-
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2010. 156 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113022819
- Titel
- Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
- Författare
- Bronäs, Agneta
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 349 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en grundbok som svarar mot det behov av ämnesdidaktiska kunskaper som tydligt uttrycks i propositionen till ny lärarutbildning.
Undervisning innebär en förändring av ett ämnesinnehåll. I ämnet finns en didaktisk möjlighet eller undervisningspotential som kan förverkligas i undervisning. En central del av lärarens skicklighet ligger i förmågan att förverkliga denna möjlighet och identifiera undervisningspotentialen.
Författarna presenterar en modell för ämnesdidaktik som stödjer lärare och blivande lärare i deras undervisningsgärning. Modellen är nyskapande och visar hur viktigt samspelet mellan det konkreta och det abstrakta är för att lärande ska ske. Undervisning definieras som en kooperativ konst; bland annat betonas vikten av samspel mellan lärare och elev. Modellens delar exemplifieras med verkliga undervisningssituationer. Teori och praktik blir till en helhet. Modellen blir det analysverktyg som hittills har saknats. Boken syftar till att lärarstuderande ska uppnå en tydlig professionalisering.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts 1 9789113022819 -
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2010. 156 sidor.
Mycket gott skick. Ej namn el dyl. Kartonnageband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113022819
- Titel
- Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
- Författare
- Bronäs, Agneta
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 349 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en grundbok som svarar mot det behov av ämnesdidaktiska kunskaper som tydligt uttrycks i propositionen till ny lärarutbildning.
Undervisning innebär en förändring av ett ämnesinnehåll. I ämnet finns en didaktisk möjlighet eller undervisningspotential som kan förverkligas i undervisning. En central del av lärarens skicklighet ligger i förmågan att förverkliga denna möjlighet och identifiera undervisningspotentialen.
Författarna presenterar en modell för ämnesdidaktik som stödjer lärare och blivande lärare i deras undervisningsgärning. Modellen är nyskapande och visar hur viktigt samspelet mellan det konkreta och det abstrakta är för att lärande ska ske. Undervisning definieras som en kooperativ konst; bland annat betonas vikten av samspel mellan lärare och elev. Modellens delar exemplifieras med verkliga undervisningssituationer. Teori och praktik blir till en helhet. Modellen blir det analysverktyg som hittills har saknats. Boken syftar till att lärarstuderande ska uppnå en tydlig professionalisering.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts 1 9789113022819 -
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2010. 156 sidor.
Mycket gott skick. Prislapp på bokpärms baksida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113022819
- Titel
- Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
- Författare
- Bronäs, Agneta
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 349 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en grundbok som svarar mot det behov av ämnesdidaktiska kunskaper som tydligt uttrycks i propositionen till ny lärarutbildning.
Undervisning innebär en förändring av ett ämnesinnehåll. I ämnet finns en didaktisk möjlighet eller undervisningspotential som kan förverkligas i undervisning. En central del av lärarens skicklighet ligger i förmågan att förverkliga denna möjlighet och identifiera undervisningspotentialen.
Författarna presenterar en modell för ämnesdidaktik som stödjer lärare och blivande lärare i deras undervisningsgärning. Modellen är nyskapande och visar hur viktigt samspelet mellan det konkreta och det abstrakta är för att lärande ska ske. Undervisning definieras som en kooperativ konst; bland annat betonas vikten av samspel mellan lärare och elev. Modellens delar exemplifieras med verkliga undervisningssituationer. Teori och praktik blir till en helhet. Modellen blir det analysverktyg som hittills har saknats. Boken syftar till att lärarstuderande ska uppnå en tydlig professionalisering.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts 1 9789113022819
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn