Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Premium-, volym- eller budgetmärke? Lär känna ditt varumärkes potential

Premium-, volym- eller budgetmärke? Lär känna ditt varumärkes potential

Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2006. 192 sidor.

Nära nyskick. Format 21,5 x 15 cm Vikt 400 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med sv/v figurer. Hör till Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. INNEHÅLL: 1. Dagens marknader och behovet av starka varumärken 2. Premium-, volym- och budgetmärken 3. Vad gör varumärken framgångsrika? 4. Varumärket som konkurrensfördel 5. Varumärket och kunden 6. Varumärket och produkten 7. Varumärket och företagets identitet 8. Varumärket och marknadsföring 9. Varumärket och distribution 10. Varumärkesportföljen och varumärkesutvidgning. Noter. Referenslista. Sakregister.
// Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [1242]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147086108
Titel
Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential
Författare
Parment, Anders
Förlag
Liber
Utgivningsår
2006
Omfång
192 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
411 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad karaktäriserar premium-, volym- och budgetvarumärken? Vad är styrkorna och svagheterna? Vad händer om ett varumärke ligger mellan två kategorier? Kan man utveckla det att gå från en kategori till en annan? Hur marknadsför man dem? De här och många andra frågor besvaras i boken.

Läs mer
Boken tar sin utgångspunkt i varumärkets profil och exklusivitet, och visar hur olika typer av varumärken kan bli starka med hjälp av olika metoder och strategier. Den visar att vägen är olika, beroende på organisationens förutsättningar. Ett antal områden – hur varumärket uppfattas idag, organisationens identitet och resursbas samt produktutbudet – analyseras för att avgöra potentialen i varumärket. För varje område visar boken faktorer som karakteriserar premium-, volym- och budgetmärken. Genomgående ges företagsexempel. Boken integrerar på ett lättillgängligt sätt kunskaper om grundläggande marknadsföringstänkande – såsom segmentering, kundbeteende och varumärkesstrategi.

Om författarna
Anders Parment är ek.dr i företagsekonomi vid Linköpings universitet, School of Management. Han är också verksam som konsult och föreläsare i näringslivet. Han har tidigare gett ut boken Distributionsstrategier på Liber.