-
Om relationell pedagogik
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2011. 168 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140666796
- Titel
- Om relationell pedagogik
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under de senaste decennierna har fokus på standardiserade kunskapsmätningar ökat, och utbildning har blivit liktydigt med enskilda individers prestationer. Relationell pedagogik utmanar detta synsätt genom att i stället erbjuda ett sätt att analysera, förstå och tänka kring utbildning där relationer sätts i centrum.
Om relationell pedagogik grundas på tanken att människan växer, utvecklas och lär sig saker i relationer. Författarna introducerar här det relationella tänkandet med utgångspunkt i teoretiker som Kenneth Gergen, Gert Biesta och Martin Buber och applicerar det sedan på frågor som vad utbildning är, vilken betydelse relationen lärare-elev har, hur lärarens förhållningssätt till eleven kan förstås och vad främlingskap i utbildning är. Skolan uppfattas här som en mötesplats - en plats där barn och ungdomar utvecklas som fria och ansvarstagande personer i sam-existens och sam-verkan.
Boken vänder sig till lärarstudenter på avancerad nivå. Den kan också användas i vidareutbildning för lärare samt för magisterutbildningar i ämnen som pedagogik och socialpsykologi.
Jonas Aspelin är docent i pedagogik vid Malmö Högskola. Sven Persson är professor i pedagogik vid Malmö Högskola och Centrum för professionsstudier.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140666796 -
Om relationell pedagogik
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2011. 168 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140666796
- Titel
- Om relationell pedagogik
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under de senaste decennierna har fokus på standardiserade kunskapsmätningar ökat, och utbildning har blivit liktydigt med enskilda individers prestationer. Relationell pedagogik utmanar detta synsätt genom att i stället erbjuda ett sätt att analysera, förstå och tänka kring utbildning där relationer sätts i centrum.
Om relationell pedagogik grundas på tanken att människan växer, utvecklas och lär sig saker i relationer. Författarna introducerar här det relationella tänkandet med utgångspunkt i teoretiker som Kenneth Gergen, Gert Biesta och Martin Buber och applicerar det sedan på frågor som vad utbildning är, vilken betydelse relationen lärare-elev har, hur lärarens förhållningssätt till eleven kan förstås och vad främlingskap i utbildning är. Skolan uppfattas här som en mötesplats - en plats där barn och ungdomar utvecklas som fria och ansvarstagande personer i sam-existens och sam-verkan.
Boken vänder sig till lärarstudenter på avancerad nivå. Den kan också användas i vidareutbildning för lärare samt för magisterutbildningar i ämnen som pedagogik och socialpsykologi.
Jonas Aspelin är docent i pedagogik vid Malmö Högskola. Sven Persson är professor i pedagogik vid Malmö Högskola och Centrum för professionsstudier.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140666796 -
Om relationell pedagogik
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2011. 168 sidor.
Gott skick. Några sidor med hundöron.
En hel del sidor med understruket text. Några med anmärkningar. Omslaget lite sliten vid kanten.
Omslaget har en anteckning och streck med blyertspenna. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140666796
- Titel
- Om relationell pedagogik
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under de senaste decennierna har fokus på standardiserade kunskapsmätningar ökat, och utbildning har blivit liktydigt med enskilda individers prestationer. Relationell pedagogik utmanar detta synsätt genom att i stället erbjuda ett sätt att analysera, förstå och tänka kring utbildning där relationer sätts i centrum.
Om relationell pedagogik grundas på tanken att människan växer, utvecklas och lär sig saker i relationer. Författarna introducerar här det relationella tänkandet med utgångspunkt i teoretiker som Kenneth Gergen, Gert Biesta och Martin Buber och applicerar det sedan på frågor som vad utbildning är, vilken betydelse relationen lärare-elev har, hur lärarens förhållningssätt till eleven kan förstås och vad främlingskap i utbildning är. Skolan uppfattas här som en mötesplats - en plats där barn och ungdomar utvecklas som fria och ansvarstagande personer i sam-existens och sam-verkan.
Boken vänder sig till lärarstudenter på avancerad nivå. Den kan också användas i vidareutbildning för lärare samt för magisterutbildningar i ämnen som pedagogik och socialpsykologi.
Jonas Aspelin är docent i pedagogik vid Malmö Högskola. Sven Persson är professor i pedagogik vid Malmö Högskola och Centrum för professionsstudier.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140666796 -
Om relationell pedagogik
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 2015. 168 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda kanter. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140666796
- Titel
- Om relationell pedagogik
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under de senaste decennierna har fokus på standardiserade kunskapsmätningar ökat, och utbildning har blivit liktydigt med enskilda individers prestationer. Relationell pedagogik utmanar detta synsätt genom att i stället erbjuda ett sätt att analysera, förstå och tänka kring utbildning där relationer sätts i centrum.
Om relationell pedagogik grundas på tanken att människan växer, utvecklas och lär sig saker i relationer. Författarna introducerar här det relationella tänkandet med utgångspunkt i teoretiker som Kenneth Gergen, Gert Biesta och Martin Buber och applicerar det sedan på frågor som vad utbildning är, vilken betydelse relationen lärare-elev har, hur lärarens förhållningssätt till eleven kan förstås och vad främlingskap i utbildning är. Skolan uppfattas här som en mötesplats - en plats där barn och ungdomar utvecklas som fria och ansvarstagande personer i sam-existens och sam-verkan.
Boken vänder sig till lärarstudenter på avancerad nivå. Den kan också användas i vidareutbildning för lärare samt för magisterutbildningar i ämnen som pedagogik och socialpsykologi.
Jonas Aspelin är docent i pedagogik vid Malmö Högskola. Sven Persson är professor i pedagogik vid Malmö Högskola och Centrum för professionsstudier.
Gleerups Utbildning AB 9789140666796
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn