Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
ARNE HEINES BOK OM TYPOGRAFI
ARNE HEINES BOK OM TYPOGRAFI ARNE HEINES BOK OM TYPOGRAFI ARNE HEINES BOK OM TYPOGRAFI ARNE HEINES BOK OM TYPOGRAFI ARNE HEINES BOK OM TYPOGRAFI ARNE HEINES BOK OM TYPOGRAFI

ARNE HEINES BOK OM TYPOGRAFI

Inbunden bok. Bild & Kultur. 2006. 318 sidor.

Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. –– ABSOLUT NYSKICK, oläst! – Obet. kantmärken på skyddsomslaget. – Helklotband i stort format, ca 23x29 cm! – Se fler bilder! ––

Typografiboken är en praktisk guide till god vardagstypografi. Boken innehåller 500 autentiska exempel tagna ur den typografiska verkligheten – årsredovisningar, platsannonser, brev, tidskrifter etc. Referensverk, uppslagsbok, lärobok.
• Tryckt i 5-färgstryck med lästexten är tryck i mattsvart färg för att texten inte ska blänka. Helklotband med laminerat skyddsomslag.

”Det här är den typografiska bibel och lärobok vi har väntat på. Boken är självklar i all undervisning i typografi.” - Stefan Lundhem, lärare och studierektor vid Grafiska institutet, Sthlms universitet.

”Den här boken önskar jag varje person som arbetar med böcker, tidningar och trycksaker i stort. Alltså inte bara grafiska formgivare utan, i allra högsta grad, redaktörer, skribenter, förläggare, faktorer och alla andra som medverkar till trycksaksproduktion. Det är en imponerande lärobok.” – Marie Glase, grafisk formgivare och 2005 års vinnare av Berlingpriset.

”...en inspirationsbok och uppslagsbok för alla oss i den grafiska branschen som älskar typografisk formgivning när den är som bäst." – Åke Hallberg, tidskriften AGI·395·Feb -06. (Aktuell Grafisk Information).

Svenska Publishingpriset 2006 i klassen "läromedel" tilldelades "Arne Heines bok om typografi".

–– GLÖM INTE ATT TITTA PÅ ALLA MINA ANDRA BÖCKER! –– Samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer! (Gäller inom Sverige)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789189210028
Titel
Arne Heines bok om typografi
Författare
Arne Heine
Förlag
Bild & Kultur
Utgivningsår
2006
Omfång
318 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
237 x 290 mm Ryggbredd 25 mm
Vikt
1800 g
Språk
Svenska
Baksidestext
”Det här är den typografiska bibel och lärobok vi har väntat på.

Boken är självklar i all undervisning i typografi.”

Stefan Lundhem, lärare och studierektor vid Grafiska institutet,

Institutionen för tillämpad kommunikationsvetenskap, Sthlms universitet.

”Den här boken önskar jag varje person som arbetar med böcker, tidningar och trycksaker i stort. Alltså inte bara grafiska formgivare utan, i allra högsta
grad, redaktörer, skribenter, förläggare, faktorer och alla andra som medverkar till trycksaksproduktion. Det är en imponerande lärobok.”

Marie Glase, grafisk formgivare och 2005 års vinnare av Berlingpriset.

”...en inspirationsbok och uppslagsbok för alla oss i den grafiska branschen som älskar typografisk formgivning när den är som bäst."

Åke Hallberg, tidskriften AGI•395•Feb -06. (Aktuell Grafisk Information).

Grafiska branschens pris på 50 000 kr tilldelat Arne Heine.

Svenska Publishingpriset 2006 i klassen "läromedel" tilldelades "Arne Heines bok om typografi".