-
Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förs...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2004. 224 sidor.
Nära nyskick. inplastningen är kvar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722705
- Titel
- Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förskoleåldern
- Författare
- Eriksen Hagtvet, Bente
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern vänder sig både till lärare som arbetar med barn i förskoleåldern och andra med intresse för barn och barns lärande. Den passar också som kursbok för blivande lärare med inriktning mot förskoleåldern och de tidiga åren i grundskolan.
Utifrån studier av svenska och norska förskolebarn beskriver författaren hur barns språk utvecklas. Hon visar på det samband som finns mellan barns tal- och skrivutveckling. I början sker den genom dialog, men från två-treårsåldern börjar barnen själva att experimentera med språket. Författaren utgår från en konstruktivistisk syn på lärande uifrån bland annat utvecklingspsykologisk och didaktisk teori. Hon framhåller betydelsen av ett tidigt föebyggande arbetssätt: Genom att tillrättalägga och skapa goda miljöer för barns lärande - fria från misslyckanden - skapar den goda och engagerade pedagogen förutsättningar för att öka barnens kompetens och deras motivation för att utveckla sitt lärande.
Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern är den första delen av två böcker. Språkstimulering: Aktivitet och åtgärder i förskoleåldern är titeln på den andra delen, vilken har ett mer praktiskt-pedagogiskt innehåll. I den diskuteras mer ingående förslag till arbetssätt.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722705 -
Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förs...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2004. 224 sidor.
Nära nyskick. [Hylla:9]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722705
- Titel
- Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förskoleåldern
- Författare
- Eriksen Hagtvet, Bente
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern vänder sig både till lärare som arbetar med barn i förskoleåldern och andra med intresse för barn och barns lärande. Den passar också som kursbok för blivande lärare med inriktning mot förskoleåldern och de tidiga åren i grundskolan.
Utifrån studier av svenska och norska förskolebarn beskriver författaren hur barns språk utvecklas. Hon visar på det samband som finns mellan barns tal- och skrivutveckling. I början sker den genom dialog, men från två-treårsåldern börjar barnen själva att experimentera med språket. Författaren utgår från en konstruktivistisk syn på lärande uifrån bland annat utvecklingspsykologisk och didaktisk teori. Hon framhåller betydelsen av ett tidigt föebyggande arbetssätt: Genom att tillrättalägga och skapa goda miljöer för barns lärande - fria från misslyckanden - skapar den goda och engagerade pedagogen förutsättningar för att öka barnens kompetens och deras motivation för att utveckla sitt lärande.
Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern är den första delen av två böcker. Språkstimulering: Aktivitet och åtgärder i förskoleåldern är titeln på den andra delen, vilken har ett mer praktiskt-pedagogiskt innehåll. I den diskuteras mer ingående förslag till arbetssätt.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722705 -
Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förs...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2004. 224 sidor.
Hyggligt skick. Många understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722705
- Titel
- Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förskoleåldern
- Författare
- Eriksen Hagtvet, Bente
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern vänder sig både till lärare som arbetar med barn i förskoleåldern och andra med intresse för barn och barns lärande. Den passar också som kursbok för blivande lärare med inriktning mot förskoleåldern och de tidiga åren i grundskolan.
Utifrån studier av svenska och norska förskolebarn beskriver författaren hur barns språk utvecklas. Hon visar på det samband som finns mellan barns tal- och skrivutveckling. I början sker den genom dialog, men från två-treårsåldern börjar barnen själva att experimentera med språket. Författaren utgår från en konstruktivistisk syn på lärande uifrån bland annat utvecklingspsykologisk och didaktisk teori. Hon framhåller betydelsen av ett tidigt föebyggande arbetssätt: Genom att tillrättalägga och skapa goda miljöer för barns lärande - fria från misslyckanden - skapar den goda och engagerade pedagogen förutsättningar för att öka barnens kompetens och deras motivation för att utveckla sitt lärande.
Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern är den första delen av två böcker. Språkstimulering: Aktivitet och åtgärder i förskoleåldern är titeln på den andra delen, vilken har ett mer praktiskt-pedagogiskt innehåll. I den diskuteras mer ingående förslag till arbetssätt.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722705 -
Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förs...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2004. 224 sidor.
Mycket gott skick. Ett veck på pärmen, se bild. Boken verkar dock oläst.
"Med Lärare Lär-böckerna vill vi inspirera, väcka debatt och föra ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande. Serien är främst avsedd för lärares förkovran och vidareutbildning, men flera titla läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722705
- Titel
- Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förskoleåldern
- Författare
- Eriksen Hagtvet, Bente
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern vänder sig både till lärare som arbetar med barn i förskoleåldern och andra med intresse för barn och barns lärande. Den passar också som kursbok för blivande lärare med inriktning mot förskoleåldern och de tidiga åren i grundskolan.
Utifrån studier av svenska och norska förskolebarn beskriver författaren hur barns språk utvecklas. Hon visar på det samband som finns mellan barns tal- och skrivutveckling. I början sker den genom dialog, men från två-treårsåldern börjar barnen själva att experimentera med språket. Författaren utgår från en konstruktivistisk syn på lärande uifrån bland annat utvecklingspsykologisk och didaktisk teori. Hon framhåller betydelsen av ett tidigt föebyggande arbetssätt: Genom att tillrättalägga och skapa goda miljöer för barns lärande - fria från misslyckanden - skapar den goda och engagerade pedagogen förutsättningar för att öka barnens kompetens och deras motivation för att utveckla sitt lärande.
Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern är den första delen av två böcker. Språkstimulering: Aktivitet och åtgärder i förskoleåldern är titeln på den andra delen, vilken har ett mer praktiskt-pedagogiskt innehåll. I den diskuteras mer ingående förslag till arbetssätt.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722705 -
Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förs...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2004. 224 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722705
- Titel
- Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förskoleåldern
- Författare
- Eriksen Hagtvet, Bente
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern vänder sig både till lärare som arbetar med barn i förskoleåldern och andra med intresse för barn och barns lärande. Den passar också som kursbok för blivande lärare med inriktning mot förskoleåldern och de tidiga åren i grundskolan.
Utifrån studier av svenska och norska förskolebarn beskriver författaren hur barns språk utvecklas. Hon visar på det samband som finns mellan barns tal- och skrivutveckling. I början sker den genom dialog, men från två-treårsåldern börjar barnen själva att experimentera med språket. Författaren utgår från en konstruktivistisk syn på lärande uifrån bland annat utvecklingspsykologisk och didaktisk teori. Hon framhåller betydelsen av ett tidigt föebyggande arbetssätt: Genom att tillrättalägga och skapa goda miljöer för barns lärande - fria från misslyckanden - skapar den goda och engagerade pedagogen förutsättningar för att öka barnens kompetens och deras motivation för att utveckla sitt lärande.
Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern är den första delen av två böcker. Språkstimulering: Aktivitet och åtgärder i förskoleåldern är titeln på den andra delen, vilken har ett mer praktiskt-pedagogiskt innehåll. I den diskuteras mer ingående förslag till arbetssätt.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722705 -
Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förs...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2004. 224 sidor.
Mycket gott skick. Barns språkutveckling, Samband mellan tal- och skrivutveckling.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722705
- Titel
- Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förskoleåldern
- Författare
- Eriksen Hagtvet, Bente
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern vänder sig både till lärare som arbetar med barn i förskoleåldern och andra med intresse för barn och barns lärande. Den passar också som kursbok för blivande lärare med inriktning mot förskoleåldern och de tidiga åren i grundskolan.
Utifrån studier av svenska och norska förskolebarn beskriver författaren hur barns språk utvecklas. Hon visar på det samband som finns mellan barns tal- och skrivutveckling. I början sker den genom dialog, men från två-treårsåldern börjar barnen själva att experimentera med språket. Författaren utgår från en konstruktivistisk syn på lärande uifrån bland annat utvecklingspsykologisk och didaktisk teori. Hon framhåller betydelsen av ett tidigt föebyggande arbetssätt: Genom att tillrättalägga och skapa goda miljöer för barns lärande - fria från misslyckanden - skapar den goda och engagerade pedagogen förutsättningar för att öka barnens kompetens och deras motivation för att utveckla sitt lärande.
Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern är den första delen av två böcker. Språkstimulering: Aktivitet och åtgärder i förskoleåldern är titeln på den andra delen, vilken har ett mer praktiskt-pedagogiskt innehåll. I den diskuteras mer ingående förslag till arbetssätt.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722705 -
Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förs...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2004. 224 sidor.
Nära nyskick. Med namnteckning på försättsbladet. I övrigt som ny. Köp också den andra delen och SAMFRAKTA.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722705
- Titel
- Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förskoleåldern
- Författare
- Eriksen Hagtvet, Bente
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern vänder sig både till lärare som arbetar med barn i förskoleåldern och andra med intresse för barn och barns lärande. Den passar också som kursbok för blivande lärare med inriktning mot förskoleåldern och de tidiga åren i grundskolan.
Utifrån studier av svenska och norska förskolebarn beskriver författaren hur barns språk utvecklas. Hon visar på det samband som finns mellan barns tal- och skrivutveckling. I början sker den genom dialog, men från två-treårsåldern börjar barnen själva att experimentera med språket. Författaren utgår från en konstruktivistisk syn på lärande uifrån bland annat utvecklingspsykologisk och didaktisk teori. Hon framhåller betydelsen av ett tidigt föebyggande arbetssätt: Genom att tillrättalägga och skapa goda miljöer för barns lärande - fria från misslyckanden - skapar den goda och engagerade pedagogen förutsättningar för att öka barnens kompetens och deras motivation för att utveckla sitt lärande.
Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern är den första delen av två böcker. Språkstimulering: Aktivitet och åtgärder i förskoleåldern är titeln på den andra delen, vilken har ett mer praktiskt-pedagogiskt innehåll. I den diskuteras mer ingående förslag till arbetssätt.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722705
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn