-
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 259 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda kanter. Vissa anteckningar samt understrykningar i blyerts i bokens första del. I övrigt fin inlaga. [rum 1] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144013272
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144013272 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144107981
- Titel
- Lärande
- Författare
- Illeris, Knud
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 341 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande är centralt både för den enskilda individen och för samhället. Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste lärandeforskningen. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetens utveckling, intelligens, lärstil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, internetlärande och lärande i arbetslivet.
Den tredje upplagan är uppdaterad med hänsyn till den senaste forskningen på fältet. Lärande innehåller även fördjupade resonemang kring kompetensbegreppet, transformativt lärande, identitet och identitetsutveckling samt konkurrensstatens omfattande förändringar av ramarna för utbildning och lärande. Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Studentlitteratur 3 9789144107981 -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 259 sidor.
Mycket gott skick. Samma frakt oavsett hur mycket du handlar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013275
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144013275 -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 259 sidor.
Nyskick. Grundtanken i boken är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk och en social eller samhällelig process. Bra bok! … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144013272
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144013272 -
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 336 sidor.
Nära nyskick. Andra upplagan. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar i boken. Vi lever i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande är centralt både för den enskilda individen och för samhället. Lärande är en engagerande och kunskapsrik int läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 336 sidor.
Mycket gott skick. namnteckning på första vita sidan annars nära nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144107981
- Titel
- Lärande
- Författare
- Illeris, Knud
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 341 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande är centralt både för den enskilda individen och för samhället. Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste lärandeforskningen. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetens utveckling, intelligens, lärstil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, internetlärande och lärande i arbetslivet.
Den tredje upplagan är uppdaterad med hänsyn till den senaste forskningen på fältet. Lärande innehåller även fördjupade resonemang kring kompetensbegreppet, transformativt lärande, identitet och identitetsutveckling samt konkurrensstatens omfattande förändringar av ramarna för utbildning och lärande. Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Studentlitteratur 3 9789144107981 -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 259 sidor.
Mycket gott skick. *
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144013272
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144013272 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:4 uppl. 2007. 336 sidor.
Gott skick. Markeringar med överstrykningspenna i ett fåtal (ca 20) av bokens 336 sidor, namn på insidan frontpärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2:4 9789144017815 -
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2009. 336 sidor.
Mycket gott skick. Rak och ren utan namn, men med förstrykningar i texten
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Lärande I Mötet Mellan Piaget, Freud Och Marx
Häftad bok. Studentlitteratur. Första svenska uppl. 2001. 259 sidor.
Nära nyskick. Professor i livslångt lärande menar här att allt lärande omfattar tre dimensioner, integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social/samhällelig process. De tre i titeln nämnda representerar dessa i sin klassiska form.. läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStudentlitteratur Första svenska -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 259 sidor.
Nyskick. (lådaO7-2.5).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013275
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144013275 -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2005. 259 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013275
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 9789144013275 -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 259 sidor.
Nyskick. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013275
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144013275 -
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur. 3 uppl. 2015. 341 sidor.
Mycket gott skick. se mina böcker för mer kurslitteratur
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144107981
- Titel
- Lärande
- Författare
- Illeris, Knud
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 341 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande är centralt både för den enskilda individen och för samhället. Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste lärandeforskningen. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetens utveckling, intelligens, lärstil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, internetlärande och lärande i arbetslivet.
Den tredje upplagan är uppdaterad med hänsyn till den senaste forskningen på fältet. Lärande innehåller även fördjupade resonemang kring kompetensbegreppet, transformativt lärande, identitet och identitetsutveckling samt konkurrensstatens omfattande förändringar av ramarna för utbildning och lärande. Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Studentlitteratur 3 9789144107981 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 336 sidor.
Mycket gott skick. Lite nött i omslaget men sidorna är fina, släta och omarkerade.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 259 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144013272
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144013272 -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Ny svensk upplaga uppl. 2005. 259 sidor.
Nära nyskick. 22,4 x 15,6 cm. 362 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144013272
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB Ny svensk upplaga 9144013272 -
Lärande i mötet med Piaget, Freud och Marx
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1:8. 2006. 259 s. Bruksslitage, färgmarkeringar förekommer i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013275
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144013275 -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 259 sidor.
Mycket gott skick. Ett fåtal blyertsunderstrykningar och märke efter namnetikett på framsidan. I övrigt utmärkt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144013272
- Titel
- Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 259 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144013272 -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. 2001. Häftad. Namnad i pärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
2001, Studentlitteratur originalomslag i presentskick utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn