-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789140684462
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11 visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. Bokens tredje upplaga har fått en ny, tydligare struktur. Den har också utökats med ytterligare exempel på forskning om formativ bedömning samt med förslag på hur man kan arbeta med exempelvis återkoppling och kamratbedömning. Den nya upplagan innehåller dessutom en diskussion om nationella prov, likvärdighet och sambedömning.
Anders Jönsson är docent i utbildningsvetenskap och är anställd som biträdande professor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad.
Gleerups Utbildning AB 3 9789140684462 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789140684462
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11 visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. Bokens tredje upplaga har fått en ny, tydligare struktur. Den har också utökats med ytterligare exempel på forskning om formativ bedömning samt med förslag på hur man kan arbeta med exempelvis återkoppling och kamratbedömning. Den nya upplagan innehåller dessutom en diskussion om nationella prov, likvärdighet och sambedömning.
Anders Jönsson är docent i utbildningsvetenskap och är anställd som biträdande professor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad.
Gleerups Utbildning AB 3 9789140684462 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789140684462
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11 visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. Bokens tredje upplaga har fått en ny, tydligare struktur. Den har också utökats med ytterligare exempel på forskning om formativ bedömning samt med förslag på hur man kan arbeta med exempelvis återkoppling och kamratbedömning. Den nya upplagan innehåller dessutom en diskussion om nationella prov, likvärdighet och sambedömning.
Anders Jönsson är docent i utbildningsvetenskap och är anställd som biträdande professor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad.
Gleerups Utbildning AB 3 9789140684462 -
Lärande bedömning (HD2)
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2009.
Mycket gott skick. Biblioteksinplastad med stämplar, annars utan anmärkning.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140666888
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Anders Jönsson
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 403 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett nytt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att så många elever som möjligt lär sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visar författaren hur bedömning kan stötta elevernas lärande. Budskapet kan sammanfattas i fyra punkter:
Tydlig kommunikation gör att eleverna vet vad de förväntas kunna.
· Kontinuerlig bedömning, som en del av undervisningen, hjälper eleverna att nå målen genom att ge dem återkoppling både på vad de uppnått och hur de ska gå vidare.
· Utvärderingar efter avslutat avsnitt, visar vad eleverna klarade av och vad som kan bli bättre till nästa gång, både vad gäller elevernas insatser och lärarens undervisning.
· Elevernas kunskaper sammanställs med jämna mellanrum för att identifiera styrkor och svagheter, och planera för hur svaga områden kan stärkas.
· Med hjälp av praktiska exempel visar författaren också på flera olika sätt att bedöma resultat och vilket värde det har i olika situationer.
Anders Jönsson är filosofie doktor i pedagogik och är för närvarande anställd som lektor i utbildningsvetenskap vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140666888 -
Lärande bedömning
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 3 uppl. 2013. 224 sidor.
Gott skick. Understrykningar och marginalanteckningar i bläck
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140684462
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11 visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. Bokens tredje upplaga har fått en ny, tydligare struktur. Den har också utökats med ytterligare exempel på forskning om formativ bedömning samt med förslag på hur man kan arbeta med exempelvis återkoppling och kamratbedömning. Den nya upplagan innehåller dessutom en diskussion om nationella prov, likvärdighet och sambedömning.
Anders Jönsson är docent i utbildningsvetenskap och är anställd som biträdande professor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad.
Gleerups Utbildning AB 3 9789140684462 -
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9789140684462
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11 visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. Bokens tredje upplaga har fått en ny, tydligare struktur. Den har också utökats med ytterligare exempel på forskning om formativ bedömning samt med förslag på hur man kan arbeta med exempelvis återkoppling och kamratbedömning. Den nya upplagan innehåller dessutom en diskussion om nationella prov, likvärdighet och sambedömning.
Anders Jönsson är docent i utbildningsvetenskap och är anställd som biträdande professor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad.
Gleerups Utbildning AB 3 9789140684462 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789140684462
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11 visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. Bokens tredje upplaga har fått en ny, tydligare struktur. Den har också utökats med ytterligare exempel på forskning om formativ bedömning samt med förslag på hur man kan arbeta med exempelvis återkoppling och kamratbedömning. Den nya upplagan innehåller dessutom en diskussion om nationella prov, likvärdighet och sambedömning.
Anders Jönsson är docent i utbildningsvetenskap och är anställd som biträdande professor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad.
Gleerups Utbildning AB 3 9789140684462 -
Lärande bedömning
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 2011.
Nära nyskick. Rak och ren. Ägaretikett men inget slitage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140666888
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Anders Jönsson
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 403 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett nytt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att så många elever som möjligt lär sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visar författaren hur bedömning kan stötta elevernas lärande. Budskapet kan sammanfattas i fyra punkter:
Tydlig kommunikation gör att eleverna vet vad de förväntas kunna.
· Kontinuerlig bedömning, som en del av undervisningen, hjälper eleverna att nå målen genom att ge dem återkoppling både på vad de uppnått och hur de ska gå vidare.
· Utvärderingar efter avslutat avsnitt, visar vad eleverna klarade av och vad som kan bli bättre till nästa gång, både vad gäller elevernas insatser och lärarens undervisning.
· Elevernas kunskaper sammanställs med jämna mellanrum för att identifiera styrkor och svagheter, och planera för hur svaga områden kan stärkas.
· Med hjälp av praktiska exempel visar författaren också på flera olika sätt att bedöma resultat och vilket värde det har i olika situationer.
Anders Jönsson är filosofie doktor i pedagogik och är för närvarande anställd som lektor i utbildningsvetenskap vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 9789140666888 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789140666888
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Anders Jönsson
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 403 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett nytt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att så många elever som möjligt lär sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visar författaren hur bedömning kan stötta elevernas lärande. Budskapet kan sammanfattas i fyra punkter:
Tydlig kommunikation gör att eleverna vet vad de förväntas kunna.
· Kontinuerlig bedömning, som en del av undervisningen, hjälper eleverna att nå målen genom att ge dem återkoppling både på vad de uppnått och hur de ska gå vidare.
· Utvärderingar efter avslutat avsnitt, visar vad eleverna klarade av och vad som kan bli bättre till nästa gång, både vad gäller elevernas insatser och lärarens undervisning.
· Elevernas kunskaper sammanställs med jämna mellanrum för att identifiera styrkor och svagheter, och planera för hur svaga områden kan stärkas.
· Med hjälp av praktiska exempel visar författaren också på flera olika sätt att bedöma resultat och vilket värde det har i olika situationer.
Anders Jönsson är filosofie doktor i pedagogik och är för närvarande anställd som lektor i utbildningsvetenskap vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140666888 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789140666888
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Anders Jönsson
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 403 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett nytt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att så många elever som möjligt lär sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visar författaren hur bedömning kan stötta elevernas lärande. Budskapet kan sammanfattas i fyra punkter:
Tydlig kommunikation gör att eleverna vet vad de förväntas kunna.
· Kontinuerlig bedömning, som en del av undervisningen, hjälper eleverna att nå målen genom att ge dem återkoppling både på vad de uppnått och hur de ska gå vidare.
· Utvärderingar efter avslutat avsnitt, visar vad eleverna klarade av och vad som kan bli bättre till nästa gång, både vad gäller elevernas insatser och lärarens undervisning.
· Elevernas kunskaper sammanställs med jämna mellanrum för att identifiera styrkor och svagheter, och planera för hur svaga områden kan stärkas.
· Med hjälp av praktiska exempel visar författaren också på flera olika sätt att bedöma resultat och vilket värde det har i olika situationer.
Anders Jönsson är filosofie doktor i pedagogik och är för närvarande anställd som lektor i utbildningsvetenskap vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140666888 -
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9789140676023
- Titel
- Lärande bedömning 2:a uppl
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. I bokens andra upplaga är alla exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11.
Anders Jönsson är filosofie doktor i pedagogik och är för närvarande anställd som lektor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad, samt bedriver forskning vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 2 9789140676023 -
Lärande bedömning 2:a uppl
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 2 uppl. 2011. 180 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140676023
- Titel
- Lärande bedömning 2:a uppl
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. I bokens andra upplaga är alla exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11.
Anders Jönsson är filosofie doktor i pedagogik och är för närvarande anställd som lektor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad, samt bedriver forskning vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 2 9789140676023 -
Lärande bedömning
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2009.
Mycket gott skick. Ej snedläst. inga hundöron. Ej bruten rygg. Inga under- eller överstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140666888
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Anders Jönsson
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 403 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett nytt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att så många elever som möjligt lär sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visar författaren hur bedömning kan stötta elevernas lärande. Budskapet kan sammanfattas i fyra punkter:
Tydlig kommunikation gör att eleverna vet vad de förväntas kunna.
· Kontinuerlig bedömning, som en del av undervisningen, hjälper eleverna att nå målen genom att ge dem återkoppling både på vad de uppnått och hur de ska gå vidare.
· Utvärderingar efter avslutat avsnitt, visar vad eleverna klarade av och vad som kan bli bättre till nästa gång, både vad gäller elevernas insatser och lärarens undervisning.
· Elevernas kunskaper sammanställs med jämna mellanrum för att identifiera styrkor och svagheter, och planera för hur svaga områden kan stärkas.
· Med hjälp av praktiska exempel visar författaren också på flera olika sätt att bedöma resultat och vilket värde det har i olika situationer.
Anders Jönsson är filosofie doktor i pedagogik och är för närvarande anställd som lektor i utbildningsvetenskap vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140666888
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn