Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Digitalt entreprenörskap

Digitalt entreprenörskap

Häftad bok Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2012. 147 sidor.

Nära nyskick. (Rum 1)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144075273
Titel
Digitalt entreprenörskap
Författare
Annakarin Nyberg
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2012
Omfång
147 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
231 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur kan man bygga starka varumärken, etablera hållbara kundrelationer och bedriva kostnadseffektiv marknadsföring genom sociala medier? Vilka strategier för digitalt entreprenörskap kan vägleda ett sådant arbete? Det här är några av de frågor som finner svar genom de personliga entreprenörsporträtt som tecknas i Digitalt entreprenörskap. I boken skildras åtta entreprenörers utveckling från begränsade kunskaper och erfarenheter av företagande och informationsteknik, till att i dag driva företag genom sociala medier. Bokens entreprenörer är på många vis oväntade. Dels handlar det om kvinnor som tar plats inom två traditionellt mansdominerade områden: teknik och entreprenörskap. Dels handlar det om entreprenörer som inte drömde om ett liv som företagare utan som med tiden har professionaliserat en fritidssyssla. I boken granskas de strategier för digitalt entreprenörskap som har skapat förutsättningar för dessa små och oväntade entreprenörer att etablera sig på internet. Boken är viktig för dig som är student eller elev och som befinner dig på olika nivåer i din utbildning, och vars studier exempelvis omfattar media och kommunikation, informatik, företagsekonomi och entreprenörskap. Även för företagare och entreprenörer som står redo att ta sitt företag ut på internet, är detta en självklar bok att inspireras och vägledas av. ”… inspirerar till nyföretagande och minskar tröskeln för nyfikna entreprenörer att våga prova starta eget; den kan användas som referenslitteratur för såväl grundskola, gymnasieskola som universitetsutbildning. Det är en bok väl värd att läsa, reflektera över och rekommendera till andra.” Agneta Marell, Professor i företagsekonomi Vicerektor för samverkan och innovation vid Umeå universitet