mikroekonomi
- Författare
- Häckner, Jonas - Jacobsson, Adam - Muren, Astri
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 238 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När kan marknader förstås i termer av utbud och efterfrågan? Vilka samband finns mellan skatter och sysselsättning? Vilka incitamentsproblem är förknippade med tillhandahållandet av kollektiva varor? I denna bok visas hur man med mikroekonomiska metoder - pristeori, spelteori, experiment - kan besvara dessa frågor."Tillämpad mikroekonomi" är ett komplement till grundläggande läroböcker i mikroekonomisk teori. Till varje kapitel finns ett stort antal övningar och diskussionsfrågor. Boken är en bra utgångspunkt för seminarier där deltagarna får tillämpa sina mikroekonomiska kunskaper på konkreta problemställningar. Exempel på områden som tas upp är rättvisa, skatter, regleringar, miljö, demokratiska beslut och diskriminering. Denna upplaga är omarbetad och innehåller ett nytt kapitel om urban ekonomi och lokaliseringsmönster i och runt städer.
Studentlitteratur AB 2 9789144055398 -
The Rise of Management-Speak
Häftad bok. Santérus Förlag. 2010. 260 sidor.
Nyskick. Limmat mjukband. I obruten originalplast. / Printed wrappers. Unopened.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173350051
- Titel
- The Rise of Management-Speak
- Författare
- Rombach, Björn
- Förlag
- Santérus Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 220 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- When important decisions are made - whether in organizations or in a public debate - the winner is almost certainly a management-speaker. It does not matter if the opponent is a well informed, committed and competent professional, a well prepared representative of an interest group, a politician with a large backing or a journalist who has been digging deep, still, the management-speaker gets the last say.
The management-speakers do not have better knowledge of the factual matters, they are not more devoted than others, they do not represent stronger interests and they do not know anything more about the present or the future than other people. They are successful in managing decisions and decision makers into the right direction, because they speak a more powerful language than the others - the Management-Speak.
This book contains essays on the language management-speak, its significance and the use of it. The essays are addressed to all readers who seek an answer to the question why management-speak really matters.
Essays by: Johan Berglund, Lars Engwall, Maria Grafström, Sven Jungerhem, Lars Melin, Margareta Norlin, Alf Rehn, Björn Rombach, David Sköld, Åsa Wengelin och Patrik Zapata
Santérus Förlag 9789173350051 -
Handeln, Verhalten und Verstehen. Entwicklung...
Häftad bok. München. 1982. (6)+241+(2) sidor.
Gott skick. Printed wrappers. Minor spots on the edges.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKMünchen -
Radikala entreprenörer. Rebeller och samhälls...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2015. 262 sidor.
Gott skick. Limmat mjukband. Övre ryggslutet lätt kantstött.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144092607
- Titel
- Radikala entreprenörer : rebeller och samhällsförnyare
- Författare
- Johannisson, Bengt
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 262 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 388 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Entreprenörskap innebär att initiera och realisera förändringar. De flesta entreprenörer välkomnar och respekterar samhällets lagar och regler eftersom de ger stödjande ramar för det egna förändringsarbetet. Men några entreprenörer bryter mot gällande normer, ibland rentav mot lagen. Vissa av dem är olydiga därför att de vill driva sina verksamheter efter eget tycke, andra för att de ser som sin huvuduppgift att utmana vad som tas för givet av medborgare, organisationer och myndigheter. Vi kallar dessa revoltörer för radikala entreprenörer.
I boken sätts det radikala entreprenörskapet in i ett bredare sammanhang. Dess tyngdpunkt ligger dock på ingående porträtt av åtta entreprenörer som alla utmanat den svenska samhällsordningen, bland andra riksprovokatören Lars Vilks, nöjeskungen Bert Karlsson och nycirkusens drottning Tilde Björfors. Deras livsverk och syn på Sverige som arena för entreprenörskap granskar författarna ur olika perspektiv. Det är en analys som bland annat avslöjar entreprenörernas intima allianser med media och höga närvaro på kulturens arenor.
Författarna diskuterar också ingående hur bokens lärdomar kan vitalisera den akademiska skolningen på tre viktiga utbildningsområden, nämligen lärarprogrammen, hälsoutbildningarna och program inom kultursektorn.
Studentlitteratur 1 9789144092607 -
Ledningsutveckling. Modellanalys i anslutning...
Häftad bok. Linköping. 1980. 219 sidor.
Gott skick. Limmat mjukband. Något kantstött rygg. Mindre fläckar på övre snittet.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9173723665
- Titel
- Ledningsutveckling : modellanalys i anslutning till två utvecklingsprojekt
- Författare
- Borgbrant, Jan - UPP-projektet
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Linköping 9173723665 -
Der Silbermarkt. Ein ökonometrisches Modell
Häftad bok. Köln. 1982. 395+(3) sidor.
Gott skick. Printed wrappers. A bit bumped.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKKöln -
Kapitalfunktioner och arbetarnas ställning. M...
Häftad bok. Linköping. 1980. vii+(1)+198 sidor.
Gott skick. Trådhäftad. Mindre fläckar på snitten. Enstaka biblioteksstämplar. Med disputationsblad.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9173723355
- Titel
- Kapitalfunktioner och arbetarnas ställning : marxistisk analys av företag utifrån arbetarkollektivets intressen
- Författare
- Philipson, Sarah
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Linköping 9173723355 -
Marknadsföringsboken
Inbunden bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 394 sidor.
Mycket gott skick. Flexband. I oöppnad originalplast. Senaste upplagan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056180
- Titel
- Marknadsföringsboken
- Författare
- Sundström, Malin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 394 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 883 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföringsboken ger heltäckande kunskaper på grundläggande kurser i marknadsföring vid universitet och högskola samt kurser för yrkesverksamma personer. Boken är modern och praktisk, men vilar på stadig teoretisk grund. Den förklarar både överskådligt och uttömmande hur marknadsföringens olika delar hänger ihop. Ofta med svenska exempel.
I boken kan man följa marknadsföraren Anna som arbetar på ett fiktivt företag, modekedjan TrendLine, och de problem hon ställs inför – och hur hon löser dem. Tack vare karaktären Anna blir det abstrakta konkret för läsaren, som får följa hur hon tillämpar sitt teoretiska kunnande i en krävande verklighet.
Marknadsföringsboken finns som digital produkt också. Där finns fördjupningsmaterial och komplement, bland annat i form av case och inspelade intervjuer. Webbmaterialet ökar förståelsen för bokens teoretiska innehåll. Läsaren kan dessutom testa sig själv med hjälp av olika kunskapsfrågor.
Marknadsföringsboken är helt enkelt ett komplett, modernt läromedel med allt en student på grundnivå behöver.
Studentlitteratur 1 9789144056180 -
Svensk reklam, Annonser, varumärken och markn...
Inbunden bok. Dialogos Förlag. 1 uppl. 2016. 222 sidor.
Gott skick. Kartonnageband med skyddsomslag, Aningen kantstött övre ryggslut.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789175042978
- Titel
- Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012
- Författare
- Broberg, Oskar
- Förlag
- Dialogos Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 430 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bok om hur en del av Sveriges ekonomi förändrades under 1900-talets sista årtionden och början på 2000-talet. Utgångspunkt för berättelsen tas i en radikal omvandlingsprocess i gränslandet mellan massmedia och reklam, vilket orienterar vår historieskrivning mot reklammarknadernas moderna historia 1975-2012.
Författarna analyserar och beskriver denna omvandlingsprocess i såväl kvantitativa som kvalitativa termer. Även om analysmetoden har varit att beskriva reklampengarnas flöde så kan reklamens förändring även förstås och beskrivas som en kulturell process varumärken som kulturella och ekonomiska fenomen. Varumärkens roll i värdeskapande processer har mycket att bidra till en ekonomisk-historisk förståelse av 1900-talets andra hälft.
Genom att titta bortom traditionella medier fångas i boken en större omvandling där reklam i allt mindre omfattning utgörs av tidningsannonser och istället är en del av företagens totala marknadskommunikation.
Författarna är forskare vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet och Högskolan i Borås.
Dialogos Förlag 1 9789175042978
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn