-
Så väljer du rätt vin : din personliga vinnyc...
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2010. 213 sidor.
Mycket gott skick. Dedikation på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113026411
- Titel
- Så väljer du rätt vin : din personliga vinnyckel
- Författare
- Hökfelt, Stellan
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 213 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 178 x 247 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 799 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För fjärde helgen i rad har du fått med dig samma favoritvin hem från Systembolaget. Visst är det gott, men lite variation vore kanske kul. Nu finns boken som utvecklar din vinsmak. Tanken är att du med kort startsträcka ska finna vintips med utgångspunkt i din egen smak. Så väljer du rätt vin kräver inga förkunskaper, men du får gärna vara nyfiken.
Välkommen till en spännande värld av mat- och vinglädje!
Så väljer du rätt vin utgår ifrån att vin är väldigt enkelt. Tycker du att ett vin är gott så har du rätt. Tycker du inte om det så har du också rätt. Vin är till hundra procent subjektivt. Du kan aldrig ha fel. Det finns ingen norm eller kunskap som säger vilket vin du ska tycka om. Det närmaste vinprovaren och författaren Stellan Hökfelt kommit en norm är att om en person tycker om ett visst vin så tycker han eller hon med stor sannolikhet om andra viner med liknande vinstil.
Det är i enlighet med den tanken boken är uppbyggd. Ta ditt favoritvin och slå upp det i boken. Därefter får du vintips på viner med samma eller liknande vinstil. Alla vintips utgår alltså från din egen smak. Så väljer du rätt vin riktar in sig på Systembolagets viner i prisklassen 70-100 kronor.
Därtill innehåller boken en mat- och vinnyckel. Det vin vi tänker dricka till maten och de råvaror vi använder i matlagning innehåller olika mängd syra, sötma och sälta. När vi kombinerar de olika komponenterna sker en förhoppningsvis tilltalande kemisk reaktion (kan kemi bli roligare?). Variationernas grunder är egentligen ganska få och inte svåra att lära sig. Mat- och vinnyckeln visar på ett pedagogiskt sätt hur du lär dig att använda smakfullhetens kemi och kombinera mat och vin på bästa sätt.
Vill du bjuda dina vänner på en god middag använder du mat- och vinnyckeln för att hitta rätt vin till maten. Aldrig har vin varit enklare - eller godare!
Norstedts 1 9789113026411 -
Din personliga guide till det sjätte sinnet
Inbunden bok. Matteus Advance AB. 2012. 189 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198073713
- Titel
- Din personliga guide till det sjätte sinnet
- Författare
- Sawyer, Heidi
- Förlag
- Matteus Advance AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 189 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 220 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 345 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Genom sina egna erfarenheter som ett av Englands ledande medier har Heidi Sawyer hjälpt tusentals människor att öppna upp sin intuition och komma till större insikt om sitt sjätte sinne. Med enkla råd visar hon hur man kan bli mer medveten om sina egna mediala förmågor och utveckla dem.
"Heidi Sawyer är en sann själ med stor integritet. Hennes bok visar att det finns en vetenskap bakom detta arbete... en briljant guidebok för dem som söker utforska vad det innebär att urskilja, använda och utveckla dessa förmågor." Dr. Kim A. Jobst
"Det är min tro att alla är mediala; vi äger alla den medfödda förmågan att använda en naturlig del av vår livsenergi till nytta för både "jaget" och "andra". Och den förmågan är det sjätte sinnet." Heidi Sawyer
Matteus Advance AB 9789198073713 -
Ditt personliga varumärke - om retorik, värde...
Inbunden bok. Liber. 2 uppl. 2006. 160 sidor.
Mycket gott skick. Svagt ytligt nött på ryggen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147077700
- Titel
- Ditt personliga varumärke - om retorik, värderingar och förtroende
- Författare
- Werner Runebjörk, Isabel
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 288 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är ett personligt varumärke, vem har det och hur gör man? Här får du en förklaring till begreppet och praktisk hjälp att bygga ett starkt personligt varumärke.
Läs mer
Den här boken har två delar, en teoretisk och en praktisk. Den teoretiska delen tar upp retorik och hur värderingar styr våra handlingar (och därmed vad vi kommunicerar om oss själva) samt vad som mer specifikt skapar förtroende för en person. Till sist ett kapitel om vad begreppet personligt varumärke betyder.
Syftet med den praktiska delen är att beskriva den varumärkesskapande processen och vägleda dig som vill utveckla ditt eget personliga varumärke.
Om författarna
Isabel Werner Runebjörk är personlig tränare i retorik och hjälper politiker och ledare att utveckla starka personliga varumärken. Hon har arbetat ett antal år med strategisk kommunikation i näringslivet, bland annat som Pr-chef.
Liber 2 9789147077700 -
Dolt under ytan : 22 personliga berättelser
Inbunden bok. Ariton Förlag. 2018. 254 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187813498
- Titel
- Dolt under ytan : 22 personliga berättelser
- Författare
- Bergman, Maria Elena
- Förlag
- Ariton Förlag
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 254 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När du möter någon på kryckor med gipsat ben vet du utan att personen behöver säga någonting att det finns saker som för denne kan vara utmanande. Många människor bär på sjukdomar, sorg, tankar och känslor som inte syns på ytan. Saker som gör att vardagen kan bli utmanande i relation till andra. I denna antologi delar 22 personer sina personliga berättelser om exempelvis ansiktsblindhet, social fobi, panikångest, sorg, mobbing, fibromyalgi och hörselnedsättning. Sådant som kan skapa förvirring, missförstånd, ilska, rädsla eller frustration för att det saknas kunskap eller förståelse.
Medverkande:
Maria Elena Bergman, Birgitta Boo, Daniel Brandt, Monika Chanovian, Agnetha Dentback, Susanna Ekström, Emelie Eliasson, Monica Ivesköld, Christina Johansson, Johan Johansson, Conny Knutsson, Sarah Larsson, Håkan Lindgren, Vanja Lindholm Paananen, Elisabeth Magnusson Rune, Jonathan Olsson, Rinella Rioda, Elisabet Runsten, Hanan Sabah Ryberg, Annelie Strömberg, Joakim Szczypinski och Rose Tillberg Mattsson.
Ariton Förlag 9789187813498 -
Bli den du vill vara Skapa ditt personliga va...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Kommunlitteratur. 2007. 92 s. Dedikation på försättsbladet. Skyddsomslaget med ett antal revor (ca max 3,5 cm).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172510678
- Titel
- Bli den du vill vara : skapa ditt personliga varumärke
- Författare
- Eva Robild
- Förlag
- Kommunlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 92 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 362 g
- Språk
- Svenska
9789172510678
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn