-
16 typer av chefer: och vad de säger till psy...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2010. 204 sidor.
Gott skick. Sned rygg och något svängd/böjd i formen. 317 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095148
- Titel
- 16 typer av chefer : och vad de säger till psykologen
- Författare
- Lundberg, Mattias
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 330 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad säger chefer till psykologen? Vilka bekymmer, insikter och självbilder har de? Vad söker de hjälp för? Författarna lyfter utifrån sina erfarenheter som psykologer fram 16 vanliga chefstyper och resonerar kring varför de beter sig som de gör.
Läs mer
Här sätts till exempel den stressade, den konflikträdde och den delegerande chefen under lupp. På ett lättsamt och lärorikt sätt beskrivs de kriser och problem som personer i ledande ställning kan hamna i, hur mönster kan brytas och hur både chefer och deras medarbetare på arbetsplatsen kan må bättre.
Författarna har även skrivit 17 typer av män - och vad de säger till psykologen och 15 typer av kvinnor - och vad de säger till psykologen.
Om författarna
Mattias Lundberg är leg. psykolog, leg. psykoterapeut och docent i psykologi vid Umeå universitet. Han arbetar som konsult, främst med chefshandledning, föreläsningar och krisledningsfrågor för företag. Mattias forskar även om personlighet och stress i arbetslivet.
Se intervju med Mattias i UR
Anders Wahlberg arbetar som leg. psykolog främst inom organisation och arbetsmiljö. Hans huvudsakliga uppdrag är handledning till chefer och medarbetare samt utredning av åtgärder kring konflikter och psykosocial arbetsmiljö.
Liber 1 9789147095148 -
Constructing Leadership: Reflections on Film...
Häftad bok. Santérus Academic Press Sweden. 2006. 221 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. 354 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173350020
- Titel
- Constructing Leadership: Reflections on film heroes as leaders
- Författare
- Rombach, Björn
- Förlag
- Santérus Förlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 152 x 228 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Leadership is in no way an innate capacity, leaders learn how to lead. This involves constructing leadership through reflection. Reflection takes many different forms. One is to practice being a leader, another is to take courses, read books or why not watch films. Most people have seen more films than read books and in this book a thesis that the role of the cinema in providing work place behavioural norms has in fact been underestimated is launched. Constructing Leadership is the product of a longitudinal research project in which feature films are construed from a leadership perspective. It aims to say something interesting about leadership and also to encourage greater attentiveness to the films we watch. In this book nine films are analysed in terms of what they say about leadership. They are: `Any Given Sunday , `Elizabeth , `Beck The Man With Icons , `Nixon , `The Mozart Brothers , `Life of Brian , `The Godfather and `The Bridge on the River Kwai . Each film raises a number of themes that are analysed on the basis of theories dealing with leadership. Constructing Leadership has been written for leaders and leaders-to-be. It will suit students in higher education. But we hope as well that the book will be read by everyone who, like us, is interested in the essence of leadership.
Santérus Academic Press Sweden 9789173350020 -
Strategic Management of Technological Innovat...
Häftad bok. McGraw Hill. 7 uppl. 2023. 349 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. 485 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781265073350
- Titel
- Strategic management of technological innovation
- Författare
- Schilling, Melissa A
- Utgivningsår
- 2023
- Bandtyp
- Pbk
- Språk
- English
- Baksidestext
- Melissa Schilling's Strategic Management of Technological Innovation is the #1 innovation strategy text in the world. It approaches the subject of innovation management as a strategic process, and is organized to mirror the strategic management process used in most strategy textbooks, progressing from assessing the competitive dynamics of a situation to strategy formulation, to strategy implementation. While the book emphasizes practical applications and examples, it also provides systemic coverage of the existing research and footnotes to guide further reading. It is designed to be a primary text for courses in strategic management and innovation and new product development. It is written with the needs of both business students and engineering students
McGraw Hill 7 9781265073350 -
Butiken, sortimentet och kampanjerna: en bok...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2016. 303 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Något stött/veckat ovanhörn på omslagets framsida och på några inledande sidblad. 640 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144097473
- Titel
- Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning
- Författare
- Hernant, Mikael
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 303 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 656 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Butiken, sortimentet och kampanjerna handlar om uppföljning av det ekonomiska resultatet i olika delar av en butikskedjas verksamhet. Den övergripande frågeställningen som bokens författare adresserar är: Vilka åtgärder skall vidtas var någonstans i företaget, och i vilken ordning skall åtgärderna vidtas?
I Butiken, sortimentet och kampanjerna visar författaren hur olika aspekter av denna frågeställning kan besvaras genom användandet av olika ekonomiska nyckeltal och modeller. På ett systematiskt och pedagogiskt sätt visas hur företagsledningen kan följa upp det ekonomiska resultatet i butikerna (som helhet), butikernas sortimentsavdelningar, butikernas produkter och butikernas kampanjer. Boken omfattar en beskrivning av tidigare forskning samt förslag till instrument och arbetsmetoder som kan användas praktiskt för att ge svar på den övergripande frågeställningen. Genom en kombination av såväl förankring i vetenskaplig forskning som praktiska rekommendationer riktar sig boken både till ansvariga inom i detaljhandeln och till högskolestudenter.
Studentlitteratur 9789144097473 -
Hållbara logistiksystem
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2018. 168 sidor.
Mycket gott skick. Något stött/veckat nederhörn på omslagets framsida. 363 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144130729
- Titel
- Hållbara logistiksystem
- Författare
- Björklund, Maria
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 371 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En stor logistisk miljöutmaning har sin kärna i transporterna. Det är dock hela logistiksystemets utformning som avgör hur transportbehovet ser ut. Genom utformandet av logistiksystem och de krav som ställs på exempelvis underleverantörer kan vi påverka förhållanden långt utanför den egna organisationen.
I Hållbara logistiksystem ges en övergripande bild av de komplexa samband som finns mellan logistik och hållbarhet. Boken behandlar miljö, samhälle och ekonomi med fokus på den miljömässiga dimensionen. Ett viktigt ledord är situationsanpassning. Det gäller att förstå den unika situation, kontexten, som en organisation befinner sig i och hur logistiksystemet ser ut för att kunna identifiera bra lösningar.
Denna andra upplaga av boken inkluderar nya trender med potentiellt stor betydelse för hur framtida logistiksystem utformas. Exempel på sådana trender är utvecklingen mot omnikanaler och digitaliseringen samt de möjligheter dessa skapar för framtidens logistik.
Boken riktar sig mot kurser inom hållbar logistik vid högskolor, universitet eller annan eftergymnasial utbildning. Den kan även användas som ett komplement i logistikutbildningar för att ge hållbarhetsaspekten ett ökat fokus.
Studentlitteratur 2 9789144130729 -
Public Relations Theory II
Häftad bok. Erlbaum / Routledge. 2006. 528 sidor.
Mycket gott skick. Ryggen något sned upptill. Ryggovankanten en smula stött på en punkt. Lättare ytslitage på omslagets baksida. Tryckt 2009. 812 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780805833850
- Titel
- Public relations theory II [Elektronisk resurs]
- Författare
- Botan, Carl H. - Hazleton, Vincent
- Förlag
- Mahwah, NJ : Erlbaum
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- English
Erlbaum / Routledge 9780805833850 -
Reflections on Character and Leadership
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 2009. 343 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Ryggens ovan- och nederkanter något tilltryckta. Kort rispa på på skyddsomslagets främre ryggkant som genomträngt pappret. Några lite stötta/skavda hörn på skyddsomslaget. Något stött ryggnederkant på skyddsomslaget. Ena kanten på skyddsomslagets bakre in läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470742426
- Titel
- Reflections on Character and Leadership: On the Couch with Manfred Kets de
- Författare
- ManfredKets de Vries
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 9780470742426 -
Entreprenörskapets väsen
Häftad bok. Studentlitteratur. 2005. 424 sidor.
Gott skick. Sned rygg. Något kort veck på omslagets framsida. En smula stött nederhörn på omslagets framsida. Ett mindre antal sidor har markeringar/understrykningar och noteringar med blyerts. 755 gram. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144038346
- Titel
- Entreprenörskapets väsen
- Författare
- Bengt Johannisson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 424 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 760 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Entreprenörskap är ett av de kunskapsområden som utvecklas snabbast, både i Sverige och internationellt. Såväl i närings- och samhällsliv som inom akademisk forskning och utbildning uppfattas entreprenörskap idag som något självklart.
I Entreprenörskapets väsen sammanfattar Bengt Johannisson först tre decenniers erfarenheter av och kunskaper om entreprenörskap. Läsaren inbjuds därefter till en impressionistisk berättelse kring hur författaren, iklädd entreprenörens dräkt, iscensätter ett förnyelseprojekt i gränslandet mellan konst och vetenskap.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 9789144038346 -
Målmedveten: prioritera rätt och säg nej med...
Häftad bok. Roos & Tegner. 2015. 139 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Flexband. 262 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905162
- Titel
- Målmedveten : prioritera rätt och säg nej med gott samvete
- Författare
- Stiernholm, David
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 139 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 150 x 205 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 270 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag ställs vi inför en oändlig mängd val. Vi prioriterar, väljer och väljer bort: Vilket mail ska jag svara på? Vem ska jag ringa? Vilka bränder måste släckas först? Prioritering är en knepig sak. Alltför ofta väljer vi den uppgift som är mest bråttom, på bekostnad av de som kanske inte är lika akuta, men oerhört mycket viktigare. Hela tiden är vi dessutom medvetna om att det finns en gräns för hur mycket vi hinner göra på en dag, en vecka och ett år. Stressen är aldrig långt borta. Det blir ett tröttsamt liv. I Målmedveten reder David Stiernholm ut skillnaden mellan bråttom och viktigt. När denna distinktion är gjord är det lättare att formulera konkreta och lättillgängliga mål i vardagen. Då målen väl är satta är det sedan möjligt att prioritera på basis av annat än brådska. På så sätt slipper du jobba under ständig stress och med andan i halsen. Du lär dig frigöra tid till det som faktiskt är viktigt och känner att du äger din egen planering vilket i sin tur ger dig både energi och överblick över vardagen.
DAVID STIERNHOLM, Sveriges ende struktör, har ett motto: Allting kan göras enklare. Han är flitigt anlitad som konsult och föreläsare inom både näringsliv och offentlig sektor. Stiernholms första bok Klart! har sålt i fler än 10 000 ex.
Roos & Tegner 9789187905162 -
Hierarkiernas harakiri: leve nätverken!
Inbunden bok. Ekerlids. 1995. 189 sidor.
Gott skick. Sned rygg. Tilltryckt ryggnederkant. Tillskrift i bläck på första blanka bladet. Hundöron förekommer. 360 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188594262
- Titel
- Hierarkiernas harakiri
- Författare
- Anders Johnson
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 189 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 369 g
- Språk
- Svenska
Ekerlids 9188594262 -
Business: The Ultimate Resource
Inbunden bok. A & C Black. 2006. 2018 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Ny bok. 3365 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780713675092
- Titel
- Business : the ultimate resource
- Författare
- Bloomsbury Publishing PLC
- Förlag
- MacMillan Ltd.
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 2018 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 235 x 285 mm Ryggbredd 70 mm
- Vikt
- 3420 g
- Språk
- English
A & C Black 9780713675092 -
Marketing: An Introduction
Häftad bok. Harlow: Financial Times Prentice Hall. 2009. 614 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Boken böjd/svängd i formen nertill vid ena hörnet. Något gulnad karaktär på sidbladen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273713951
- Titel
- Marketing : an introduction
- Författare
- Armstrong, Gary - Kotler, Philip - Harker, Michael - Brennan, Ross
- Förlag
- Harlow : Financial Times Prentice Hall
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- English
Harlow: Financial Times Prentice Hall 9780273713951 -
Ung och chef: en praktisk handbok för nyblivn...
Häftad bok. Konsultförlaget/Uppsala Publishing House. 2005. 148 sidor.
Mycket gott skick. Diagonalt veck från ovankanten och neråt på omslagets framsida, ca 2,5 cm långt. Tryckt 2008. 259 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170052927
- Titel
- Ung och chef : en praktisk handbok för nyblivna unga chefer och deras äldre medarbetare
- Författare
- Kinding, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 263 g
- Språk
- Svenska
Konsultförlaget/Uppsala Publishing House 9789170052927 -
Uppfinna och drömma: lärdomar från livet och...
Inbunden bok. Mondial. 2021. 346 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. 534 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789180020305
- Titel
- Uppfinna och drömma : lärdomar från livet och företagandet
- Författare
- Bezos, Jeff
- Förlag
- Mondial
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 346 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 218 mm Ryggbredd 33 mm
- Vikt
- 549 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Våga misslyckas, lita på intuitionen och var besatt av kunden är alla kända slagord från världens rikaste man, Jeff Bezos. Här ger han en inblick i sin väg till framgång: sin bakgrund, sitt sätt att arbeta och sin syn på innovation och ledarskap. Förutom att vi får följa med på resan från grundandet av Amazon till arbetet med rymdföretaget Blue Origin, delar Bezos med sig av en mängd handfasta råd: - Varför instinkt är lika viktigt som analys - Hur man skapar excellens inom en organisation - Varför man ska behålla en DAG ETT-mentalitet - Vikten av att undvika Powerpoints - Varför allt handlar om det långa loppetUppfinna och drömma samlar Jeff Bezos tal, skrifter och brev, och lotsar läsaren från e-handelns födelse via it-kraschen till coronapandemin. Detta är måste-läsning för alla intresserade av företagande, ledarskap och uppfinningsrikedom.
Mondial 9789180020305 -
Ledarskap i osäkra tider: exempel från Lützen...
Inbunden bok. Ekerlids. 2017. 159 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Ovankanten på främre pärmsidan/skyddsomslagets framsida tilltryckt/stött vid ett ställe nära ryggdelen på bok och skyddsomslag. Ryggen lätt sned upptill. 404 gram. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188193537
- Titel
- Ledarskap i osäkra tider : exempel från Lützen, Poltava, Austerlitz och egna erfarenheter av entreprenörskap
- Författare
- Bildt, Nils
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 159 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 218 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det trodde vi aldrig sa många efter BREXIT och USA-valet 2016.
Hur hanterar man omvälvande händelser och den osäkerhet som följer i dess spår?
I boken ledsagar Nils Bildt dig som läsare genom krigsdimman det tillstånd av förvirring som uppstår i krigssituationer men som också kan ses som en metafor för den rådande politiska osäkerheten i världen.
Nils Bildt presenterar några av krigskonstens bästa råd för att sedan applicera dessa på modernt företagande och visa på hur han själv använt sig av dem. Vi får ta del av allt från Carl XII:s sluga krigsstrategier till Napoleons ledarskapsråd. Författaren delar med sig av sin erfarenheter som entreprenör och grundare av företaget Teleopti, ett av världens ledande företag inom Work-force Management.
Boken vänder sig till entreprenörer och ledare som vill bli bättre på att hantera osäkerhet utifrån statistiska bedömningar, prognoser och militära metoder, men också till militärer som vill lära sig mer om företagarens ledningsvillkor.
Ur mångfalden av berättelser från historia, krigskonst och affärsliv
inte sällan med visst underhållningsvärde drar Nils mer generella lärdomar om de krav som ställs på ledarskap i mer osäkra tider.
Carl Bildt ur förordet
Ekerlids 9789188193537 -
The Handbook of Financial Communication and I...
Häftad bok. Wiley Blackwell. 2018. 518 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. 1096 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781119240785
- Titel
- The Handbook of Financial Communication and Investor Relations
- Författare
- Alexander V. Laskin
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 512 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
Wiley Blackwell 9781119240785 -
Business-to-Business Marketing
Inbunden bok. Sage. 5 uppl. 2020. 405 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Något mindre skrapmärke på pärmarnas kanter. En smula skavt nederhörn på bakre pärmsidan. 1099 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781526494405
- Titel
- Business-to-business marketing
- Författare
- Brennan, Ross
- Utgivningsår
- 2020
- Bandtyp
- Paperback
- Språk
- English
Sage 5 9781526494405 -
Mod att leda med värderingar
Inbunden bok. Norlins förlag. 2017. 305 sidor.
Mycket gott skick. Ryggens ovan- och nederkanter något tilltryckta. Ett par hundöron. 603 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198266870
- Titel
- Mod att leda med värderingar
- Författare
- Norlin, Liza-Maria
- Förlag
- Norlins förlag.
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 306 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 141 x 216 mm Ryggbredd 23 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är du en ledare idag eller har förhoppningar om att bli det så är den här boken både ett konkret verktyg men också en öppnare för att tänka nytt, hållbart och framgångsrikt.
Är du nyfiken på värderingar och dess fundamentala betydelse för ledarskap på alla nivåer då ger boken dig en djup förståelse för detta både i praktik och teori. Eller vill du vara en förändringsagent och samskapa för en bättre framtid, ja då är det bara att börja läsa!
Boken handlar om att ha modet att leda genom att implementera gemensamma värderingar och aktivt jobba för dem. Den handlar om att ha modet att aldrig sluta göra just detta. Boken inbjuder dig till ett samtal med författaren där du får möta rektor Pascal Brisson (Internationella Engelska Skolan Sundsvall) och på ett nära sätt ta del av hans ledarskap. Du guidas samtidigt genom styr- och ledningsmodellen MBV och introduceras till professor Simon L. Dolans livsverk om ett hållbart ledarskap för idag och framtiden.
— Jag älskar värderingar för de har spelat en betydande roll för mig i hela mitt liv. I hur jag är uppväxt och fostrad att se på människor och världen; under mina skolår på flera olika skolor i Sverige och Europa; vid Universitetet då jag studerade språk och litteratur; som lärare i viljan att motivera, lära och stödja unga människor; som politiker på lokal, regional och nationell nivå; och kanske mest av allt som förälder och i mina relationer med andra människor.
Mina värderingar har under de senaste åren skapat en frustration hos mig som jag nu bestämt mig för att göra
något åt. Följ med mig in i ett samtal med rektor Pascal Brisson och Managing by Values!
/Liza-Maria Norlin, författare
Norlins förlag 9789198266870 -
Facilitation: Create Results Through Involvem...
Inbunden bok. Djøf Publishing. 2017. 258 sidor.
ISBN 9788757438734
Mycket gott skick. Ny bok. Något sned rygg. Tryckt 2018. 569 gram. Engelsk text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKDjøf Publishing 9788757438734 -
Storytelling: marknadsföring i upplevelseindu...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2006. 183 sidor.
Mycket gott skick. Ett par lite stötta hörn på omslagets framsida. Tryckt 2011. 427 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144039787
- Titel
- Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin
- Författare
- Mossberg, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De senaste åren har det talats mycket om storytelling. Men vad innebär det egentligen – gamla nyheter, tillfälligt modeord eller viktigt strategiskt verktyg som kommit för att stanna? Och framför allt, hur kan man medvetet arbeta med det?
Den här boken reder ut begreppen och ger exempel på hur man kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg. Teori blandas med praktik och vi får ta del av många väldokumenterade fallstudier. Boken behandlar främst marknadsföring av hotell, restauranger och destinationer, men tekniken är i högsta grad tillämplig även på helt andra branscher.
Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och skapa en upplevelse för sina kunder. Det kan ses som ett konkurrensmedel som når nya dimensioner, vilka tidigare former av marknadsföring lämnat ganska orörda. Man stimulerar exempelvis kundernas fantasi och bäddar för att de effektivt bidrar till marknadsföringen genom ”word-of-mouth”.
Boken vänder sig dels till företagsledare, marknadsförare och utbildare inom tjänsteföretag, dels till studerande på kurser i marknadsföring, turism och upplevelser vid högskola och universitet.
Studentlitteratur 9789144039787 -
Innovation and Entrepreneurship
Häftad bok. Butterworth-Heinemann. 2007. 253 sidor.
Gott skick. Sned rygg. Något stötta hörn och kantpartier. Hörnveck upptill på s. 234. Några försiktiga blyertsmarkeringar på s. 109. 409 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780750685085
- Titel
- Innovation and entrepreneurship
- Författare
- Peter F. Drucker
- Förlag
- Elsevier Science & Technology
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 156 x 234 mm
- Vikt
- 381 g
- Språk
- Svenska
Butterworth-Heinemann 9780750685085 -
Trovärdighet: varför ledare vinner eller förl...
Inbunden bok. Göteborg: ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling). 1994. 330 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott-mycket gott skick. Ryggen lätt sned upptill. 704 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176980413
- Titel
- Trovärdighet : varför ledare vinner eller förlorar trovärdighet
- Författare
- Kouzes, James M. - Posner, Barry Z. - Svensson, Pär - Institutet för säljträning och ledarutveckling
- Förlag
- Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling)
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
Göteborg: ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling) 9176980413 -
Rädslans makt: om manligt och kvinnligt chefs...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1997. 214 sidor.
Gott skick. Sned rygg. Skavda hörn på pärmarna. Mindre blyerts-/bläckkludd på främre pärmens insida. 468 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127067752
- Titel
- Rädslans makt : Om manligt och kvinnligt chefskap
- Författare
- Christian Ylander
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 214 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 475 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bok för chefer som vill utöva ett mänskligare ledarskap och förstå mekanismerna bakom rädslan. Ty insikt om rädslan, sin egen och andras, är förutsättningen för att vara en bra chef. Arbetslösheten och den ekonomiska krisen har förstärkt människors rädsla och känsla av utsatthet. Ett humanistiskt synsätt på chefskapet blir allt viktigare.
Christian Ylander låter läsarna ta del av sina erfarenheter av chefsutbildning av både kvinnor och män. Han beskriver spelet bakom kulisserna, och ger samtidigt en inblick i hur mänsklig utveckling rent praktiskt går till. Teorier varvas med intervjuer med ansvarskännande chefer.
Vad händer egentligen mellan chefer och medarbetare på en svensk arbetsplats? Finns det bakom alla ord om effektivitet, målstyrning och medbestämmande en annan verklighet? Handlar det i stället om rädda människor som söker beröm, uppskattning och kärlek?
Rädslan har en väldig makt på våra arbetsplatser. Mycket av mobbning, främlingskap och dålig mental hälsa inom arbetslivet beror på vaga, rädda, otydliga eller okunniga chefer som inte förstår sig på samspelet med andra människor.
Att vara en god chef är att ständigt ifrågasätta sina tankar och handlingar och pröva dem mot vad som är bra för organisationen och – ännu viktigare – mot de människor hon eller han företräder.
Det här är ingen handbok som talar om hur man skall bete sig. Ett gott chefskap utvecklar man genom egna erfarenheter, misslyckanden och framgångar och det går parallellt med den personliga utvecklingen som människa.
Hur chefskapet utövas är avgörande för organisationers framgång och människors väbefinnande.
Christian Ylander
(f. 1945), samhällsvetare och organisationskonsult, är verksam som utbildare, föreläsare, skribent och debattör. Han har skrivit flera böcker om organisation och ledarskap, varav Natur och Kultur har givit ut Makt och Rädsla (1977, 1987), Gubb-struktur (1985, 1990), Svensk läsebok i ledarskap (1985, 1990).
Natur & Kultur 9789127067752 -
Marknad vs Sälj: uppgörelsen - Scener ur ett...
Häftad bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2016. 176 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Flexband. 307 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905261
- Titel
- Marknad vs Sälj : uppgörelsen - Scener ur ett företags verklighet
- Författare
- Varenius, Christina
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 150 x 205 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadschefen Robin och försäljningschefen Kaj går ständigt i clinch med varandra, men företagets vd Andrea har fått nog. Konflikten hotar företagets lönsamhet. De vattentäta skotten mellan sälj och marknad måste bort.
Möt Powersoft, ett vanligt företag någonstans i Sverige. Precis som i många andra verksamheter finns där en marknadsavdelning och en försäljningsavdelning som tycks agera i olika universum, trots att de har samma övergripande mål. Känner du igen dig? Då är det här boken för dig.
"Marknad vs Sälj: Uppgörelsen" är en fiktiv berättelse inspirerad av verkliga händelser. Vi får följa den eskalerande konflikten mellan marknadschefen och försäljningschefen och hur de tillsammans med företagets vd väljer att hantera situationen. Boken innehåller många tips, idéer och praktiska modeller för att tydliggöra respektive avdelnings roll och öka lönsamheten genom ett mer fruktbart samarbete mellan marknad och sälj.
Christina Varenius arbetade under många år med att bygga varumärket Absolut Vodka. Hjälper idag mindre företag att bygga och vårda sina varumärken samt utbildar inom marknadsföring och varumärkesbyggnad.
Joakim Harping har lång erfarenhet från ledande befattningar på bl.a. Svenska Dagbladet, Compass Group och Aftonbladet. Är idag konsult, författare, föreläsare och utbildare inom ledarskap, försäljning, inköp och marknadsföring.
Ulrika Sandborg har 25 års erfarenhet som säljare, försäljningschef och verkställande direktör. Idag utbildar hon inom försäljning och presentationsteknik samt leder workshops inom affärsmannaskap och kommunikation.
Roos & Tegner 1 9789187905261 -
Business Ethics: Managing Corporate Citizensh...
Häftad bok. Oxford University Press. 4 uppl. 2016. 605 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. 1055 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780199697311
- Titel
- Business ethics - managing corporate citizenship and sustainability in the age of globalization
- Författare
- Crane, Andrew
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- English
Oxford University Press 4 9780199697311 -
Akademisk chef: hur fungerar det?
Inbunden bok. Studentlitteratur. 2018. 226 sidor.
Nyskick. 457 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144122199
- Titel
- Akademisk chef : hur fungerar det?
- Författare
- Norén, Kerstin
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 161 x 230 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns ingen samlad kunskap om hur högskolesystemet i Sverige fungerar. Den här boken fyller denna lucka och ger en empiriskt baserad beskrivning av hur den faktiska styrningen går till i dag. Författarna tar upp aktuella diskussioner och ger även mer personliga råd baserade på sina egna erfarenheter. Är det befintliga läget gott nog? Vad behöver utvecklas, förbättras och samordnas? Hur kan kritiska röster tillvaratas i utvecklingsarbetet?
Förväntningarna på Sveriges lärosäten är mycket höga. Målet är att vi ska bli ett av världens främsta forsknings- och innovationsländer, och att akademin ska bidra till lösningen på de stora utmaningar samhället står inför. För att nå dit krävs professionella och kunniga akademiska chefer på såväl institutionsnivå som fakultets- och rektorsnivå.
Studentlitteratur 9789144122199 -
Corporate Entrepreneurship and Innovation: En...
Inbunden bok. Thomson/South-Western. 2 uppl. 2008. 432 sidor.
Mycket gott skick. Några lätt skavda hörn på pärmarna. Lite veckbildning vid nederhörnet på fjärde bladet. 839 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780324259162
- Titel
- Entrepreneurial environment
- Författare
- Donald F. Kuratko
- Förlag
- Cengage Learning
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 408 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 187 x 242 mm
- Vikt
- 788 g
- Språk
- Svenska
Thomson/South-Western 2 9780324259162 -
Predictive HR Analytics
Häftad bok. 2019. 421 sidor.
ISBN 9781790406371
Mycket gott skick. Ny bok. 595 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9781790406371 -
Principles of Marketing
Häftad bok. Pearson. 6th European Edition uppl. 2013. 683 sidor.
Gott skick. Stötta hörn på omslaget. Första sidbladet släppt från ryggen några cm upptill. 1524 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273742975
- Titel
- Principles of marketing
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Harris, Lloyd C. - Piercy, Nigel F.
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
Pearson 6th European Edition 9780273742975 -
Internet Marketing: Strategy, Implementation...
Häftad bok. Harlow: Financial Times Prentice Hall. 4 uppl. 2009. 702 sidor.
Mycket gott skick. Något sned rygg. En smula stött nederhörn på omslagets framsida. 1360 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273717409
- Titel
- Internet marketing : strategy, implementation and practice
- Författare
- Chaffey, Dave
- Förlag
- Harlow : Financial Times Prentice Hall
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- English
Harlow: Financial Times Prentice Hall 4 9780273717409
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn