-
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Troligtvis oläst. Lätt bruksslitage. Första arket - utan löpande text - är utgivet. Reva - ca 2 cm - vid skyddsomslagets nedre kant, framsidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Två mindre revor på omslaget
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385400
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9789177385400 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Svenska förlaget. 2000. 316 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Inget skrivet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Svenska förlaget 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385400
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9789177385400 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. FN bk m värdegrund i organisationer och företag
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385400
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9789177385400 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Rak och ren utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385400
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9789177385400 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Nyskick. (skyddsomslaget lagat)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Svenska Förlaget. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Smånagg och ytligt rits på skyddsomslag genom normal hantering. Inlaga ua, oläst. Pappersband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Svenska Förlaget 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Revor i sk omsl
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - att skapa en g...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Svenska förlaget. 2000. 317 s. 14 x 21,5cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385400
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
9789177385400 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Inga understrykningar eller anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 316 sidor.
Nyskick. Svenska förlaget. 2000. 317 s. Inbunden. Nyskick. Skyddsomslag finns i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
Telegram Bokförlag 1 9177385403 -
Etik & Organisationskulturer Att skapa gemens...
Mycket gott skick. Kommunikativa strategier för att skapa en gemensam värdegrund i företag och organisationer. Svenska Förlaget 2000 316s Ppb.+so. ISBN 9177385403 Något naggad övre kant på omslag med en 1/2 cm reva på den nedre kanten. ,Mycket gott skick.,9177385403, … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
9177385403 -
Etik & Organisationskulturer - Att skapa en g...
Svenska förlaget. 2000. Inbunden med skyddsomslag i mycket gott skick. Omslaget lite stött i kanterna. 560 g.
Ämnesord:Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
9177385403 -
Etik & Organisationskulturer (e)
ISBN 9879177385400
Svenska Förlaget 200, inb m skyddsomslag (naggat), 317 sid, bra skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9879177385400 -
Etik & Organisationskulturer. Att skapa en ge...
Inbunden bok. Svenska förlaget. 1 uppl. 2000. 317 s. Inbunden. Klotband. 21,5x14cm. 550 gram.
Nyskick. Skyddsomslag finns i mycket gott skick. Är det moraliskt rätt att försöka påverka individens värderingar så att de överensstämmer med företagets gemensamma?. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
9177385403 -
Etik & Organisationskultur. Att skapa en geme...
Svenska Förlaget. Första uppl. andra tryckningen 2001. 318 s. Förlagets gröna klotband med skyddsomslag. 21,6x13,8cm. 559 gram.
Nära nyskick. Överstryken namnteckning övrst på främre pärmens insida. I övrigt nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385403
- Titel
- Etik & Organisationskulturer - Att skapa en gemensam värdegrund
- Författare
- Claes Trollestad
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med det gemensamma?
Dessa frågor ställer författaren teologie doktor och knuten till Centrum för etik och ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm för att komma fram till om det är möjligt att i företag och organisationer skapa en gemensam värdegrund. I sin slutsats besvarar han frågan med ja. Det är inte bara möjligt. Det kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att lösa sitt uppdrag. Dock krävs respekt för både ledarnas och medarbetarnas personliga integritet och autonomi.
Claes Trollestad har i tre år studerat svenska organisationers ambitioner att skapa gemensamma värderingar. Förutom redovisade fakta får vi ta del av många kloka tankar om människosyn, mening, motivation, lojalitet.
9177385403
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn