-
IKEA design och identitet
Häftad bok. 2013.
Nära nyskick. Samma frakt oavsett hur mycket du handlar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIKEA
-
IKEA design och identitet
Häftad bok. Bokförlaget Arena. 2013. 255 sidor.
Nyskick. –– ABSOLUT NYSKICK, oläst! – Mjuka pärmar med invikta flikar, format ca 21x26 cm. – Se fler bilder! –– Här speglas samtiden i IKEA-katalogerna från 40-talet och framåt. En personlig skildring av formgivarna bakom Sveriges mest kända produkter. –– GLÖM läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBokförlaget Arena -
IKEA : design och identitet
Häftad bok. Bokförlaget Arena. 1 uppl. 2009. 255 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178433131
- Titel
- IKEA : design och identitet
- Författare
- Eva Atle Bjarnestam
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 255 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 210 x 260 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 951 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IKEA:s kataloger är som fotoalbum av det svenska hemmet. Här speglas samtiden i allt från 70-talets bruna manchestersoffor och lackade furuköksbord till dagens moderna design i PS-kollektionen av högsta internationella klass. Det är retro, nostalgi, nutid och framtidsvision. Men vad ligger bakom ett så starkt koncept att man fått möblera snart sagt varenda svenskt hem sedan årtionden tillbaka? Hur skapades dessa osannolikt framgångsrika basmöbler och hur har utvecklingen sett ut fram till dagens målmedvetna stilbildning?
Ikea design och identitet är en personlig skildring av ansiktena och idéerna bakom Sveriges mest kända produkter. Författaren belyser IKEA:s roll i uppbyggnaden av det svenska folkhemmet och utvecklingen från småskaligt postorderföretag till dagens multinationella verksamhet med 260 varuhus världen över. Läsaren får också en initierad historiebeskrivning över IKEA:s utveckling till föregångare inom möbeldesign kompletterad med ett omfattande register över formgivarna som arbetat för IKEA genom åren med namn som Sigvard Bernadotte, Dan Ihreborn och Verner Panton jämsides med relativt anonyma formgivare. Boken innehåller också intervjuer med ett antal av dagens mest framträdande designer samt ett urval av de berömda reklamkampanjerna som för alltid gav IKEA en plats i reklamhistorien. Allt generöst illustrerat med bilder från IKEA:s välfyllda arkiv. En djupdykning in i designhistorien hos ett företag som för alltid präglat vår svenska folksjäl!
Bokförlaget Arena 1 9789178433131 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIKEA
-
IKEA DESIGN OCH IDENTITET
Inbunden bok. 2013. 255 sidor.
Mycket gott skick. Nyskick. – Mjuka pärmar med invikta flikar, format ca 21x26 cm. Här speglas samtiden i IKEA-katalogerna från 40-talet och framåt. En personlig skildring av formgivarna bakom Sveriges mest kända produkter. Mjukt band/ Rygg. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
IKEA : design och identitet
Häftad bok. Bokförlaget Arena. 1 uppl. 2009. 255 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178433131
- Titel
- IKEA : design och identitet
- Författare
- Eva Atle Bjarnestam
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 255 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 210 x 260 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 951 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IKEA:s kataloger är som fotoalbum av det svenska hemmet. Här speglas samtiden i allt från 70-talets bruna manchestersoffor och lackade furuköksbord till dagens moderna design i PS-kollektionen av högsta internationella klass. Det är retro, nostalgi, nutid och framtidsvision. Men vad ligger bakom ett så starkt koncept att man fått möblera snart sagt varenda svenskt hem sedan årtionden tillbaka? Hur skapades dessa osannolikt framgångsrika basmöbler och hur har utvecklingen sett ut fram till dagens målmedvetna stilbildning?
Ikea design och identitet är en personlig skildring av ansiktena och idéerna bakom Sveriges mest kända produkter. Författaren belyser IKEA:s roll i uppbyggnaden av det svenska folkhemmet och utvecklingen från småskaligt postorderföretag till dagens multinationella verksamhet med 260 varuhus världen över. Läsaren får också en initierad historiebeskrivning över IKEA:s utveckling till föregångare inom möbeldesign kompletterad med ett omfattande register över formgivarna som arbetat för IKEA genom åren med namn som Sigvard Bernadotte, Dan Ihreborn och Verner Panton jämsides med relativt anonyma formgivare. Boken innehåller också intervjuer med ett antal av dagens mest framträdande designer samt ett urval av de berömda reklamkampanjerna som för alltid gav IKEA en plats i reklamhistorien. Allt generöst illustrerat med bilder från IKEA:s välfyllda arkiv. En djupdykning in i designhistorien hos ett företag som för alltid präglat vår svenska folksjäl!
Bokförlaget Arena 1 9789178433131 -
IKEA : design och identitet
Förlagsny häftad bok. Drängahuset Handelsbolag. 1 uppl. 2009. 255 sidor.
BTJ 2009:24 (Recensionsservice för Sveriges bibliotek) :
--- och i denna gedigna volym får hela IKEA-konceptet en genomlysning. --- Boken är uppbyggd kring decennier med inledande kultur-/samhällsöversikter. Var tidsperiod har sin inriktning, så har 1970 läs mer … läs merDirekt från förlagetInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151937403
- Titel
- IKEA : design och identitet
- Författare
- Atle Bjarnestam, Eva
- Förlag
- Drängahuset Handelsbolag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 255 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 210 x 260 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 960 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- BTJ 2009:24 (Recensionsservice för Sveriges bibliotek) :
--- och i denna gedigna volym får hela IKEA-konceptet en genomlysning. --- Boken är uppbyggd kring decennier med inledande kultur-/samhällsöversikter. Var tidsperiod har sin inriktning, så har 1970-talet rubriken ”I takt med tiden och ut i världen”. Alla decennier är rikt illustrerade med olika varuprodukter, noggrant angivna med namn och formgivare. Texterna varvas med intressanta intervjuer med formgivare och deras inställning till form- och produktionsprocessen. Roligt att alla katalogomslag är avbildade. En intervju med Ingvar Kamprad visar på IKEA:s kärnvärden och kontinuitet. Författaren tar även upp problemområden som plagiat och miljöfrågor och slutkapitlet ”Framtida utmaningar” reser komplicerade frågor. Volymen, som lär bli ett standardverk, avslutas med en Vem gjorde vad?-förteckning. – Inger Fredriksson
Drängahuset Handelsbolag 1 9789151937403 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIKEA
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKTITEL books AB
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIKEA
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn