-
Alla kan tala - vältalig med sju enkla knep
Häftad bok. Blue Publishing. 1 uppl. 2011. 117 sidor.
Nära nyskick. Format 20,5 x 14 cm Vikt 205 g.
Häftad bok med mjuka pärmar och invikta flikar, illustrerad med sv/v foton och figurer. INNEHÅLL: DEL I. * Inledning * Formulera 1. Gyllene regel nummer ett: Bildspråk säger det bäst 2. Gyllene regel nummer två: Fånga med läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186293062
- Titel
- Alla kan tala : vältalig med sju enkla knep
- Författare
- Eva Kihlström
- Förlag
- Blue Publishing
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 117 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 141 x 205 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 204 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Tack vare dej Eva blev talet en fullträff. Det var många av de femtiofem gästerna som gav oss en eloge för vårt tal och framförandet. Så stort, stort tack."
A-B Heyle, efter ett tal på en 40-årsmiddag
Att vara en god talare är inget man föds till. Men om man följer bokens sju enkla principer gör man garanterat succé. Råden, som är baserade på forskning om vad som ger karisma, är lika användbara på jobbet som på fest.
Ur innehållet: Bildspråk säger det bäst. När orden är borta lever bilden kvar. / Använd kroppsspråket till din fördel. / Claptrap, konsten att locka fram en applåd. / Närvaro, en bortglömd karismafaktor.
När Handelshögskolan i Stockholm frågade hundra svenska toppchefer vad som krävs för framgång i näringslivet, kom förmågan att övertyga högst. Som nummer två kom att skapa relationer. Människor med karisma är bra på båda.
Hör du till dem som är livrädd för att tala inför grupp? Lägg krut på framgångsfaktorerna, det som bevisligen fungerar. Då upptäcker du snart den sköna känslan att stå i centrum och bli lyssnad till.
- Varför lyssnar vi till somliga medan andra går oss likgiltigt förbi? Hur kan en viss person förändra hela atmosfären i ett rum, frågar sig Eva Kihlström?
- Närvaro, energi och passion är en förklaring. Finna glöden i ditt liv kan bara du själv göra. Det andra kan du lära dig. Börja med att läsa den här boken.
Alla kan lära sig knepen i boken! Karisma garanteras inte, det ligger alltid i betraktarens ögon, men om du håller dig kort, använder bildspråk och andra "soundbites" och bara säger det du verkligen menar - då blir du ansedd som en fantastisk talare!
Alla som köper boken får också tillgång till TalAkuten, en blogg med mängder av tal, rim, sångtexter för födelsedagar, bröllop, dop, begravning och andra högtidliga sammanhang.
Eva Kihlström har tidigare skrivit boken "Karismakoden" som väckt stor uppmärksamhet. Den är såld i 40 000 ex och har översatts till finska, danska och norska.
Ytterligare designers: Ljung, Sven
Ytterligare författare: Kihlström, Eva
Ytterligare illustratörer: Gunneström, Anna
Blue Publishing 1 9789186293062 -
Skriv dina memoarer - en handbok i självbiogr...
Inbunden bok. Lind & Co förlag. 1 uppl. 2010. 252 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 14 cm Vikt 390 g.
Inbundet förlagsband, biblioteksupplaga. Originalets titel: Write Your Memoir. Översättning: Erik Nisser. Boken innehåller inga pekpinnar - den säger inte vad du nödvändigtvis måste ha med eller var i texten det ska stå. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174610031
- Titel
- Skriv dina memoarer : en handbok i självbiografiskt skrivande
- Författare
- Allan G. Hunter
- Förlag
- Lind & Co förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 252 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 216 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 385 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla har vi någon gång tänkt tanken att skriva våra memoarer, ett sätt att berätta vår egen historia och efterlämna ett minne av oss själva. Men det betydelsefulla är inte att färdigställa ett slutgiltigt livsverk, utan den inre resan du gör på vägen dit.
Allan G. Hunter har 25 års erfarenhet av undervisning i ämnet och har sammanställt en omfattande praktisk handbok i hur du skriver dina memoarer, där han även behandlar de psykologiska effekterna av memoarskrivandet.
Här finner du konkreta råd om hur du organiserar och strukturerar både dina minnen och ditt skrivande, hur du kan applicera nytt material och väva ihop nutid med det förflutna. Du får tips på hur du tar dig igenom skrivandets olika etapper och vilka verktyg som förenklar processen, men framförallt beskrivs den känslomässiga utvecklingen som du genomgår under arbetets gång.
I sökandet efter din egen sanning, konfronteras du med, ibland smärtsamma, minnen och får en ny förståelse för det du har varit med om och vad du har lärt dig av dina upplevelser.
Gör en resa genom ditt liv och utveckla dina själsliga egenskaper, lär av dig själv och lyssna till ditt inre.
ALLAN G. HUNTER föddes i England och utbildade sig vid universitetet i Oxford. Han är numera bosatt i USA och arbetar som litteraturprofessor vid Curry College, där han undervisar i hur man skriver sina memoarer.
Lind & Co förlag 1 9789174610031 -
Knixar med skriveri - skrivteknik för gymnasi...
Häftad bok. Söderströms. 2009. 288 sidor.
ISBN 9789515226402
Mycket gott skick. Format 30 x 21 cm Vikt 825 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, mycket rikt illustrerad i sv/v och färg. "Knixar med skriveri" är skriven med tanke på proven i modersmål och litteratur i de finlandssvenska gymnasierna. Gunborg Gayer och Maj-Britt Grönholm ha läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSöderströms 9789515226402 -
Reklameffekter. Strategi, utformning och medi...
Inbunden bok. Liber. 2:1 uppl. 2005. 168 sidor.
Nära nyskick. Format 23 x 21,5 cm Vikt 555 g.
Inbundet förlagsband, ANDRA reviderade upplagan, rikt illustrerad med teckningar, tabeller och fotografier i färg. En bok för dig som arbetar med eller vill arbeta med kommunikation och reklam. INNEHÅLL: Inledning. Beskriv läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147076857
- Titel
- Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval
- Författare
- Dahlqvist, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 572 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För att bygga en säkrare väg till lönsamma kommunikationsbeslut måste man kunna styra effekten av kommunikationen. Därför är det viktigt att ha en struktur och ett tydligt mål att arbeta utifrån. Den här boken handlar om just detta – hur man arbetar strukturerat med sin kommunikation.
Läs mer
Den första upplagan av Reklameffekter tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund. I denna tredje reviderade upplaga har exempel förnyats och statistik uppdaterats.
Boken lotsar läsaren igenom hela kommunikationsprocessen, från målgruppsanalys och kommunikationsstrategi till betydelsen av reklamens utformning och vikten av medier. Avslutningsvis beskrivs de effekter man kan förvänta sig av kommunikationsinsatserna och hur man kan följa upp och mäta resultatet. Information och slutsatser i boken bygger på flera tusen aktuella mätningar baserade på svenska förhållanden. Den innehåller en stor mängd autentiska exempel och är rikt illustrerad. Läsaren får även följa ett varumärke som, kapitel för kapitel, praktiskt exemplifierar bokens innehåll.
Reklameffekter riktar sig till alla som arbetar med eller vill arbeta med kommunikation och reklam.
Om författarna
Ulf Dahlqvist har arbetat med marknadsundersökningar och varumärkesutveckling i mer än 20 år och är sannolikt den i Sverige som har mest erfarenhet inom området. Idag arbetar Ulf som kommunikationsrådgivare på Gullers Grupp. Magnus Linde har arbetat med analys, undersökningar och affärsutveckling i över tio år och har erfarenhet från både undersökningsföretag, annonsör (Svenska Spel) och media (Svenska Dagbladet).
Liber 2:1 9789147076857 -
Reklameffekter. Strategi, utformning och medi...
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2002. 168 sidor.
Mycket gott skick. Format 23 x 21,5 cm Vikt 570 g.
Inbundet förlagsband, rikt illustrerad med teckningar, tabeller och fotografier i färg. En bok för dig som arbetar med eller vill arbeta med kommunikation och reklam. INNEÅLL: Varför
lägga energi på att läsa den här bok läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147060498
- Titel
- Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval
- Författare
- Dahlqvist, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För att bygga en säkrare väg till lönsamma kommunikationsbeslut måste man kunna styra effekten av kommunikationen. Därför är det viktigt att ha en struktur och ett tydligt mål att arbeta utifrån. Den här boken handlar om just detta – hur man arbetar strukturerat med sin kommunikation.
Läs mer
Den första upplagan av Reklameffekter tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund. I denna tredje reviderade upplaga har exempel förnyats och statistik uppdaterats.
Boken lotsar läsaren igenom hela kommunikationsprocessen, från målgruppsanalys och kommunikationsstrategi till betydelsen av reklamens utformning och vikten av medier. Avslutningsvis beskrivs de effekter man kan förvänta sig av kommunikationsinsatserna och hur man kan följa upp och mäta resultatet. Information och slutsatser i boken bygger på flera tusen aktuella mätningar baserade på svenska förhållanden. Den innehåller en stor mängd autentiska exempel och är rikt illustrerad. Läsaren får även följa ett varumärke som, kapitel för kapitel, praktiskt exemplifierar bokens innehåll.
Reklameffekter riktar sig till alla som arbetar med eller vill arbeta med kommunikation och reklam.
Om författarna
Ulf Dahlqvist har arbetat med marknadsundersökningar och varumärkesutveckling i mer än 20 år och är sannolikt den i Sverige som har mest erfarenhet inom området. Idag arbetar Ulf som kommunikationsrådgivare på Gullers Grupp. Magnus Linde har arbetat med analys, undersökningar och affärsutveckling i över tio år och har erfarenhet från både undersökningsföretag, annonsör (Svenska Spel) och media (Svenska Dagbladet).
Liber 1:1 9789147060498 -
Handbok i uppsatsskrivande och forskningsmeto...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1:1 uppl. 2014. 191 sidor.
Mycket gott skick. Format 23,5 x 16 cm Vikt 485 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med figurer i sv/v. INNEHÅLL: Förord 1. Uppsatsens innehåll och struktur 2. Olika sätt att se på vetenskap 3. Uppsatsarbetets olika steg 4. Några ord på vägen om forskningsetik 5. Kvalitat läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127131200
- Titel
- Handbok i uppsatsskrivande och forskningsmetodik : för studenter inom hälso- och sjukvård
- Författare
- Kristensson, Jimmie
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 191 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att skriva uppsats inom vårdvetenskap är en alldeles särskild och utmanande uppgift. Med Handbok i uppsatsskrivande och forskningsmetodik får du chans att fördjupa dig i ett ämne som du brinner lite extra för. Som student förväntas du självständigt kunna planera och genomföra ditt projekt. Centrala frågor som behöver besvaras är: Vilken är min frågeställning? Vilken metod ska jag välja och hur går jag konkret tillväga?
Handbok i uppskrivande och forskningsmetodik för studenter inom hälso- och vårdvetenskap guidar dig genom arbetsprocessen på ett mycket överskådligt och lättillgängligt sätt. Författaren tar upp tre vanliga typer av uppsatser som bygger på enkätstudien, intervjustudien och litteraturstudien. Olika vetenskapliga teorier och metoder presenteras på ett användbart sätt. Att skriva uppsats är ett hantverk och med rätt verktyg behöver det inte vara så svårt. Det kan till och med vara riktigt spännande.
Handbok i uppsatsskrivande och forskningsmetodik vänder sig i första hand till dig som ska göra ett examensarbete inom omvårdnad, sjukgymnastik eller arbetsterapi.
Jimmie Kristensson är legitimerad sjuksköterska, doktor i medicinsk vetenskap och universitetslektor i omvårdnad vid Lunds universitet. Han är forskare och lärare vid sjuksköterskeprogrammet och har handlett uppsatser sedan 2005. Dessutom är han utbildad journalist.
Natur & Kultur Akademisk 1:1 9789127131200 -
Writing for the fashion business
Inbunden bok. Fairchild Books. 1 uppl. 2008. 604 sidor.
Nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 23 x 18 x 3 cm Vikt 965 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med fotografier i sv/v. "Writing for the Fashion Business introduces writing techniques in a wide range of areas within the field. Bridging the gap between core wri läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781563674396
- Titel
- Writing for the fashion business
- Författare
- Swanson, Kristen K. - Everett, Judith C.
- Förlag
- New York : Fairchild Books
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Dawson
Fairchild Books 1 9781563674396 -
The Man's Book - The Indispensable Guide for...
Häftad bok. Phoenix. 2014. 213 sidor.
Nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 20 x 13 cm Vikt 220 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med sv/v teckningar och figurer. The definitive handbook of men's customs, habits and pursuits. How to be the sexy, knowledgeable, confident, poker-playing, roast-carvin läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781780226071
- Titel
- Mans book - the indispensable guide for the modern man
- Författare
- Fink, Thomas
- Utgivningsår
- 2017
- Språk
- English
Phoenix 9781780226071 -
Ungdom och media. Om reception av fiction på...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1994. 160 sidor.
Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 240 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. INNEHÅLL: Förord. Bakgrund. Uppläggning. Högkultur och lågkultur. Moderna tider. Smaken är olika. Ungdomstiden och mediakulturen. Finns texten? - om reception och receptionsteorier. Reception läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144477015
- Titel
- Ungdom och media
- Författare
- Olle Holmberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Populärkulturens musik, bilder och texter spelar en allt större roll i unga människors liv. Ungdomar använder filmer och TV-program som råmaterial när de formar sina föreställningar och sin identitet. Vad händer egentligen i mötet mellan åskådare och film och hur tar TV-tittare emot flödet av bilder från skärmen? Hur skapas mening i mottagandet? Hur kan skolan förhålla sig till media?
I denna bok ges en översikt över aktuell mediareceptionsforskning. Den innehåller också en diskussion om kulturella förändringar i det moderna samhället och hur dessa förändringar påverkar ungdomar.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144477015 -
Medierna och demokratin
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:10 uppl. 2011. 439 sidor.
Mycket gott skick. Format 22 x 15,5 x 2,5 cm Vikt 665 g.
Häftad bok med mjuka inplastade pärmar, tidigare biblioteksupplaga, illustrerad med fåtal tabeller och figurer i sv/v. INNEHÅLL: 1. Journalistik, medier och demokrati DEL I - Mediernas villkor 2. Den globaliserade m läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144030371
- Titel
- Medierna och demokratin
- Författare
- Nord, Lars - Strömbäck, Jesper
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 439 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 628 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1:10 9789144030371 -
Smått och Gott om vetenskapliga rapporter och...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:8 uppl. 2012. 96 sidor.
Nära nyskick. Format 20 x 12,5 cm Vikt 105 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, plats för egna anteckningar. INNEHÅLL: Förord 1. Introduktion 2. Konsten att leda sig själv 3. Konsten att tänka 4. Konsten att skriva 5. Konsten att referera 6. Konsten att ge och att ta emot läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053554
- Titel
- Smått och gott : om vetenskapliga rapporter och referensteknik
- Författare
- Mattsson, Pia
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 122 x 202 mm Ryggbredd 6 mm
- Vikt
- 208 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna lilla bok ger en konkret, kortfattad och lättillgänglig introduktion till rapportskrivning och uppsatsarbete. Författarna har byggt sin framställning på frågor de fått från studenter under många års undervisning. I boken diskuteras
• skillnader mellan utredning och forskning
• lämpliga frågor att ställa i rapporter och uppsatser
• användning av teorier
• val av ämne
• hur en rapport eller uppsats kan ställas upp
• feedbacktrappan - konstruktiv kritik.
Boken är lämplig för kurser vid universitet och högskola.
Studentlitteratur 1:8 9789144053554 -
Academic Writing. A University Writing Course
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3:12 uppl. 2013. 399 sidor.
Nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 600 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, TREDJE upplagan, illustrerad med sv/v figurer. CONTENTS: Acknowledgements. Preface. Text Types: 1. Writing: Why, What and How? 2. Causal Analysis 3. Proposals to Solve Problems läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144030746
- Titel
- Academic Writing - A University Writing Course
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 399 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Academic Writing offers a guided process-writing course in the most common expository text types and genres, including research papers, that students need at university and in their future professional careers. In addition, one chapter is devoted to the problem of creating coherent texts and another to business correspondence, including job application letters. The third edition has been thoroughly revised.More than twenty essays and articles offer extensive reading practice. Close and guided reading of these texts will help students become better critical and analytical readers, which in turn will support their own writing. At the same time they will improve their general language proficiency in English.Academic Writing is informed by the insight that writing is a thinking tool; that writing can be a tool for language development, for critical thinking and, consequently, for learning in all disciplines.Third edition
Studentlitteratur AB 3:12 9789144030746 -
Heder och påverkan. Att analysera modern reto...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1:3 uppl. 2003. 194 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 14 cm Vikt 360 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med sv/v foton. INNEHÅLL: Förord I. Retorik som vetenskap II. En modell för retorikanalys. Steg 1. Kontexten Steg 2: Disposition Steg 3: Grundläggande medel för att övertyga Steg 4: Argume läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127071553
- Titel
- Heder och påverkan : Att analysera modern retorik
- Författare
- Maria Karlberg - Brigitte Mral
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 194 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 138 x 216 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Intresset för retorik växer på många håll inom högskolevärlden och retoriska analysmetoder kommer till användning inom många universitetsämnen. Heder och påverkan är en grundbok och en praktisk handledning för analys av olika typer av texter. Boken består av två delar. I den första gör författarna en noggrann genomgång av analysmetoden. I den andra analyseras ett antal kända tal med originaltexterna bifogade. För att visa metodens användbarhet har man valt exempel från skilda områden: reklam, propagandatal, religiös retorik, försvarstal, amerikansk presidentretorik, TV-samtal, film och Internet. Här analyseras ett brickunderlägg från McDonalds, George Bushs propagandatal inför bombningarna av Irak 1991, här finns ett utdrag ur en predikan av Ulf Ekman, Mona Sahlins försvarstal efter hennes kontokortsaffärer och Bill Clintons installationstal. Carl Bildts framtoning på hemsidan på Internet diskuteras liksom retoriken i den amerikanska filmen Independence Day och Evabritt Strandbergs intima språk i den egna pratshowen Evabritt.
Natur & Kultur 1:3 9127071553 -
Köp! Folkhemmets reklam
Häftad bok. Bokförlaget Max Ström. 1 uppl. 2005. 1976 sidor.
Nära nyskick. Stort format 28,5 x 22,5 x 4 cm Vikt 2.060 g.
Häftad bok med mjuka pärmar och invikta flikar, mycket rikt färgillustrerad. Kulturhistoriskt tidsdokument med autentiska, nostalgiska, snygga svenska reklamannonser från 1940-, 50- och 60-talen.
// Pärmarna läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171260013
- Titel
- Köp! Folkhemmets reklam
- Författare
- Joel Stolpe Montan - Jan Cederquist
- Förlag
- Max Ström
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 1976 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 227 x 285 mm Ryggbredd 41 mm
- Vikt
- 2078 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en kultbok som bara kan beskrivas med ett ord - maffig! I flera hundra annonser skymtar en förunderlig tid fram, från 40-talets början till 60-talets slut. Det är ett dokument över en tid då folkhemmet skulle byggas och då framtidstron tycktes obegränsad. Nya produkter och nya företeelser skulle göra vardagen bättre, människorna snyggare och livet lättare att leva. Skokräm blandas med raketost, cigaretter säljs lika obekymrat som Loranga och de nya bilmodellerna rullar fram i en tillvaro där rätt köp ger maximal lycka ...
Bokförlaget Max Ström 1 9171260013 -
Börja skriva
Inbunden bok. Ordfronts Förlag. 1 uppl. 1996. 240 sidor.
Mycket gott skick. Format 21,5 x 12,5 cm Vikt 370 g.
Inbundet förlagsband.
INNEHÅLL: Förord 1. Att skriva är att satsa själv 2. När händelser blir journalistik 3. Konsten att presentera en nyhet 4. Den som söker finner 5. Vad hamnar i tidningen? 6. Äntligen dags att skriv läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173245070
- Titel
- Börja skriva
- Författare
- Andersson-Ek, Per - Andréasson, Kenth - Edwardson, Åke
- Förlag
- Stockholm : Ordfront
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
Ordfronts Förlag 1 9173245070 -
Skrivkänsla. Handbok i redaktionellt språkarb...
Inbunden bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1:1 uppl. 2005. 156 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 14 cm Vikt 330 g.
Inbundet förlagsband. INNEHÅLL: Förord. Inledning. Skrivprocess och journalistik. Metoderna. Stimulans och hämningar. Språkarbete - livsnerv. Tips från coachen. Mentorsförväntningar och resultat. Lästips och hjälpmedel. Re läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172274514
- Titel
- Skrivkänsla : handbok i redaktionellt språkarbete
- Författare
- Amnestål, Per
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågor om skrivande och texthantering på en tidningsredaktion har framförallt två aspekter. Den ena är själva skrivprocessen, den andra handlar om begriplighet. Journalistens dilemma kan sammanfattas i en fråga: Hur formulerar och förmedlar man, ofta under stress, genomtänkta budskap på ett trovärdigt och effektivt sätt?
Per Amneståls recept är lagarbete, där en i laget är språkansvarig. I begreppet språk ingår då också perspektiven genomarbetning och genomtänkthet. En språkansvarig person på varje dagstidningsredaktion var också ett önskemål som fördes fram i den språkpolitiska utredningen Mål i mun från 2002.
Listan över tidningsredaktioner som har en språkansvarig person blir dessvärre inte lång, och de personer som innehar en sådan roll har ofta oklara mandat.
Skrivkänsla är en handbok fylld av tips om vad en språkansvarig person bör arbeta med, och hur. Boken bygger på Per Amneståls mångåriga erfarenheter som språkutbildare i dags- och fackpress i hela Sverige och i svenskspråkiga Finland.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts Akademiska Förlag 1:1 9172274514 -
Vasabladet - en österbottnisk historia
Inbunden bok. Scriptum / Vasabladet. 2007. 175 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Format 24 x 20,5 cm Vikt 825 g.
Inbundet förlagsband med skyddsomslag, rikt illustrerad med fotgrafier i sv/v och färg. I boken får vi följa hur Vasabladet gjordes om från en sömnig lokaltidning till en respekterad provinstidning för Österbotten i Finlan läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789525496420
- Titel
- Vasabladet : en österbottnisk historia
- Författare
- Wester, Holger
- Förlag
- Vasa : Scriptum
- Utgivningsår
- 2007
- Språk
- Svenska
Scriptum / Vasabladet 9789525496420 -
Rapporter och uppsatser
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:6 uppl. 2010. 223 sidor.
Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 380 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA upplagan, illustrerad med tabeller och figurer i sv/v. INNEHÅLL: Förord. Förord till andra upplagan 1. Den vetenskapliga rapportens uppgifter 2. Den traditionella forskningsprocessen 3. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144048260
- Titel
- Rapporter och uppsatser
- Författare
- Jarl Backman
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken handlar om hur man söker efter, läser och skriver vetenskapliga dokument.
Skrivmomentet behandlas ur tre perspektiv: det traditionella, det kvalitativa och det översiktliga (metastudier). Varje perspektiv har fått ett eget kapitel där även motsvarande forskningsprocesser beskrivs. Här ges dessutom internationella anvisningar och rekommendationer vad gäller
o disposition
o stilistik och grafisk utformning
o tabeller och figurer
o referensteknik i löpande text
o referenslista.
Läsaren får veta hur man söker litteratur i elektroniska referensdatabaser och vad en sådan bas innehåller. Författaren ger även exempel på hur man söker i en internationell och en svensk referensdatabas. De vanligaste internationella baserna för vetenskapliga dokument har samlats och beskrivs i en förteckning.
Läsavsnittet ger detaljerade anvisningar för hur en rapport eller uppsats ska bedömas och värderas.
Andra upplagan är uppdaterad vad gäller användning av Internet, databaser och hur man arbetar med och refererar till elektroniska dokument. Dessutom har det tillkommit två nya kapitel som behandlar skrivprocessen respektive vetenskapligt tänkande.
Rapporter och uppsatser vänder sig främst till studerande i samhälls-, beteende- och vårdvetenskapliga samt medicinska ämnen vid högskola och universitet. Den är också värdefull för dem som utformar rapporter och annan skriftlig dokumentation i sitt arbete.
Studentlitteratur AB 2:6 9789144048260 -
Rapporter och uppsatser
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1998. 213 sidor.
Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 310 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med tabeller och figurer i sv/v. INNEHÅLL: Förord 1. Den vetenskapliga rapportens uppgifter 2. Den traditionella forskningsrapporten 3. Rapportens innehåll och disposition 4. Det läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144004176
- Titel
- Rapporter och uppsatser
- Författare
- Jarl Backman
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 213 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok som handlar om hur man söker, läser och skriver vetenskapliga dokument.
Skrivmomentet behandlas ur tre olika perspektiv: det traditionella, det kvalitativa och det översiktliga (litteraturgranskningen), vilka tas upp i separata kapitel där klargörande beskrivningar av motsvarande forskningsprocesser ges. I dessa avsnitt finner man även internationella anvisningar och rekommendationer vad gäller:
disposition
stilistik och grafisk utformning
tabeller och figurer
referensteknik i löpande text
referenslista.
Boken beskriver även hur man söker litteratur i elektroniska referensdatabaser och visar vad en sådan bas innehåller.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144004176 -
Konsten att tala. Handbok i praktisk retorik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1992. 296 sidor.
Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 430 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. INNEHÅLL: Förord. Vad är retorik?: 1. Ur retorikens historia 2. Några centrala frågor för retoriken 3. Retorikens idébakgrund 4. Språket som uttrycksmedel. Den retoriska processen: 5. Intelle läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144314418
- Titel
- Konsten att tala
- Författare
- Lennart Hellspong
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1992
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 440 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dag möter vi ett pånyttfött intresse för retoriken, läran om konsten att tala så att människor lyssnar och tar intryck. Det är en kunskap som har sina rötter i antiken, i grekisk och romersk vältalighet. I över tvåtusen år var den en självklar del av vår allmänbildning och en given utgångspunkt för alla som ville tala effektivt och vinnande.
Den här boken presenterar retoriken i en modern tolkning som samtidigt försöker göra den klassiska förebilden rättvisa.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144314418 -
På upptäcktsfärd i public relations
Häftad bok. Brink & Co. 1992. 52 sidor.
Gott skick. Format 21 x 15 cm Vikt 110 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med sv/v figurer. Texten finns ursprungligen i ett specialarbete i informationsteknik vid Göteborgs universitet 1990 av Deanna Huthman. INNEHÅLL: Introduktion. Nyttigt att känna till läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBrink & Co -
Classification made simple. An introduction t...
Häftad bok. Ashgate. 3 uppl. 2009. 163 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 22 x 15,5 cm Vikt 315 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, TREDJE upplagan, illustrerad med figurer i sv/v. This established textbook introduces the essentials of classification as used for information processing. The third edition takes läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780754675587
- Titel
- Classification made simple : an introduction to knowledge organisation and information retrieval
- Författare
- Hunter, Eric J.
- Förlag
- Farnham : Ashgate
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- English
Ashgate 3 9780754675587 -
Make a Real Living as a Freelance Writer. How...
Häftad bok. Nomad Press. 2004. 228 sidor.
ISBN 097220265X
Nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 25,5 x 18 cm Vikt 505 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, plats för egna anteckningar. Step-by-step instructions on how writers can earn top dollar writing for magazines are provided in this book. Secrets are revealed about what the high läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNomad Press 097220265X -
The Freelance Writer's Bible. Your Guide to a...
Häftad bok. Silman-James Press. 2006. 258 sidor.
ISBN 1879505851
Nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 25,5 x 18 cm Vikt 580 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, plats för egna anteckningar. This volume unites four practical workbooks under one cover. Learn what you need know to successfully write and sell novels, non-fiction books, childr läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSilman-James Press 1879505851 -
Den goda kommunikationen. Rösten, kroppsspråk...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:4 uppl. 2010. 192 sidor.
Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 310 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA utökade upplagan med CD, sv/v illustrerad med teckningar och figurer. INNEHÅLL: Förord DEL I: 1. De goda kommunikationen 2. I retorikens värld 3. Kroppsspråket 4. Lite hum om rösten 5. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144038735
- Titel
- Den goda kommunikationen : rösten, kroppsspråket och retoriken
- Författare
- Juhlin, Lotta
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 302 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken handlar om lusten och glädjen i att kommunicera och nå fram med sitt budskap. Den innehåller många praktiska råd och övningar som hjälper dig att tala så att folk hör vad du säger och förstår vad du menar – alldeles oavsett om du är politiker, sjuksköterska, präst, företagare, lärare, läkare, telefonist, servicearbetare, advokat, student, förälder, ledare eller festtalare.Författaren hämtar exempel ur sin egen erfarenhet och beskriver såväl lyckade tillfällen som dråpliga fadäser och feltramp, vilket ger både roliga och värdefulla insikter.Boken vänder sig till dig som vill få större genomslagskraft i dina budskap och träna förmågan att tala och framträda. I denna nya upplaga har innehållet omarbetats och flera kapitel har tillkommit, bl.a. Social kompetens, Ledarskapets kommunikation och Autentiska fall. Med boken följer en nyinspelad ljud-cd med exempel på olika röster (t.ex. klämda, spruckna, knarriga) som tydligt visar röstens betydelse för kommunikationen. Cd:n innehåller också röstövningar och ”snackor” – dialoger.
Studentlitteratur AB 2:4 9789144038735 -
Gör din stämma hörd
Inbunden bok. Samspråk Förlagsaktiebolag. 9 uppl. 1989. 73 sidor.
Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 230 g.
Inbundet förlagsband, rikt illustrerad med sv/v teckningar. Handbok för dig som vill ha råd och hjälp när du ska tala inför grupper av människor i arbetet, på sammanträdet, i föreningen eller i sällskapslivet. INNEHÅLL: läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186020021
- Titel
- Gör din stämma hörd
- Författare
- Stalfelt, Sven Olov - Strid, Per-Åke
- Förlag
- Örebro : Samspråk
- Språk
- Svenska
Samspråk Förlagsaktiebolag 9 9186020021 -
Advertising. New Techniques for Visual Seduct...
Häftad bok. Thames & Hudson. 1 uppl. 2010. 270 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Stort format 29,5 x 25 cm Vikt 1.515 g.
Häftat flexiband med mjuka pärmar och invikta flikar, mycket rikt illustrerad med snygga foton. "Advertisers are engaged in a constant search for new ways to grab the interest and appetites of consume läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780500289099
- Titel
- Advertising - new techniques for visual seduction
- Författare
- Stoklossa, Uwe
- Förlag
- Thames & Hudson
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 270 sidor
- Språk
- English
Thames & Hudson 1 9780500289099 -
From Public Service Broadcasting to Public Se...
Häftad bok. Nordicom. 2007. 259 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 24 x 16,5 cm Vikt 485 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. Boken hör till RIPE-serien. CONTENTS: Preface. PSM platforms: policy & strategy. PSM programmes: stategy & tactics. The roots of PSM. Author biographies.
// Inga anteckningar, pä läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189471535
- Titel
- From public service broadcasting to public service media
- Författare
- Lowe, Gregory Ferrell - Bardoel, Jo - NORDICOM
- Förlag
- Nordicom
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 164 x 242 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 480 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- The core challenge facing public service broadcasting today is the transition to public service media. This understanding characterised discourse among participants in the RIPE@2006 conference in the Netherlands, the theme of which was Public Service Broadcasting in the Multimedia Environment: Programmes and Platforms. The contributors in this volume focus attention on issues of strategic concern and tactical importance in addressing the core challenge. A defining theme is the need for moving beyond the transmission model of broadcasting to mature both professional and theoretical thinking necessary in public service communication. Audiences must be understood as partners rather than targets and content that is cross-media and cross-genre must be popular but remain distinctive. For policy makers the core challenge necessitates fairly balancing the often contrary interests of commerce and culture which is a fundamental tension in media policy today. The stakes are high because policy and operational decisions will establish the character of the European dual media system for decades to come. What is the mission of public service media in a multimedia environment characterised by globalization, convergence, digitization, and fragmentation? What is important for strategy development that renews the public service enterprise while keeping faith with the ethos that legitimates the endeavour? How might policy makers variously understand the fuller possibilities entailed in the development of a uniquely European dual media system?
Nordicom 9789189471535 -
Sinnena är större än språket. Träna dig i att...
Häftad bok. Nomen förlag. 1:1 uppl. 2013. 118 sidor.
Nära nyskick. Format 22,5 x 16 cm Vikt 535 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad med figurer och tabeller. För dig som vill träna förmågan att skapa förtroende, leda, samarbeta, förändra, framträda, presentera, gestalta, avläsa, arbeta med process, förändri läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174655025
- Titel
- Sinnena är större än språket : träna dig i att kommunicera!
- Författare
- Riise, Michael
- Förlag
- Nomen förlag
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 225 mm Ryggbredd 240 mm
- Vikt
- 581 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken handlar om varför förmågan att kommunicera går att träna och hur träningen kan gå till. I boken ges även svar på en rad frågor kring betydelsen av att just träna istället för att bara teoretisera. Teori och praktik går hand i hand, men det är sällan som den kroppsliga och upplevelseorienterade inlärningen betonas så som den borde inom företag, organisationer och skolor.Kopplingen mellan fungerande kommunikation hos individer och resultat är starka. Verktyg och konkreta exempel tas på ett pedagogiskt och lättläst sätt upp i boken. Ett område som borde ingå i allmän undervisning samt i näringslivet. En bok som jag kommer att ge bort och rekommendera till både affärsbekanta och privat. Jonas Granström, entreprenörKommunikation och relation är det viktigaste vi har i arbetslivet (och i livet). Jag rekommenderar den här boken till alla som jobbar med människor och önskar att fler personer i systemutvecklingsbranschen tog till sig av Michael Riises resonemang. John Cirverius, verksamhetskonsultAtt bli bättre på att kommunicera handlar till stor del om att träna på samma sätt som en professionell idrottsman eller artist. Ju bättre man blir desto mer brukar man också träna. I denna bok ger Michael Riise läsaren ett perfekt stöd med både teori och verktyg för träning. Hans erfarenheter från scenen både som skådespelare och regissör ger läsaren en naturlig koppling till olika situationer som känns relevanta i arbetslivet och privat. Gunnar Hjertström, marknadschefMichael Riise är verksam som föreläsare, kommunikationstränare och regissör. Han har föreläst på över hundra företag och lett seminarier på lika många. Sedan 1990 har han lett många produktioner på teatrar, men även inom företag och organisationer. Sedan 1995 har han utvecklat olika program för att träna ledningsgrupper inom näringslivet och personal som säljare, projektledare och ett flertal andra kategorier att kommunicera. Som utgångspunkt har han sina teater- kommunikations - och högskolestudier. Michael startade sin bana som dansare och skådespelare och är idag även kommunikolog.
Nomen förlag 1:1 9789174655025 -
Sociala medier - en lathund. Guide till Faceb...
Häftad bok. Kreafon. 1 uppl. 2010. 223 sidor.
Nära nyskick. Format 22 x 15,5 cm Vikt 475 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad i sv/v. INNEHÅLL: 1. Vad är sociala medier? (Vad är sociala medier? Varför sociala medier? Bra att veta. Olika typer av användning) 2. Facebook (Vad är Facebook? Hur fungerar Facebo läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163353222
- Titel
- Sociala medier - en lathund : guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera
- Författare
- Lena Carlsson
- Förlag
- Kreafon
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 220 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 464 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det sägs att ungefär fyra miljoner svenskar finns på Facebook. Vi håller på att lära oss hur man ska vara social på internet, i det som brukar kallas för sociala medier. Men hur gör man och vad behöver man tänka på när man sätter igång?
Det här är en praktisk handbok i hur man använder sociala medier. Boken ger dig grunderna i de vanligaste tjänsterna och kräver inga förkunskaper. Steg för steg och med tydliga illustrationer beskrivs hur du skapar konton, skriver blogginlägg, hanterar sekretessinställningar och håller dig inom lagens
gränser.
Boken riktar sig till privatpersoner, organisationer och företag som vill komma igång med sociala medier. Inga förkunskaper krävs. Handboken kan med fördel användas som lärobok.
Författaren Lena Carlsson har utvecklat boken utifrån sina föreläsningar om sociala medier.
Frågor och diskussioner om till exempel privatliv, användningsområden, sekretess och praktisk nytta har inspirerat skrivandet av boken. 2009 skrev hon den första boken på svenska om marknadsföring och sociala medier "Marknadsföring och kommunikation i sociala medier".
Kreafon 1 9789163353222
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn