Effektiv visuell kommunikation : Så skapas starka idéer, budskap, form och innehåll i tryckta och interaktiva medier
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2 uppl. 2001. 245 sidor.
Mycket gott skick. Fläckar, nagg och rits på omslag. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. Kartonnage. Boken behandlar kommunikationsteori, påverkanslära, reklamplanering, kreativt arbete, dramaturgi, typografi, bild, form, innehåll, företagsidentitet, färg- och papperslära. Denna fackbok riktar sig till alla som måste nå ut med ett budskap där text och bild är viktiga element. Läsarna finns på reklambyråer, marknads-, reklam- och informationsavdelningar, folkhögskolor, kursinstitut, bildningsförbund, universitet och högskolor.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9172038632
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : så skapas starka idéer, budskap, form och innehåll i tryckta och interaktiva medier
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska