-
Marknadsorientering - Myter och möjligheter
Inbunden bok. Liber. 2008. Inbunden. Dekorerat kartonnage.
Nära nyskick. Företag måste vara marknadsorienterade för att kunna växa och vara lönsamma! Framgångsrik marknadsorientering kräver kunskaper om hur marknader förändras och fungerar. Det gäller att inte fastna i myter och vanföreställningar. I denna unika bok, utgiven läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088928
- Titel
- Marknadsorientering - myter och möjligheter
- Författare
- Mattsson, Lars-Gunnar
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 862 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företag måste vara marknadsorienterade för att kunna växa och vara lönsamma!
Framgångsrik marknadsorientering kräver kunskaper om hur marknader förändras och fungerar. Det gäller att inte fastna i myter och vanföreställningar.
Läs mer
I denna unika bok, utgiven i samarbete med MTC, ger ledande svenska marknads- och marknadsföringsforskare, varav 19 professorer i företagsekonomi, sina synpunkter på marknadsorienteringens myter och möjligheter. De gör det med utgångspunkt i sin omfattande forskning om interaktion, relationer och marknadsnätverk.
I 18 kapitel behandlas hur marknadsorienteringen påverkas av bl.a. globalisering, informations- och produktionsteknologi, tjänsteutveckling, näringspolitik och relationen mellan samarbete och konkurrens. Boken ger en praktisk och teoretiskt grundad helhetsbild med många illustrativa företagsexempel. Den vänder sig i första hand till beslutsfattare i näringslivet, men är också lämplig som kurslitteratur.
Om författarna
Bakom boken står MTC, Stiftelsen Marknadstekniskt Centrum tillsammans med 31 ledande svenska marknadsforskare. Bokens redaktör har varit professor Lars-Gunnar Mattsson.
9789147088928 -
Sanningen om IKEA
Inbunden bok. ICA bokförlag. 2009. Inbunden.
Nära nyskick. Efter 20 år nära maktens centrum på Ikea har Johan Stenebo skrivit en avslöjande bok om vad som döljer sig bakom Sveriges mest framgångsrika företag. Fram träder en organisation där kvinnor och människor med utländsk härkomst får allt svårare att göra ka läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789153434801
- Titel
- Sanningen om IKEA
- Författare
- Johan Stenebo
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 230 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 528 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Efter 20 år nära maktens centrum på Ikea har Johan Stenebo skrivit en avslöjande bok om vad som döljer sig bakom Sveriges mest framgångsrika företag. Fram träder en organisation där kvinnor och människor med utländsk härkomst får allt svårare att göra karriär - en organisation med en osäker framtid under sönerna Kamprad.
9789153434801 -
Tänk låsningar och lösningar - Personligt led...
Inbunden bok. Lava Förlag. 1 uppl. 2015. 215 sidor.
Nära nyskick. Dekorerat kartonnage. Gåvotillskrift.
Kjell Enhager är en av Sveriges mest framgångsrika coacher och föreläsare och har snart i 30 år hjälpt världens främsta idrottsstjärnor, kulturpersonligheter och företagsledare till nya höjder i sina karriärer.
läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187769184
- Titel
- Tänk låsningar och lösningar
- Författare
- Enhager, Kjell
- Förlag
- Lava Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 536 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kjell Enhager är en av Sveriges mest framgångsrika coacher. I snart 30 års tid har han hjälpt många av världens främsta idrottsstjärnor, kulturpersonligheter och företagsledare till nya höjder i sin karriär.
Men vad är det som gör att vissa människor och vissa företag når så mycket längre än andra? Vad är framgångsreceptet?
I Kjell Enhagers metod ingår att fokusera på lösningar, inte på låsningar att uppmärksamma det man gör bra och inte fastna i negativa tankemönster genom att minnas de gånger när det gått dåligt.
Nu kommer supercoachens första egna faktabok en kombination av handlingsorienterad guidebok och inspirerande berättelse om människor han mött och livsval han ställts inför. I Tänk låsningar och lösningar delar Kjell generöst med sig av erfarenheter från arbetet med multinationella företag som Walt Disney, svenska framgångssagor som H&M och Stadium, golfproffs som Nick Faldo och Annika Sörenstam, kämpande team som damlaget IFK Göteborg samt möten med privatpersoner, företagsledare och chefer och inte minst av livet därhemma med hustrun Lotta och barnen.
Här finns stora doser humor och en genuin nyfikenhet på det mänskliga beteendet liksom i allt som Kjell gör!
Lava Förlag 1 9789187769184 -
Retorik inför publik - Konsten att övertyga
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 1 uppl. 1999. 160 sidor.
Nära nyskick. Dekorerat kartonnage.
Med utgångspunkt i den klassiska retoriken lär Peter Haraldsson steg för steg ut hur ett framförande genomförs idag - från de inledande förberedelserna till den avrundande frågestunden.
Läs mer
Du får lära dig hur du ska förbe läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147045450
- Titel
- Retorik inför publik - Konsten att övertyga
- Författare
- Haraldsson, Peter
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 374 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Med utgångspunkt i hur de gamla grekerna lade upp sina tal, lär Peter Haraldsson steg för steg ut hur ett framförande genomförs i dag - från de inledande förberedelserna till den avrundande frågestunden.
Läs mer
Författaren går också igenom språkdräkten, hjälpmedel och memoreringsteknik, liksom hur man hanterar störningar och misslyckanden. Retorik inför publik är en ovärderlig handbok för alla som någon gång ska hålla ett anförande, att läsa från pärm till pärm eller att använda som uppslagsbok så snart man behöver råd.
Boken finns även som talbok på cd med Magnus Härenstam som berättare. Författaren har också tillsammans med Magnus Härenstam tagit fram en dvd med fem videofilmer i retorik som kompletterar boken.
Om författarna
Peter Haraldsson är en av Sveriges mest anlitade föreläsare och kurslärare.
Liber Ekonomi 1 9147045450 -
Framgångsboken
Pocketbok. Månpocket. 2019. 232 sidor.
Mycket gott skick. Alexander Pärleros driver den populära Framgångspodden, där han intervjuar flera av Sveriges och världens mest framgångsrika personer. I den här boken berättar han om sin resa mot ett framgångsrikt liv och delar med sig av sina bästa tips och verktyg: Hur läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175039619
- Titel
- Framgångsboken
- Författare
- Pärleros, Alexander
- Förlag
- Månpocket
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 124 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alexander Pärleros driver den populära Framgångspodden, där han intervjuar flera av Sveriges och världens mest framgångsrika personer. I den här boken berättar han om sin resa mot ett framgångsrikt liv och delar med sig av sina bästa tips och verktyg: Hur kan vi använda visualisering som framgångsfaktor? Hur optimerar vi vår tid, sätter mål och förhandlar? Hur stärker vi vår självkänsla och hur kan vi hantera motgångar?Många förknippar framgång med att tjäna mycket pengar och nå höga höjder i sin karriär, men att vara framgångsrik handlar minst lika mycket om att skapa sig ett liv där man ägnar sig åt sin passion och hela tiden vågar utmana sig själv. Att vara framgångsrik är att vara orädd, att våga misslyckas och att lära sig av sina erfarenheter.
Månpocket 9789175039619 -
Proaktivt ledarskap : ledarskap med hjärta &...
Häftad bok. Mindboozt Publications. 1 uppl. 2019. 280 sidor.
Gott skick. Gåvotillskrift.
Proaktivt ledarskap är en praktisk handledning i konsten att utveckla ett långsiktigt effektivt ledarskap. Boken vänder sig till dig som vill lära dig mer om och utveckla ditt eget personliga ledarskap, hemma eller på arbetet. Du tycker läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189011052
- Titel
- Proaktivt ledarskap : ledarskap med hjärta & hjärna
- Författare
- Wolde, Michael
- Förlag
- Mindboozt Publications
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Proaktivt ledarskap är en praktisk handledning i konsten att utveckla ett långsiktigt effektivt ledarskap. Boken vänder sig till dig som vill lära dig mer om och utveckla ditt eget personliga ledarskap, hemma eller på arbetet. Du tycker om utmaningen i både ledarskap och i din egen personliga utveckling. Du som tycker om att arbeta praktiskt med ditt ledarskap kommer att uppskatta den här boken.
Den är som att sitta vid en lägereld och bli uppslukad av en spännande muntlig berättelse som fångar mig som lyssnare.
- Jan Wadebro
En verkligt tänkvärd bok som inte bara passar in på ledarskapet inom arbetslivet, utan även minst lika bra på föräldraskapet ute i verkligheten. (Och även för min egen utveckling.)
- Linda Stålbrand Boman
Läs den, förundras över de många exempel från verkligheten, ta till dig övningarna och ta del av en Michaels långa erfarenhet och kunskap och gör förändringar som ger dig ett ledarskap som gör skillnad på riktigt.
- Jonas Lindberg
Mindboozt Publications 1 9789189011052 -
Projektarbetets grunder
Inbunden bok. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget. 1998. 130 sidor.
Mycket gott skick. Dekorerat kartonnage. Etikettmärkt.
En bok för dig som för första gången ska ingå i en projektgrupp, men även för dig som är mer erfaren och kanske ska leda en egen arbetsgrupp.
Hur ska ett projekt planeras? Hur ska projektgruppen sättas samman oc läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170050565
- Titel
- Projektarbetets grunder
- Författare
- Ulla Holmberg - Lars-Olof Naessén
- Förlag
- Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bok för dig som för första gången ska ingå i en projektgrupp, men även för dig som är mer erfaren och kanske ska leda en egen arbetsgrupp.
Hur ska ett projekt planeras? Hur ska projektgruppen sättas samman och hur ska den utvecklas? Hur ska rollfördelningen inom gruppen vara? Vilken är projektledarens roll? Hur ska relationer, konflikter och stress hanteras? Kommunikation och möten? Hur ska projektrapporter skrivas? Hur utvärderas projekt? Ulla Holmberg är organisationskonsult med lång erfarenhet av att utveckla gruppers förmåga att åstadkomma resultat. Lars-Olof Næssén är utbildare och organisationsutvecklare med inriktning mot kommunikation, service och ledarskap.
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget 9789170050565 -
Revir och ledarskap - En bok om organisatoris...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2007. 208 sidor.
Nära nyskick. Vi känner alla till dem, vi har alla drabbats av dem och vi deltar alla i dem. Reviren. De är ett grundläggande mänskligt fenomen som finns inte minst på våra arbetsplatser, där de kan ställa till en hel del problem. Det finns, förenklat, tre slags revir: läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087563
- Titel
- Revir och ledarskap - En bok om organisatoriska revir
- Författare
- Ahrenfelt, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 437 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi känner alla till dem, vi har alla drabbats av dem och vi deltar alla i dem. Reviren. De är ett grundläggande mänskligt fenomen som finns inte minst på våra arbetsplatser, där de kan ställa till en hel del problem. Det finns, förenklat, tre slags revir: För svagt revir, där gruppkänsla och samhörighet saknas. För starkt revir, som sluter sig mot omvärlden. Lagomrevir, som kan beskrivas som ett öppet levande system med de positiva egenskaper som ett sådant system har.
Läs mer
Det finns, förenklat, tre slags revir: För svagt revir, där gruppkänsla och samhörighet saknas. För starkt revir, som sluter sig mot omvärlden. Lagomrevir, som kan beskrivas som ett öppet levande system med de positiva egenskaper som ett sådant system har. Den här boken handlar om de tre reviren, hur du känner igen dem, hur du hanterar dem och vad du kan göra för att skapa lagomrevir i din verksamhet.
Om författarna
Bo Ahrenfelt är leg.läkare och psykiater. Han är grundare av och ledare för Institutet för Liv & Arbete, som har specialiserat sig på ledarskap, förändringsarbete, människa och organisation. Han är tidigare bl. a. medförfattare till den prisbelönta storsäljaren Konflikthanteringsboken (Liber).
Liber 1 9789147087563 -
Detta är lean : lösningen på effektivitetspar...
Inbunden bok. Stockholm School of Economics. 1 uppl. 2012. 169 sidor.
Mycket gott skick. Danskt band med invikta flikar.
Lean är den mest utbredda management-filosofin av vår tid och är närvarande i alla branscher, men konceptet är fortfarande vagt definierat och allmänt missförstått. Detta är Lean - Lösningen på effektivitetsparadoxen lan läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186797072
- Titel
- Detta är lean : lösningen på effektivitetsparadoxen
- Författare
- Modig, Niklas
- Förlag
- Stockholm School of Economics
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 169 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Succéboken Vad är Lean lanserades i oktober 2011 har sedan dess sålts i över 40.000 exemplar utan någon som helst marknadsföring annat än rekommendationer. Nu lanseras nya versionen Detta är Lean, med tre helt nya och tre omarbetade kapitel. Författarna professor Pär Åhlström och Niklas Modig som forskar vid Handelshögskolan i Stockholm lanserar i den nya utgåvan idén om effektivitetsparadoxen som visar att vi idag har en felaktig syn på effektivitet.
Vad handlar boken om?
Långa väntetider, missnöjda kunder, ineffektiva processer, överarbetad personal och kvalitetsproblem är exempel på högaktuella utmaningar och problem bland svenska företag och organisationer. Detta är Lean argumenterar att grundorsaken till problemen är suboptimerade verksamheter.
Istället för att se till helheten ligger fokus på att effektivisera verksamheters olika delar. Det leder till vad som i vanligt tal kallas stuprörstänkande. Boken benämner detta fenomen som effektivitetsparadoxen. När företag och organisationer effektiviserar öar så upplever vi att vi är effektiva men i själva verket kan vi vara extremt ineffektiva. Det är mycket problem som skapas mellan öarna. Ser vi inte helheten så förstår vi inte vad riktig effektivitet är.
Detta är lean presenterar en ny form av effektivitet: flödeseffektivitet. Istället för att fokusera på verksamhetens enskilda funktioner fokuserar flödeseffektivitet på kundens behov. Helhetsförståelsen gör att många problem både kan undvikas och elimineras. Kundupplevelsen förbättras genom förkortade köer, frigjord kapacitet, mer effektiva processer och förbättrad kvalitet. Det finns enorma vinster att realisera genom att se på effektivitet på ett nytt sätt.
För mer information: www.dettaarlean.se
Vad är nytt med andra upplagan?
Kapitel 1
Omskrivet och utvecklat för att förbättra flödet i texten och göra kapitlet ännu mer pedagogiskt.
Kapitel 2
Omskrivet och utvecklat för att förbättra flödet i texten och göra kapitlet ännu mer pedagogiskt. Vi har dessutom utvecklat och förfinat definitionen av flödeseffektivitet.
Kapitel 3
Omskrivet och utvecklat för att förbättra flödet i texten och göra kapitlet ännu mer pedagogiskt.
Kapitel 4
Är helt nytt! Kapitlet förklarar varför organisationer som överfokuserar på resurseffektivitet ägnar mycket tid åt "merarbete"; arbete som behöver göras men som inte tillför värde. Merarbetet innebär att till synes resurseffektiva organisationer faktiskt slösar med sina resurser. Fenomenet kallas för "effektivitetsparadoxen". Vi tror vi är effektiva (när vi är upptagna) men vi är i själva verket extremt ineffektiva (eftersom det vi "gör" inte skapar faktiskt kundvärde)
Kapitel 8
Är helt omskrivet! Kapitlet ger en grundlig genomgång av effektivitetsmatrisen och beskriver hur den fungerar och vad som krävs för att organisationer ska inta olika positioner i matrisen. Kapitlet ger nu en bättre förståelse för vad olika verksamhetsstrategier faktiskt innebär och hur organisationer kan röra sig i matrisen.
Kapitel 9
Är helt nytt! Kapitlet använder ett exempel från Toyotas servicedel för att illustrera vad en lean verksamhetsstrategi är och vilken rörelse i effektivitetsmatrisen som den innebär. Det leder till en mycket klarare definition av vad lean är än i tidigare bok.
Vad är sagt om boken?
Försäkringskassan håller gradvis på att introducera lean inom hela verksamheten. Oavsett var i implementeringsprocessen olika delar av organisationen befinner sig, spelar Detta är lean en viktig roll i att guida våra medarbetare mot att förstå konceptets innebörd.
DAN ELIASSON GENERALDIREKTOÖR, FÖRSÄKRINGSKASSAN
Oavsett om jag vunnit eller förlorat har jag alltid försökt att lära mig något nytt. Fokus på lärande är själva grunden i att skapa långsiktig framgång. Detta är lean beskriver varför Toyota blivit ett av världens mest framgångsrika företag, genom att ständigt fokusera på lärande.
MAGDALENA FORSBERG SKIDSKYTTELEGEND, FÖRELÄSARE, RÅDGIVARE
Detta är lean beskriver hur en av världens mest framgångsrika organisationer burit sig åt för att kunna prestera i världsklass. Det spelar ingen roll om det är en organisation eller en elitidrottare det handlar om. Nycklarna bakom framgång är universella. Världsklass handlar om att alltid ha rätt inställning!
PETER FORSBERG HOCKEYLEGEND, INVESTERARE
Boken är den bästa bok jag har läst om lean: välskriven, lättläst och pedagogisk. En obligatorisk läsning för alla som vill åstadkomma förbättringar inom sjukvården.
BIRGIR JAKOBSSON
SJUKHUSDIREKTÖR, KAROLINSKA UNIVERSITETSSJUKHUSET
Detta är lean ringar in själva kärnan i hur välfungerande företag är organiserade. Det handlar om att skapa flöde genom hela värdekedjan samt att utveckla en förmåga att ständigt lära sig vad som gör ens slutkunder väldigt nöjda. Jag kan varmt rekommendera boken.
MIKAEL SCHILLER, EXECUTIVE CHAIRMAN, ACNE STUDIOS
Världen är i allvarlig kris. Vi är tvungna att hitta nya sätt att tillvarata våra resurser och minska risken för underskott. Detta är lean visar tydligt att vi idag har en felaktig förståelse för vad sann effektivitet är. Organisationer suboptimerar och slösar idag bort resurser utan att veta om det. Boken fångar de senaste insikterna kring hur vi måste reformera och förnya vår syn på operational excellence. Den visar att helhetstänkande, integration och slutanvändarorientering är byggstenarna som skapar ekonomisk och social hållbarhet.
PETTER STORDALEN
INVESTERARE, HOTELLMAGNAT, FASTIGHETSUTVECKLARE, MILJÖAKTIVIST
Detta är lean används flitigt inom Ericsson och jag rekommenderar den till var och en som behöver en snabb introduktion till konceptet och dess nyttor.
JOHAN WIBERGH
EXECUTIVE VICE PRESIDENT AND HEAD OF BUSINESS UNIT NETWORKS, ERICSSON
Jag har under mina 25år i bilindustrin läst åtskilliga böcker som försökt förklara vad lean egentligen handlar om. Detta är lean är utan jämförelse den bästa. Det sätt som lean här beskrivs på kommer att fungera som en ögonöppnare för alla som ännu inte förstått potentialen i detta komplexa ämne. Boken är ett måste för alla som idag leder någon typ av värdekedja.
LARS WREBO SENIOR VICE PRESIDENT, MANUFACTURING, VOLVO CAR CORPORATION
Stockholm School of Economics 1 9789186797072 -
Karaokekapitalism : management för människan
Häftad bok. BookHouse publishing. 2004. 327 sidor.
Nära nyskick. Danskt band med invikta flikar.
I den efterlängtade uppföljaren till den internationella storsäljaren Funky Business, presenterar Jonas Ridderstråle och Kjell A Nordström ett nytt manifest för framgång i karaokekapitalismens värld. Karaokeekonomin domi läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388215
- Titel
- Karaokekapitalism : management för människan
- Författare
- Ridderstråle, Jonas
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 327 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 170 x 210 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 610 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den efterlängtade uppföljaren till den internationella storsäljaren Funky Business, presenterar Jonas Ridderstråle och Kjell A Nordström ett nytt manifest för framgång i karaokekapitalismens värld. Karaokeekonomin domineras av individer med ändlösa val. För företaget är problemet att karaokeklubben också är hemvist för institutionaliserad imitation. Det finns kopiatörer överallt. Endast fantasi och innovation ger samhällen, organisationer och individer en plats mitt på scenen.
Karaokekapitalism är en uppmaning att ta till vapen. Kjell och Jonas är rättmätiga rebeller. Med en okonventionell kombination av akademisk skärpa, kraftfull logik och ett funky fritänkande skriver de än en gång om reglerna för evolutionärerna. Det handlar om ett intensivt träningspass för intellektet. Free your mind! Boken lär oss hur vi framgångsrikt kan konkurrera med kompetenser, skapa en kapitalism med karaktär och hur vi kan få ett bra liv samtidigt som vi försörjer oss själva. Det är obligatorisk läsning för alla som vill vara en första klassens version av sig själva i stället för en andra klassens version av någon annan.
Boken har redan publicerats i UK, Norge, Danmark, Finland, Holland/Belgien, Japan, China, Kroatien, Slovenien, Spanien, Ungern och Ukraina. Den kommer att publiceras i Tyskland, Estland, Ryssland, Korea, Turkiet, Tjeckien och USA under 2005.
BookHouse publishing 9789189388215 -
Hur moderna organisationer fungerar
Häftad bok. Studentlitteratur. 3 uppl. 2019. 575 sidor.
Gott skick. Bruksspår.
Hur moderna organisationer fungerar är en grundlig och omfattande introduktion till de mest centrala temana och perspektiven inom organisationsteori.
Boken innehåller många exempel och har som målsättning att stimulera läsaren till att r läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144047805
- Titel
- Hur moderna organisationer fungerar
- Författare
- Dag Ingvar Jacobsen - Jan Thorsvik
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 575 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 801 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en grundlig introduktion till organisationsteorins mest centrala teman och aspekter. Texten är rik på exempel och stimulerar läsaren till att i teorins ljus reflektera över egna erfarenheter. Här betonas ett kritiskt perspektiv, granskning av det empiriska stödet för olika teorier och vad som kännetecknar fackdebatten kring dem. Boken kan också genom sina rika litteraturhänvisningar fungera som en god inledning till fördjupning inom ämnesområdet.
Genom sina båda tidigare upplagor har boken blivit Skandinaviens mest använda lärobok i organisationsteori. I denna reviderade tredje upplaga är ämnesinnehållet starkt uppdaterat, samtidigt som bokens uppskattade perspektiv har bevarats och den pedagogiska framställningen är ytterligare förbättrad. En grundläggande utgångspunkt är att betrakta organisationer som produktionssystem, eller som enheter som skall lösa olika uppgifter. Ämnespresentationen utgår från en helhetsmodell som ger en samlande översikt av vilka teman som tas upp och var de behandlas. Modellen fokuserar på organisationsmedlemmarnas beteende och de komplex av omständigheter som antas påverka detta beteende.
Studentlitteratur 3 9789144047805 -
Surviving the Tech Storm: Strategies in Times...
Häftad bok. LID publishing. 2016. 264 sidor.
ISBN 9781910649190
Mycket gott skick. Danskt band med invikta flikar. Signerad av författaren. Författarens visitkort finns inhämtat i främre pärmflik.
Are we living in a time that is more exciting, more dangerous and more encouraging than any previous era in world history? We really do no läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLID publishing 9781910649190 -
Synliga & hemliga : näringslivets ägare i den...
Häftad bok. Agerings Bokförlag. 2013. 349 sidor.
Mycket gott skick. Danskt band med invikta flikar.
Stora företag syns allt mer i media och offentlighet - men
deras ägare är samtidigt ofta osynliga och tysta. Varför är det så? Vad betyder
en sådan tystnad och osynlighet bland näringslivets största ägare? Ja, vad
bet läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186119195
- Titel
- Synliga & hemliga : näringslivets ägare i den mediala offentligheten
- Författare
- Bernhardtson, Lennart
- Förlag
- Agerings Bokförlag
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 349 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 140 x 210 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stora företag syns allt mer i media och offentlighet – men
deras ägare är samtidigt ofta osynliga och tysta. Varför är det så? Vad betyder
en sådan tystnad och osynlighet bland näringslivets största ägare? Ja, vad
betyder det egentligen att äga?
Denna studie bygger på unika intervjuer med ett antal av de
verkligt stora ägarna i det svenska näringslivet, där de berättar om hur de
hanterar sin roll i offentligheten. Genom undersökningen framträder ett mönster:
ägarna drar en skarp gräns mellan sina offentliga och icke-offentliga sidor.
Och viktigast av allt är att inte tala offentligt om förmögenhet, familj och
privatliv. Att stora ägare på så vis vill skydda sitt privatliv från
offentligheten är förståeligt, men det är samtidigt problematiskt mot bakgrund
av att företag ärvs från generation till generation. Några av de viktigaste
momenten i att utöva ägande återfinns utanför företaget: i familjen och i det privata
livet. Men de stora ägarnas tystnad om sina egna liv och ägarfamiljernas
generationsskiften medför att ägarutövningen i de största företagen förblir höljd
i dunkel. Här, i det privata ägandet av de största företagen, formas dynastier
som lever utan insyn från omvärlden.
Är ägarnas tystnad ett legitimitetsmässigt problem? Eller är
deras tystnad i stället en framgångsrik iscensättning av ägandet i
offentligheten, så att det framstår som något avskilt, tyst och
hemlighetsfullt? I denna doktorsavhandling analyseras och diskuteras dessa frågor.
Genom sin undersökning utmanar författaren också den populära uppfattningen att
tystnad skulle vara förknippad med maktlöshet. Den
yttersta ekonomiska makten i vårt samhälle utövas nämligen genom offentlig
tystnad.
Agerings Bokförlag 9789186119195 -
Du lever så länge du lär : från veta till gör...
Inbunden bok. Lava Förlag. 1 uppl. 2017. 141 sidor.
Mycket gott skick. Dekorerat kartonnage. Signerad.
Det finns inga rätt sätt.
Konsten med livet är att hitta ditt sätt!
Christer Olsson är fiskarpojken från Öckerö som gjort sunt förnuft till en livs- och affärsstrategi. Vad han än tar sig an har han det mänskliga per läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188529015
- Titel
- Du lever så länge du lär : från veta till göra
- Författare
- Olsson, Christer
- Förlag
- Lava Förlag
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 141 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 546 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns inga rätt sätt.
Konsten med livet är att hitta ditt sätt!
Christer Olsson är fiskarpojken från Öckerö som gjort sunt förnuft till en livs- och affärsstrategi. Vad han än tar sig an har han det mänskliga perspektivet i fokus. Han har en unik förmåga att sätta fingret på det vardagliga samspelet mellan människor på ett sätt som inspirerar, manar till eftertanke och inte minst till handling. Och hans goda råd är lika användbara för chefer och ledare som för människor på alla platser och situationer i livet.
I 49 texter som spänner över allt ifrån självrespekt, rädsla och förändringsvilja till avundsjuka, mod och arbetsglädje målar Christer i sin nya bok upp tankeväckande bilder och sår tankefrön.
Vikten av att vilja och att ständigt utvecklas löper som en röd tråd genom Christer Olssons liv och böcker från uppväxten med pappa trålaren på Västkusten, genom åren som föräldralös och sedan under karriären inom affärslivet och inte minst i jobbet som StarForLife-ambassadör, som tagit honom till barnen och skolorna i det fattiga Afrika.
En människa definieras genom sina handlingar och det är också Christer Olssons budskap. Gör det!, Veckla ut dig!, Agera!, Lev!, säger Christer. Action speaks louder than words.
Du lever så länge du lär är en varm och personlig inspirationsbok men också en kickstart i självutveckling och personligt ledarskap. Därför finns det längst bak i boken sidor för egna reflektioner och handlingsplaner.
Lava Förlag 1 9789188529015 -
Ledarskapets utmaning
Inbunden bok. ISL förlag. 1998. Inbunden. Svart klotband.
Nära nyskick. Skyddsomslag finns i nära nyskick. Ägardekal. Amerikanska originalets titel "the leadership challenge". Författarna är två av de främsta ledarskapsforskarna i världen och de har en samlad databas med uppgifter från ca 60.000 personer inkl. från svenska f läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176980677
- Titel
- Ledarskapets utmaning
- Författare
- Kouzes, James M. - Posner, Barry Z. - Svensson, Pär
- Förlag
- Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling)
- Språk
- Svenska
9176980677 -
Marketing : broadening the horizons
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 306 sidor.
Nära nyskick. Namnad.
The aim of this book is to provide a wider perspective of the marketing field, particularly at a time when the field of marketing is expanding and developing in new and different directions. Unlike the more traditional literature, this book aff läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144039831
- Titel
- Marketing : broadening the horizons
- Författare
- Evert Gummesson - Bo Edvarsson - Anders Gustafsson - Lars Witell - Hans Jansson - Yvonne Lagrosen - James R. Stock - Tony Apéria - Tomas Nilsson - Claes M. Hultman - Gerald E. Hills - Svante Andersson - Greg Wood - Joe Hair - Arthur Money
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 306 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 607 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- The aim of this book is to provide a wider perspective of the marketing field, particularly at a time when the field of marketing is expanding and developing in new and different directions. Unlike the more traditional literature, this book affords a deeper insight into the new marketing avenues of services marketing, business-to-business marketing and relationship marketing. Several other relevant marketing-related areas are also presented.An international team of distinguished authors contribute their expertise, which provides a comprehensive overview of recent marketing developments. Such a broad and deep coverage of the field makes this book particularly suitable for undergraduate-level marketing courses. In addition to offering students a wide-ranging appreciation of modern marketing theories, it provides a firm foundation for further studies and contributes towards an enriched professional understanding.
Ytterligare författare: Stefan Lagrosen, Göran Svensson, Anders Pehrsson
Studentlitteratur AB 1 9789144039831 -
Dubbelstjärnan : Konsten att skapa arbetsgläd...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2010. 144 sidor.
Nära nyskick. Dekorerat kartonnage.
Nästan alla företag och organisationer är väl medvetna om att trivsel på arbetsplatsen och en god psykosocial arbetsmiljö är mycket viktiga faktorer för att verksamheten ska fungera bra. Det finns ett stort utbud av olika sorters läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127094260
- Titel
- Dubbelstjärnan : Konsten att skapa arbetsglädje
- Författare
- Furman, Ben
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 135 x 200 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "'Nästan alla företag och organisationer är väl medvetna om att trivsel på arbetsplatsen och en god psykosocial arbetsmiljö är mycket viktiga faktorer för att verksamheten ska fungera bra. Det finns ett stort utbud av olika sorters trivselundersökningar och kartläggningar av arbetsmiljön. Enligt författarna till Dubbelstjärnan är dessa undersökningar många gånger tveeggade – i bästa fall visar de att ledningen bryr sig om personalen
Natur & Kultur 1 9789127094260 -
Växla ner : 77 sätt att leva bättre på mindre
Häftad bok. Mima Förlag. 1 uppl. 2017. 160 sidor.
Nära nyskick. Danskt band med invikta flikar.
Ta tillbaka ditt liv och din tid!
Allt fler av oss överväger att prioritera om i livet. Genom att byta karriär eller jobba mindre vill vi välja bort pengar och prylar till förmån för tid och livskvalitet. Men hur funk läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188681171
- Titel
- Växla ner : 77 sätt att leva bättre på mindre
- Författare
- Lilja, Karin
- Förlag
- Mima Förlag
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 159 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 139 x 211 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ta tillbaka ditt liv och din tid!
Allt fler av oss överväger att prioritera om i livet. Genom att byta karriär eller jobba mindre vill vi välja bort pengar och prylar till förmån för tid och livskvalitet. Men hur funkar det egentligen att leva ett nerväxlat liv? Och var börjar man? I Växla ner ger egenföretagaren och entreprenören Karin Lilja handfasta tips för dig som vill växla ner och göra det med stil.
Med utgångspunkt i praktisk vardagsekonomi och egna erfarenheter berättar Karin hur du får pengarna att räcka utan att göra avkall på vare sig livsnjutningar eller bekvämlighet. Bokens tips är uppdelade på teman som boende, mat, nöje och motion. Ta del av nedväxlingens matematik, där medvetna val gör att du kan må bättre, spara pengar och få mer tid - samtidigt!
Hur stort steget blir för dig beror på hur många val du vill göra. Men oavsett var du börjar, så blir många små val snart ett jättekliv.
KARIN LILJA levde ett hektiskt storstadsliv som tidningsredaktör, radiopratare, författare, föreläsare och dotcom-entreprenör när hon en dag hoppade av jobbkarusellen och omvärderade sin tillvaro. I dag bor hon i skånska Höör, frilansar som webbredaktör och har gott om tid för sina intressen, familj och vänner.
»Går det att hoppa av ekorrhjulet och ändå leva ett bra liv? Författaren Karin Lilja är ett levande exempel på att detta är möjligt.« Annette Sjöberg, BTJ
Mima Förlag 1 9789188681171 -
Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 2017. 192 sidor.
Nära nyskick. Dekorerat kartonnage.
I dagens tjänstesamhälle är människor inte bara vår främsta tillgång, för många organisationer är de den enda tillgången. Det ställer stora krav på våra organisationer när det gäller att välja ut rätt medarbetare och hitta sätt a läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127094437
- Titel
- Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik och testning
- Författare
- Lindelöw, Malin
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dagens tjänstesamhälle är människor inte bara vår främsta tillgång, för många organisationer är de den enda tillgången. Det ställer stora krav på våra organisationer när det gäller att välja ut rätt medarbetare och hitta sätt att utveckla dem. Förmågan att göra rätt bedömningar och utvärdera både organisationens behov och individens förutsättningar ligger till grund för att veta vem som passar i en viss funktion och vem som har förutsättningarna att utvecklas och ta nya roller.
Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik och arbetspsykologisk testning ger en översikt över rekryteringens alla faser och förklarar hur man effektivt kan arbeta med dem för att fatta väl underbyggda beslut som gagnar alla parter. Området är omdiskuterat och kvaliteten på instrument och tjänster varierar. Vilken är då den effektivaste metoden att arbeta med rekrytering? Hur bör man lägga upp en anställningsintervju? Hur vet man om ett test är bra? Och vad kan man egentligen förvänta sig av testanvändning? Författarna presenterar ingen lista över godkända tester utan vill ge den vetenskapliga grunden till rekrytering, intervjuteknik och psykologisk testning.
Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik och arbetspsykologisk testning riktar sig till alla som arbetar med personalfrågor, där rekrytering, introduktion av nya medarbetare och utveckling av dem som redan är aktiva på arbetsplatsen är ett viktigt inslag. Den passar också bra som kursbok på olika utbildningar inom personal- och arbetslivsområdet.
Natur & Kultur Akademisk 9789127094437 -
Integrerad organisationslära
Häftad bok. Studentlitteratur. 9 uppl. 2010. 474 sidor.
Mycket gott skick. Dekorerat kartonnage. Namnteckning.
Organisationslära är den samlade kunskapsmassa som hjälper oss att beskriva, analysera, förstå och förändra organisationer. Den innehåller teorier om olika slags organisationer och om olika aspekter av vad som sker i läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144033945
- Titel
- Integrerad organisationslära
- Författare
- Lars H Bruzelius - Per-Hugo Skärvad
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 474 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1086 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta heltäckande standardverk har med åren blivit en mycket använd bok såväl på universitet och högskolor som i företag och andra organisationer. Boken ger en helhetsbild av organisationslärans utveckling och praktiska tillämpning samt kombinerar teori och praktik, främst beträffande organisationers effektivitet och förnyelse.
I denna helt reviderade och omstrukturerade nionde upplaga framhävs affärsidéns centrala roll i organisationen. Utifrån den affärsidébaserade organisationsteorin diskuteras organisationens mål, strategier samt sociala dimensioner med individ, team och kultur som tongivande begrepp i organisationer. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 9 9789144033945 -
Modern logistik - för ökad lönsamhet
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2006. 328 sidor.
Gott skick. Med ökad konkurrens och pressade marginaler blir logistiken allt viktigare i företagens konkurrensstrategi. Modern logistik handlar om hur logistiken aktivt kan bidra till högre lönsamhet.
Läs mer
Bokens första del är en introduktion till modern logis läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147086771
- Titel
- Modern logistik - för ökad lönsamhet
- Författare
- Aronsson, Håkan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 328 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 615 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9789147086771 -
Spirit junkie - a radical road to discovering...
Häftad bok. Hay House UK Ltd. 2011. 288 sidor.
Gott skick. 'Stylish, straight-talking and switched on... her tell-it-like-it-is tactics are attracting a new audience.' Sunday Times Style magazine In Spirit Junkie, Gabrielle Bernstein shares the story of her spiritual journey and shows you how you, too, can overco läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781848507135
- Titel
- Spirit junkie - a radical road to discovering self-love and miracles
- Författare
- Bernstein, Gabrielle
- Förlag
- Hay House UK Ltd
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 135 x 217 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 313 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- In this hip self-transformational book, Bernstein shows how to make happiness a way of life and shares the life-changing lessons that she has lived and learned in the hope that other young women will be guided to do the same. Spirit Junkie shows readers how to tap into their own spirit in their search for happiness.
This is not a book on how to get happiness; rather it's a guide to releasing the blocks to the happiness that already lives inside. Marianne Williamson has passed the baton to Gabrielle by telling her own followers, "Check out the woman they call the young Marianne Williamson." Gabrielle Bernstein is the founder of the Women's Entrepreneurial Network and Herfuture.com, a modern-day life guru and the author of Add More ~ing to Your Life.
Hay House UK Ltd 9781848507135 -
Digital Advertising: Past, Present, and Futur...
Häftad bok. Creative Social. 2010. 165 sidor.
ISBN 9780956608307
Gott skick. What did we learn from the 12K banner? Is the big idea dead? What would Bill Bernbach think about digital advertising? Why are the Swedes so bloody good at it? How can you shape the future of digital advertising? Is peep culture the new pop culture? What läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKCreative Social 9780956608307 -
Riding the waves of culture - understanding c...
Häftad bok. Nicholas Brealey Publishing Lt. 2 uppl. 1997. 275 sidor.
Mycket gott skick. Storpocket.
As U.S. organizations continue to explore overseas business opportunities, they will be challenged to adapt to the new market's local characteristics, legislation, fiscal regime, sociopolitical environment and cultural system. Riding the Wa läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781857881769
- Titel
- Riding the waves of culture - understanding cultural diversity in business
- Författare
- Charles Hampden Turner
- Förlag
- Nicholas Brealey Publishing Lt
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 275 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 153 x 232 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
Nicholas Brealey Publishing Lt 2 9781857881769 -
Etik i arbetsliv och affärer
Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2009. 232 sidor.
Gott skick. Danskt band med invikta flikar.
Tio skribenter betraktar dagens arbets- och affärsliv ur ett etiskt perspektiv. De visar att etik inte bara är en restriktion, utan också ger möjlighet till nya, långsiktigt hållbara affärer. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186203238
- Titel
- Etik i arbetsliv och affärer
- Författare
- De Geer, Hans
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 311 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tio skribenter betraktar dagens arbets- och affärsliv ur ett etiskt perspektiv. De visar att etik inte bara är en restriktion, utan också ger möjlighet till nya, långsiktigt hållbara affärer.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 1 9789186203238 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789157481580
- Titel
- Försäkringsboken 2016
- Författare
- Randquist, Madeleine
- Förlag
- Bilda Förlag & Idé
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 422 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 680 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Randquist, Madeleine
Bilda Förlag & Idé 9789157481580 -
Makroekonomi : teori, politik och institution...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2012. 618 sidor.
Gott skick. Flexband. Silverfärgat läsband.
Makroekonomi är en lärobok skriven för svenska förhållanden. Begrepp och teorier behandlas i anslutning till analys av Sveriges institutioner, ekonomiska utveckling och ekonomisk-politiska erfarenheter. Makroekonomins ce läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055701
- Titel
- Makroekonomi : teori, politik och institutioner
- Författare
- Klas Fregert - Lars Jonung
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 618 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1372 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Makroekonomi är en lärobok skriven för svenska förhållanden. Begrepp och teorier behandlas i anslutning till en analys av Sveriges institutioner, ekonomiska utveckling och ekonomisk-politiska erfarenheter. Makroekonomins centrala områden – nationalräkenskaper, arbetslöshet, inflation, konjunktursvängningar och tillväxt – analyseras utifrån den lilla öppna ekonomins perspektiv.
I denna upplaga behandlas också teorier om finansiella kriser. Den globala finanskris som bröt ut 2007 analyseras ingående. Dagens obalanser inom världsekonomin diskuteras. För och nackdelarna med ett svenskt medlemskap i euroområdet presenteras. De första tio åren med euron utvärderas. Alla tabeller och figurer har uppdaterats med senast tillgänglig statistik.
Makroekonomi är en grundbok i nationalekonomi för universitet och högskolor. Den lämpar sig också väl för den som allmänt är intresserad av samhällsekonomins utveckling och den ekonomisk-politiska debatten.
Till boken finns en webbplats med miniföreläsningar, övningar, simuleringar av makroekonomiska förlopp m.m.
Boken har fått mycket goda recensioner varav några kan läsas under fliken Omdömen.
Studentlitteratur AB 3 9789144055701 -
Möteskokboken II: metoder för att skapa effek...
Inbunden bok. Ordrum. 2 uppl. 2018. 160 sidor.
Nära nyskick. Flexband.
Detta är den andra, helt omarbetade, utgåvan av Möteskokboken del II. Boken har kompletterats med förslag på hur ni kan förbättra de rutinmöten som ofta är rygg raden i verksamheten. De nya metoderna omfattar bl.a. aktivitetsplanering, avstäm läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198232127
- Titel
- Möteskokboken II: metoder för att skapa effektiva möten
- Författare
- Mattsson, Erik
- Förlag
- Ordrum
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 252 x 216 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 576 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En allt större del av våra arbetsliv går ut på att delta i olika typer av möten. Vi träffas i tid och otid. I värsta fall leds mötet av en oförberedd mötesledare och mötesdeltagarna är ditkommenderade. Resultatet blir därefter. Enkel matematik säger att goda förberedelser snabbt lönar sig.
Detta är den andra, helt omarbetade, utgåvan av Möteskokboken del II. Boken har kompletterats med förslag på hur ni kan förbättra de rutinmöten som ofta är ryggraden i verksamheten. De nya metoderna omfattar bl.a. aktivitetsplanering, avstämningsmöte, arbetsgruppsmöte, riskanalysmöte och årsmöte. Flera andra mötesmetoder har också tillkommit och vi har fyllt på med tekniker för virtuella möten. Vi ger även tips om hur man kan använda digitala mötesverktyg.
Här kan du läsa ett utdrag ur Möteskokboken 2.
Ordrum 2 9789198232127 -
Möteskokboken I: grunderna för att skapa effe...
Inbunden bok. Ordrum. 2 uppl. 2017. 112 sidor.
Nära nyskick. Flexband.
Möteskokboken är till för alla som vill växa i rollen som mötesledare. I boken lär du dig hur du skapar effektiva möten. Här finns råd kring mötesplanering, mötesredskap, möblering och möteslokalens utrustning. Du lär dig dessutom 30 enkla mö läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198232110
- Titel
- Möteskokboken I: grunderna för att skapa effektiva möten
- Författare
- Mattsson, Erik
- Förlag
- Ordrum
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 112 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 150 x 215 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Möteskokboken är till för alla som vill växa i rollen som mötesledare. I boken lär du dig hur du skapar effektiva möten. Här finns råd kring mötesplanering, mötesredskap, möblering och möteslokalens utrustning. Du lär dig dessutom 30 enkla mötesmetoder. Här finns också checklistor, ett utvidgat kapitel om mötesplanering och tips kring virtuella möten. Möteskokboken vann Svenska Publishingpriset i Läromedelsklassen 2010.
Här kan du läsa ett utdrag ur Möteskokboken 1.
Ordrum 2 9789198232110 -
Financial markets, instruments, and instituti...
Inbunden bok. Irwin. 1997.
Mycket gott skick. Dekorerat kartonnage. Titelsidan saknas.
Dr. David F. Babbel is Emeritus Professor of Insurance and Finance at The Wharton School of the University of Pennsylvania, having previously served as a finance and international business professor at the Unive läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780256166262
- Titel
- Financial markets, instruments, and institutions
- Författare
- Santomero, Anthony M
- Förlag
- Irwin
- Utgivningsår
- 1997
Irwin 9780256166262
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn