Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer

Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 272 sidor.

Mycket gott skick. Nästan helt oanvänd.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 64 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144044842
Titel
Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
Författare
Bergstedt, Bosse - Lorentz, Hans
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2006
Omfång
272 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
400 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Dagens mångkulturella och globaliserade samhälle kräver ökad förståelse för hur unga och vuxna söker kunskap, bildar sig, konstruerar identiteter och skapar mening i livet. Boken handlar om pedagogiken i dagens mångkulturella och globaliserade samhälle. Den beskriver övergången från moderna till postmoderna och interkulturella pedagogiska perspektiv. Mot bakgrund av och i relation till de förändringar som sker i samhället skriver författarna ommodern och postmodern pedagogikden mångkulturella skolan och nya etniciteterhybriditet och gränsöverskridande i musikundervisninghur rektorer kan bli interkulturella ledareinterkulturell kompetens - en pedagogisk utvecklingsmodellinterkulturell matematikbetydelse av andlighet, det mellanmänskliga och interkulturell vänskap o våld och trauma i klassrummetkonsten att lära av det främmandeBoken är avsedd som kurslitteratur i pedagogisk utbildning på universitet, högskola och lärarutbildning och vänder sig till alla som är intresserade av postmoderna pedagogiska frågor i mångkulturella lärandemiljöer.