Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Fråga farmor : varumärkesarbete i vardagen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789186951290
Titel
Fråga farmor - varumärkesarbete i vardagen
Författare
Hedström, Joakim
Förlag
Eget förlag
Utgivningsår
2018
Omfång
96 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
105 x 148 mm Ryggbredd 7 mm
Vikt
85 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Forskningsrapporter och förnuftet säger samma sak. När du styr ett företag utifrån varumärket blir du mer lönsam. Dessutom ökar tydligheten och kollegorna trivs bättre. Samtidigt nöjer vi oss ofta med att slänga upp värderingarna på stora affischer i fikarummet och visa dem på kickoffen, som om det skulle göra någon skillnad.

Fråga farmor lär dig hur du lyckas med varumärkesarbetet på egen hand – från paketeringen till att leva värderingarna och låta dem betyda något på riktigt.

Boken är främst skriven för mindre och medelstora organisationer och företag.

Om författaren

Joakim Hedström är varumärkesstrateg, föreläsare och författare, utbildad vid Berghs School of Communication. Han utbildar även om varumärken på Linköpings universitet. De senaste femton åren har han arbetat som copywriter och frilansande marknadschef för olika företag.

Recensioner

"Den här boken borde alla företag ha för att
kunna ta hand om sina varumärken."

- Johan Holmsäter, grundare Friskis&Svettis

”I mitt arbete med att leda organisationer, påverka och leverera värde, är det alltid till stor hjälp att hitta enkla koncept att inspireras av. Saker som får medarbetarna att förstå sitt sammanhang och skapar en samlad bild av varför vi går till jobbet. Den här boken passar utmärkt där. Den är enkel, står stadigt med fötterna på jorden och passar i små som stora sammanhang - på jobbet, i föreningslivet och privat.”

- Cecilia Hellstadius, Head of Analytics Global operations, Ericsson

”En lättöverskådlig bok som beskriver ett varumärkesarbete på ett pedagogiskt vis. En god start och inspirationskälla för ett mer fördjupat arbete.”

- Henrik Axelsson, kommunikationsansvarig Stora Enso, Hyltebruk

”Alla slåss om uppmärksamhet och framöver blir det ännu viktigare att varumärket är definierat. Du behöver stå för något äkta och tydligt. Det är precis vad den här boken hjälper dig med.”

– Magnus Brusefält, marknadsansvarig Myresjöhus

----

Den här boken är för dig som är intresserad av varumärken, värderingar, värdegrund, företagsledning, ledningsgruppsutveckling och ledarskap. Boken ingår i förlagets serie Kunskap på nolltid.
Ytterligare författare: Hedström, Joakim