Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789173312387
Titel
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
Författare
Bo Bergström
Förlag
Carlsson
Utgivningsår
2009
Omfång
315 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
Vikt
1045 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.

Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.

Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.

Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.

Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.