Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Pedagogik för rehabilitering

Pedagogik för rehabilitering

Förlagsny häftad bok. Värkstaden. 1 uppl. 2005. 299 sidor.

Du får lära dig att leva med värken, smärtan och tröttheten, är det besked som många långtidssjukskrivna får. Sällan får de reda på hur det ska gå till. Rehabilitering handlar om hur en människa lär sig nya sätt att tänka, känna och bete sig med sikte på förbättrad funktion och hälsa. Företrädare för alla discipliner hjälper människor med funktionshinder att bli mindre handikappade och mer arbetsföra. I mångt och mycket handlar detta om en lärprocess som underlättas av att alla vårdgivare runt patienten är pedagogiska.

Detta är författarens andra pedagogikbok. Hon har tidigare skrivit Rehabiliteringspedagogik för arbete med långtidssjukskrivna i grupp. I den boken beskrivs hur värkstadskonceptet har vuxit fram som ett pedagogiskt rehabiliteringskoncept. Syftet med Pedagogik för rehabilitering är att i vidare bemärkelse försöka utforska vad det pedagogiska paradigmet har att bidra med när det gäller rehabilitering. I boken beskrivs pedagogiska metoder av vilka somliga kan utföras av lekmän för kostnadseffektiv rehabilitering.

Direkt från förlaget
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789197371445
Titel
Pedagogik för rehabilitering
Författare
Brattberg, Gunilla
Förlag
Värkstaden
Utgivningsår
2005
Omfång
299 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
146 x 207 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
421 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Du får lära dig att leva med värken, smärtan och tröttheten, är det besked som många långtidssjukskrivna får. Sällan får de reda på hur det ska gå till. Rehabilitering handlar om hur en människa lär sig nya sätt att tänka, känna och bete sig med sikte på förbättrad funktion och hälsa. Företrädare för alla discipliner hjälper människor med funktionshinder att bli mindre handikappade och mer arbetsföra. I mångt och mycket handlar detta om en lärprocess som underlättas av att alla vårdgivare runt patienten är pedagogiska.

Detta är författarens andra pedagogikbok. Hon har tidigare skrivit Rehabiliteringspedagogik för arbete med långtidssjukskrivna i grupp. I den boken beskrivs hur värkstadskonceptet har vuxit fram som ett pedagogiskt rehabiliteringskoncept. Syftet med Pedagogik för rehabilitering är att i vidare bemärkelse försöka utforska vad det pedagogiska paradigmet har att bidra med när det gäller rehabilitering. I boken beskrivs pedagogiska metoder av vilka somliga kan utföras av lekmän för kostnadseffektiv rehabilitering.