Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Evenemangsföretagande

Evenemangsföretagande

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:3 uppl. 2008. 174 sidor.

Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 260 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. INNEHÅLL: Författarpresentation. Förord 1. Festivaler och andra evenemang 2. Musik vid Siljan - mellan idealitet och affärsmässighet 3. Hultsfredsfestivalen - ett samhälle i rockkulturens tecken 4. Göteborg Filmfestival - från filmiskt vågspel till nationell filminstitution 5. Piteå Dansar och Ler - att sätta staden på kartan 6. Konstrundan på Österlen - en festival för konsten som kulturform och näringsgren 7. Medeltidsveckan på Gotland - ett rollspel i folkbildningens tjänst 8. Ledarskap i festivalernas värld 9. Organisering och utveckling 10. Festivalen som utvecklingskraft. Litteratur.
// Inga anteckningar. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0442]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144023670
Titel
Evenemangsföretagande
Författare
Anders Edström - Åke Beckérus - Göran Ekvall - Roger Henning - Bengt-Erik Larsson
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2003
Omfång
174 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
257 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Upplevelseindustrin växer. Antalet evenemang och festivaler blir allt fler. Arbetet med att dokumentera och analysera utvecklingen har nyligen startat liksom utbildningar som förbereder intresserade för denna dynamiska bransch. I Evenemangsföretagande beskrivs och analyseras ingående de sex återkommande evenemangen Musik vid Siljan, Hultsfredsfestivalen, Göteborg Filmfestival, Piteå Dansar och Ler, Konstrundan på Österlen och Medeltidsveckan på Gotland ur ett ledningsperspektiv. Hur leds och organiseras ett evenemang som kräver maximal insats under endast tre till åtta dagar? Hur balanserar man mellan idealitet och affärsmässighet? Vilken roll kan en festival spela för regional utveckling?
Boken vänder sig till universitets- och högskolestuderande inom samhällsvetenskapliga ämnen, t.ex. med studieinriktningen evenemang och turism, samt till personer och organisationer som ekonomiskt stödjer eller arrangerar evenemang.