Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Teatertidningen 2021:2-3

Teatertidningen 2021:2-3

Tidning, tidskrift.

Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Som ensamma surikater i en salong. Eric Stern skriver om hur publikrestriktioner påverkar skådespelarens möte med publiken. * I en tid när allt stått stilla – med mer än någonsin att göra. Sara Bergsmark och Therese Johnson skriver om hur publikrestriktioner påverkar publikens möte med föreställningar. * Vart tog alla rollerna vågen? Anna Hedelius intervjuar skådespelare och regissörer ur fem teateruppsättningar som alla blev skjutna på framtiden på grund av corona. * Teatern tycks vara hemsökt av spöken. Maria Lönn berättar i sin essä om hur teatern på olika sätt varit, och är, en spökvärld. * Det krävs mod att släppa tanken fri. Helena Sandström Cruz skriver regidagbok från uppsättningen av Kleopatra. * Nio världar, trettio roller och en undergång. Birgitta Haglund mejlintervjuar dramatikern och dramaturgen Sophie Helsing. * Pjäsen. Innan Jorden blev rund av Sophie Helsing. * Bokrecensioner. Teaterdagbok – min väg till rollen, Teater Albatross – föreställningar, resor, konst och visioner, Le Théâtre du Soleil – The First Fifty Five Years, Dansare, konstnärer, älskare – Ballet Suédois 1920–1925 och Om ni inte gillar det kan ni dra åt helvete. * Tekniken måste sättas i konstnärernas händer. Robin Jonsson debatterar i sin krönika digital scenkonst. * Det relativa behovet av Katjingi. Carolina Frände skriver om teatern och bolagiseringen. * Barnteater måste vara som en järnhand i en silkesvante. Margareta Sörenson presenterar Ing-Marie Tirén, som grundade Dockteatern Tittut. * Ett år med digital scenkonst – vad har vi lärt oss? Jörgen Dahlqvist skriver om digital scenkonst utifrån två olika teateruppsättningar. * Han koncentrerade tiden och lyfte in samtiden i teatern. Björn Gustavsson undersöker i sin essä vad som var essensen i Lars Noréns dramatik. * I samtal om Norén. Anna Hedelius samtalar med Dimen Abdulla, Lidija Praizovic och Sara Abdullahi om Lars Noréns konstnärskap. * Notiser. . 60 sidor.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish