Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Entreprenörskap och företagsetablering : från idé till verklighet

Entreprenörskap och företagsetablering : från idé till verklighet

Häftade böcker. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 453 sidor.

Entreprenörskap och nya företag är viktiga för samhällets utveckling. Samhället, och därmed människors preferenser, förändras, information blir alltmer lättillgänglig och nya produkter introduceras i allt snabbare takt. Samtidigt ökar komplexiteten i samhället och osäkerheten om framtiden blir allt större. Detta medför att nya möjligheter ständigt dyker upp, och att förnyelse blir väsentligt. I denna miljö behöver vi människor som ser de nya möjligheterna och som vill starta nya företag. Utbildningssystemet måste därför i ökad utsträckning bidra till att studenter får kunskap om etableringen av nya företag samt stimulera människor till att bli mer entreprenöriella.
Boken ger läsaren kunskap om, och förståelse för, processen att etablera nya företag - från utvecklingen av en affärsidé till lanseringen av produkten eller tjänsten på marknaden och tillväxten i det nya företaget. Genom att kombinera teori med praktiska metoder försöker boken stimulera läsaren till att själv bli handlingsorienterad, men även till reflektion över den entreprenöriella processen.
Boken vänder sig i huvudsak till universitets- och högskoleutbildningar i entreprenörskap. Dispositionen av boken gör att den kan användas i kurser oberoende av vilket pedagogiskt upplägg på kursen som förespråkas. Boken kan därför även med fördel användas i de kurser om eller i entreprenörskap som erbjuds av andra aktörer än universitet och högskolor.

Förlagsfakta

ISBN
9789144021478
Titel
Entreprenörskap och företagsetablering : från idé till verklighet
Författare
Landström, Hans - Löwegren, Marie
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2008
Omfång
453 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 25 mm
Vikt
792 g
Språk
Svenska