Your country and preferred language.

Select your country Select language

Sökalternativ

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

• Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

Inbunden bok. Rabén & Sjögren. 1 uppl. 2011. 89 sidor.

Nära nyskick. Biblioteksgallrat ex.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

Åsa Karsin
Rabén & Sjögren
Utgivningsår
Omfång
89 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
150 x 216 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
264 g
Baksidestext
I Tora-lora-lej: Klubben får vi möta sjuåriga Tora och lillebror Sam igen. Det är sommar och familjen har flyttat ut på landet.

Kanske är huvudpersonen i den här boken Muffi - Toras gosehund som hon inte kan leva utan. Hon vet att hon håller på att växa ur gosedjursstadiet men hon struntar i vad andra tycker. Tills hon träffar grannungarna på bryggan. Då börjar hon tvivla. Speciellt när Erik frågar hur gammal hon egentligen är. Och hon förstår att de har en klubb som hon väldigt gärna skulle vilja vara med i.

Efter ett tag får Tora chansen. De som har klubben ska ha loppis och då frågar en av tjejerna om hon också vill vara med och sälja. Så Tora bakar muffins och får några ljusstakar och lite annat av mamma som hon kan ta med. Och så tar hon med sig Muffi.

Loppisen går jättebra. Tora får till och med gå hem och hämta fler muffins. Allt går åt. Men när de ska packa ihop upptäcker Tora att Muffi är borta och blir förtvivlad. Kan det vara så illa att någon av killarna har sålt Muffi?