-
Kotlers marknadsföringsguide från A till Ö
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2003. 205 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. 80 begrepp som du behöver kunna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917241104x
- Titel
- Kotlers marknadsföringsguide från A till Ö
- Författare
- Philip Kotler
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 160 x 232 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 527 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 80 begrepp som du behöver kunna!
Marknadsföringens mest respekterade man, Philip Kotler, väljer ut och undersöker de mest betydelsefulla koncepten som råder idag och i framtiden. Han erbjuder färska och stimulerande angreppssätt i hur marknadsföringen förändras och hur marknadsförare måste förändras med den.
Kotler belyser åttio av marknadsföringens grundkoncept och delar med sig av sin fyrtioåriga karriär. Han beskriver ämnen som profilering, empirisk marknadsföring, kundrelaterad företagsledning, etik, positionering och trender.
PHILIP KOTLER är känd som "pappan till modern marknadsföring" och professor i internationell marknadsföring vid Northwestern Universitys Kellogg School of Management, som har ett av världens främsta utbildningsprogram för marknadsföring. Han är också författare till tjugofem böcker och konsult åt olika organisationer samt ledande företag som IBM, General Electric, Bank of America, AT&T och Michelin.
Optimal Förlag 1 917241104x -
Från nöjda kunder till glödande fans
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 1994. 133 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177383729
- Titel
- Från nöjda kunder till glödande fans
- Författare
- Kenneth Blanchard
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 216 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här får vi träffa den nyanställde distriktschefen som våndas svårligen inför sin uppgift. VDs krav på kundservice har visat sig vara något utöver det vanliga.
Hjälpen kommer från Charlie, en god fe(!), som inviger honom i de tre hemligheterna som gör nöjda kunder till glödande fans. Författarna går igenom det komplexa begreppet kundvård. De skalar bort allt utom den viktiga kärnan och presenterar grundläggande sanningar i en enkel, lättillgänglig och underhållande form.
Boken må vara lättläst och rolig - men dess budskap är i högsta grad allvarligt. Och viktigt!
Telegram Bokförlag 1 9177383729 -
Skriva i tjänsten
Inbunden bok. Stockholm : Timbro. 1990. 128 sidor.
Nära nyskick. Överklistrat namn på försättsblad. I övrigt nästan nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175662027
- Titel
- Skriva i tjänsten
- Författare
- Stenson, Per
- Förlag
- Stockholm : Timbro
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Stockholm : Timbro 9175662027 -
Framtidens vinnare : upptäck nya vägar till f...
Inbunden bok. Stockholm : Informationsförl. 1993. 193 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177363264
- Titel
- Framtidens vinnare : upptäck nya vägar till framgång
- Författare
- Barker, Joel Arthur - Andreasson, Martin
- Förlag
- Stockholm : Informationsförl
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Stockholm : Informationsförl 9177363264 -
Myten om moroten. En ny syn på ledarskap och...
Inbunden bok. Svenska förlaget. 1997. 93 s. Inbunden. 22x15cm. 265 gram.
Mycket gott skick. Skyddsomslag finns i mycket gott skick. Hälsning från förf. på försättsblad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177383524
- Titel
- Myten om moroten - En ny syn på ledarskap och motivation
- Författare
- Stefan Boethius
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 93 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 154 x 216 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 265 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Det var en gång ett företag som sökte en ny VD." Så börjar Myten om moroten. Den person som får VD-posten har en ny, fräsch syn på ledarskap - och inte minst på motivation. Hans något förvånande budskap är att han inte tänker motivera sina medarbetare. Däremot vill han skapa förutsättningar för att de ska hitta sin egen, inre motivation. Han talar också om vilka förväntningar han har på personalen och vilka förväntningar den kan ha på honom.
Boken är uppbyggd kring mötet mellan den nye chefen och personalen. Och det blir en kommunikation i båda riktningarna. De anställda luftar sina tvivel och får handfasta svar på sina frågor. Företagets VD förmedlar författarnas syn på mening och motivation i arbetet - något som gagnar såväl effektivitet som livsglädje.
9177383524 -
Benchmarking i verkligheten
Inbunden bok. Svenska förlaget. 1997. 186 s. Inbunden. 23x16cm. 370 gram.
Mycket gott skick. Skyddsomslag finns i gott skick. Rester av exlibris på framsidan. Se bild.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177384377
- Titel
- Benchmarking i verkligheten
- Författare
- Bengt Karlöf
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 186 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 370 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Lär av de bästa
Låt dig inspireras av de bästa! Är du nyfiken på vad benchmarking innebär och hur du kan använda det för att lyckas bättre med det egna företaget? Boken klargör hur goda förebilder kan inspirera till affärsutveckling och kompetenshöjning.
9177384377 -
Den motvillige monarken Carl XVI Gustav
Inbunden bok.
Nära nyskick. Lind&Co. 2010. 350 s. Inbunden. 21,5x14cm. 598 gram. Skyddsomslag finns i mycket gott skick. Obetydlig rivskada på omslagets bakre, nedre del.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174610161
- Titel
- Carl XVI Gustaf : den motvillige monarken
- Författare
- Thomas Sjöberg - Deanne Rauscher - Tove Meyer
- Förlag
- Lind & Co
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 351 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 215 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 611 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Anser vi att monarkin är det överlägset bästa statsskicket så är det viktigt att granska Carl XVI Gustaf ur alla aspekter. Just därför är Carl XVI Gustaf Den motvillige monarken en viktig bok.
Åsa Linderborg i Aftonbladet
Det spännande med Den motvillige monarken är inte så mycket skvallret att kungen skulle haft affärer eller förletts ned på blöta middagar i källarlokaler ägda av kriminella tycks inte osannolikt, med tanke på umgängeskretsen av outtröttliga partypensionärer. Det eggande med den ojämna och splittrade boken är avförtrollningen, hur mediernas medvetna självbedrägeri, svassandet nu tvingas upphöra.
Björn af Kleen i Expressen
Mitt intryck är att det är en väldokumenterad skildring av något vi alla anade eller rent av visste. Vi vet att monarkin i grunden är odemokratisk. Vi vet att kvinnors kroppar fortfarande tillåts vara till salu. Vi vet att dubbelmoralen förblindar.
Gunnar Bergdahl i Helsingborgs Dagblad
Det bör sägas på en gång: den här boken kan inte enkelt avfärdas som en skvallerbok. //Det mest anmärkningsvärda är inte som jag ser det kungens påstådda, utomäktenskapliga affär med en känd svensk artist (detta ägnas ett kapitel) eller enskilda smaskiga detaljer, utan det allmänna intrycket av den miljö som målas upp. Det är mansklubbar, supande, maktens män som vill omge sig med unga, oerfarna kvinnor från förorten, bland annat i lokaler ägda av den jugoslaviska maffian.
Lia Irénius i Uppsala Nya Tidning
Kungaboken handlar om en grupp män med en extrem samhällsmakt som tillsammas värnar rätten att inte betrakta kvinnor som människor. Bara skvaller är en återkommande invändning mot boken. Få argumenterar för att skvallret skulle vara falskt. Det är snarare skvallrets innehåll, beskrivningarna av hur överklassmän helt enkelt konsumerar kvinnor, som inte tycks relevant för vidare diskussion.
Malin Ullgren i Dagens Nyheter
Att anklagelserna så snabbt förbyts i medkännande får mig att misstänka att Sverige inte bara präglas av hedersmoral utan också av machoideal. Varför bråka när kungen bara gjorde det som vilken man som helst skulle göra, om de bara fick chansen?
Ann Heberlein i Dagens Nyheter
9789174610161 -
Den nya ekonomin : med passionen som drivkraf...
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2000. 237 sidor.
Mycket gott skick. Norstedts. 2000. 237 s. Inbunden. 22x14cm. 456 gram. Skyddsomslag finns i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9113008862
- Titel
- Den nya ekonomin : med passionen som drivkraft
- Författare
- Christer Sturmark - Stefan Karlöf
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 443 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i en omvälvande tid. De gamla sanningarna om företagande och ledarskap gäller inte längre. Det behövs ett radikalt nytänkande hos såväl politiker som hos näringslivets folk. Den nya ekonomin med passionen som drivkraft är debattbok om ledarskap och företagande i den nya situation vi befinner oss mitt uppe i. Men den är ingen traditionell managementbok utan en kaxig och självmedveten hyllning till den yngre generation som nu gradvis tar makten över ekonomin, bestämmer de nya värderingarna och därmed hela samhällsutvecklingen. Christer Sturmark är den nya ekonomins gerillaledare och hans bok ett framtidsmanifest.
Christer Sturmark är författare, föreläsare och IT-debattör. Han är tillsammans med Jan Carlzon grundare av Internet-företaget Cell Network, som genom samgåendet med Man-dator blir världens tredje största internetkonsult. Sturmark är också ordförande i näringsminister Rosengrens rådgrupp för den digitala ekonomin. Han har tidigare skrivit boken IT och renässansmänniskans återkomst.
Norstedts 1 9113008862
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn