-
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår samt skavda hörn och kanter på pärmen. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan praktik, principer,...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur AB. uppl.1:8. 2014. 318 s. bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
9789144056814 -
Bedömning i och av skolan praktik, principer,...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur AB. uppl.1. 2010. 318 s. bruksslitage, skav på pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
9789144056814 -
Bedömning i och av skolan - - praktik, princi...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2016. 360 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar med blyerts i kap 5 och 6
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109749
- Titel
- Bedömning i och av skolan - - praktik, principer, politik
- Författare
- Lundahl, Christian
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 222 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken erbjuds en bred och forskningsbaserad presentation av bedömningsfältet inom skola och förskola. Med bedömning menas då inte bara en verksamhet som utförs i relation till barn och elever. Tvärtom skriver flera av författarna om på vilket sätt dels verksamheten, dels personalen är föremål för bedömning. Det handlar t.ex. om utvecklingssamtal, betyg, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.
Kapitlen är indelade i fyra principiella teman: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta i varje del av utbildningssystemet. Till den andra reviderade upplagan har ett par kapitel ersatts och fyra kapitel är helt nyskrivna: två om förskolan, ett om PISA-studierna och ett om Skolinspektionen. Övriga kapitel är kraftigt omarbetade och upp daterade.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Studentlitteratur AB 2 9789144109749 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:9 uppl. 2010. 318 sidor.
Nära nyskick. Tryckår 2015.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1:9 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nyskick. Oläst Namnad främre pärm invändigt
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan. Praktik, principer...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:7 uppl. 2013. 318 sidor.
Mycket gott skick. Om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola, skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering, internationella kunskapsmätningar. Ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. Häftad. 8:o. 22 läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1:7 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan - Praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2011.
Mycket gott skick. Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det h läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan - - praktik, princi...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2016. 360 sidor.
Mycket gott skick. Några sidor med överstrykningspennemarkeringar, annars helt och rent ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109749
- Titel
- Bedömning i och av skolan - - praktik, principer, politik
- Författare
- Lundahl, Christian
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 222 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken erbjuds en bred och forskningsbaserad presentation av bedömningsfältet inom skola och förskola. Med bedömning menas då inte bara en verksamhet som utförs i relation till barn och elever. Tvärtom skriver flera av författarna om på vilket sätt dels verksamheten, dels personalen är föremål för bedömning. Det handlar t.ex. om utvecklingssamtal, betyg, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.
Kapitlen är indelade i fyra principiella teman: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta i varje del av utbildningssystemet. Till den andra reviderade upplagan har ett par kapitel ersatts och fyra kapitel är helt nyskrivna: två om förskolan, ett om PISA-studierna och ett om Skolinspektionen. Övriga kapitel är kraftigt omarbetade och upp daterade.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Studentlitteratur AB 2 9789144109749 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 318 sidor.
Mycket gott skick. Helt och rent ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nära nyskick. Skolstämplad på insidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:4 uppl. 2011. 318 sidor.
Mycket gott skick. *
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1:4 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick. Enstaka markeringar och blyertsunderstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Gott skick. Mindre fläck baktill efter prislapp
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn