Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell

Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell

Häftad bok. Modernista. 1 uppl. 2009. 292 sidor.

Mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789186021528
Titel
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Författare
Anderson, Chris
Förlag
Modernista
Utgivningsår
2009
Omfång
292 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
152 x 215 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
420 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis - och hur gör du då? I den nya boken Free fördjupar Chris Anderson de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme. Allt digitalt kommer att bli gratis, menar Anderson. Ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare blir det att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. Anderson presenterar en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden.

Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.

Pressröster:

»Precis som hans förra bok Long tail är detta något
som man bör läsa om man är intresserad av marknadsföring
på 2000-talet.«

Fria Företagare

»Detta är vad Chris Anderson gör bäst. Han förklarar förändringar, tendenser och affärsmöjligheter på ett begripligt och tankeväckande sätt. (...) Avgörande är att han tvingar oss att reflektera över hur världen förändras när nätet förändrar världen.

Tomas Polvall, Smålandsposten