Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Martin Borgs Propaganda : så påverkas du

Martin Borgs Propaganda : så påverkas du

Atlas, 2004 Hårda pärmar, limbunden, 159s. ca 18x14cm, 300g. Illustrerad.

Mycket gott skick. ISBN 9173891355. Politisk lobbying är ett av världens äldsta yrken, praktiserat redan i det gamla Grekland. Varje år omsätter pr- branschen i Sverige en miljard kronor och sysselsätter ungefär 1000 personer. I ett land så beroende av politiska beslut är pr en växande marknad. Men hur gör lobbyisterna? Och framförallt: Hur tänker de? Med exempel från press och tv, via biosalongen till Norra stå på Råsunda beskriver Martin Borgs hur du påverkas av lobbyisterna, sanningsfabrikerna och propagandaindustrin. Och vad du själv bör tänka på när du vill påverka andra. Martin Borgs arbetar på Hill &Knowlton, en av världens största pr byråer. 1997 utsågs han till årets lobbyist för kampanjen för reklamradion. Martin har under de två senaste valkampanjerna jobbat för moderaterna, senast som presschef.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9173891355
Titel
Propaganda : så påverkas du
Författare
Borgs, Martin
Förlag
Bokförlaget Atlas
Utgivningsår
2004
Omfång
159 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
140 x 185 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
280 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det finns två sätt att påverka andra människor. Det ena är våld, eller hot om våld. Det andra är kommunikation. Kommunikationens makt är att få en människa att frivilligt följa ens vilja. Propagandans mål är att påverka ett stort antal människor samtidigt.

Politisk lobbying är ett av världens äldsta yrken, praktiserat redan i det gamla Grekland. Varje år omsätter pr-branschen i Sverige en miljard kronor och sysselsätter ungefär 1000 personer. I ett land så beroende av politiska beslut är pr en växande marknad. Men hur gör lobbyisterna? Och framför allt: Hur tänker de? Med exempel från press och tv, via biosalongen till Norra stå på Råsunda beskriver Martin Borgs hur du påverkas av lobbyisterna, sanningsfabrikerna och propagandaindustrin. Och vad du själv bör tänka på när du vill påverka andra.

"Framförandet av sådant vi tror på är utbildning. Framförandet av sådant vi inte tror på är propaganda." Edward Bernays