Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Digitalism : när allting är internet

Digitalism : när allting är internet

Inbunden bok.

Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. 1. uppl. Stockholm : Volante, 2014. Tryckt i Tyskland. Svenska 267 sidor.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789187419119
Titel
Digitalism : när allting är internet
Författare
Pelle Snickars
Förlag
Volante
Utgivningsår
2014
Omfång
267 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
150 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
Vikt
428 g
Språk
Svenska
Baksidestext
»Digitalism är en av de mest allmänbildande böcker jag läst om informationsåldern; ett initierat, tillgängligt och hyperaktuellt nedslag här och nu.«
Västerbotten-Kuriren

»Överblicken av ett så brett område är imponerande och lärorik.«
Östgöta Correspondenten

Allt som kan digitaliseras kommer att digitaliseras. Allt, från hur vi roar oss på fritiden till hur vi löser komplexa samhällsproblem, kan reduceras till ettor och nollor. Internet är lösningen på, ja, allt. Eller?

För samtidigt krisar mediehusen, vi har fått en digital underklass, skolan blir sämre och Facebook gör oss möjligen olyckliga. Alla är uppenbarligen inte digitala vinnare.

Den samtida digitalismen påverkar oss alla oavsett om man är vinnare eller förlorare. Det är egentligen bara boktryckarkonsten som kan mäta sig med digitaliseringens mediala och kulturella genomslag.

Vad är det egentligen som han hänt? Hur har det påverkat oss människor, när började det och vart leder det oss? Att vi lever i en revolutionerande tid är kanske en floskel men vår samtid är faktiskt annorlunda. Väldigt annorlunda.

Pelle Snickars är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Umeå universitet. Tidigare var han forskningschef på Kungliga biblioteket. Han skriver regelbundet om digitala frågor i Svenska Dagbladet.