Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Betydelsefulla möten i vården - en samling berättelser om glädje och sorg

Betydelsefulla möten i vården - en samling berättelser om glädje och sorg

Häftad bok. Betydelsefullas förlag. 1 uppl. 2003. 120 sidor.

Nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9172054239
Titel
Betydelsefulla möten i vården - en samling berättelser om glädje och sorg
Författare
Ronsten, Catherina
Förlag
Betydelsefullas förlag
Utgivningsår
2003
Omfång
120 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
110 x 177 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
110 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Några citat från läsare
“Tack för en fantastisk bok. Jag både log igenkännande och fällde en tår när jag läste den. All vårdpersonal inkl. läkarna borde läsa den för att förstå vilken betydelse det kan ha med en äkta visad känsla och att någon bryr sig. Eftersom jag jobbar på en Förtroendenämnd var det befriande att få läsa om positiva upplevelser, då vi ofta möts av att människor känner sig misshandlade och missförstådda i vården. Tack än en gång och hoppas den får stor spridning.”

Staffan Mild, Falun

“Den här boken borde finnas i några ex på varje mottagning och varje sjukhusavdelning!
Om jag blev patient på en avdelning och hittade den här boken så skulle jag känna mig oerhört trygg och lugn. Det skulle kännas som en programförklaring från personalen; att på den här avdelningen tror vi på betydelsefulla möten mellan människor och vi försöker att se människor.”

Karin, Stockholm

“Jag har just läst boken, Betydelsefulla möten i vården. Jag tycker det är modigt att skriva från den utgångspunkten, det är annars mer populärt att berätta om hur patienter och anhöriga “drabbats” av vården och vårdpersonalen. Därmed inte sagt att det inte sker misstag, det gör det, och de bör belysas och användas som möjlighet till förbättring. Men det finns en annan sida också, den som det finns så många bra exempel på i boken, och som jag vet att många människor har upplevt. Den sidan hör man sällan om i media. Det är så lätt att minnas alla tillkortakommanden och fel man begått som sjuksköterska, men med hjälp av berättelserna i boken drog jag mig till minnes ett och annat bra möte jag haft med patienter och anhöriga. Jag kände mig både stolt och glad.”

Eva Haksten, sjuksköterska, Göteborg