Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Betydelsefulla möten i vården - en samling berättelser om glädje och sorg

Betydelsefulla möten i vården - en samling berättelser om glädje och sorg

Pocketbok

Nyskick. Några citat från läsare “Tack för en fantastisk bok. Jag både log igenkännande och fällde en tår när jag läste den. All vårdpersonal inkl. läkarna borde läsa den för att förstå vilken betydelse det kan ha med en äkta visad känsla och att någon bryr sig. Eftersom jag jobbar på en Förtroendenämnd var det befriande att få läsa om positiva upplevelser, då vi ofta möts av att människor känner sig misshandlade och missförstådda i vården. Tack än en gång och hoppas den får stor spridning.” Staffan Mild, Falun “Den här boken borde finnas i några ex på varje mottagning och varje sjukhusavdelning! Om jag blev patient på en avdelning och hittade den här boken så skulle jag känna mig oerhört trygg och lugn. Det skulle kännas som en programförklaring från personalen att på den här avdelningen tror vi på betydelsefulla möten mellan människor och vi försöker att se människor.” Karin, Stockholm “Jag har just läst boken, Betydelsefulla möten i vården. Jag tycker det är modigt att skriva från den utgångspunkten, det är annars mer populärt att berätta om hur patienter och anhöriga “drabbats” av vården och vårdpersonalen. Därmed inte sagt att det inte sker misstag, det gör det, och de bör belysas och användas som möjlighet till förbättring. Men det finns en annan sida också, den som det finns så många bra exempel på i boken, och som jag vet att många människor har upplevt. Den sidan hör man sällan om i media. Det är så lätt att minnas alla tillkortakommanden och fel man begått som sjuksköterska, men med hjälp av berättelserna i boken drog jag mig till minnes ett och annat bra möte jag haft med patienter och anhöriga. Jag kände mig både stolt och glad.” Eva Haksten, sjuksköterska, Göteborg

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789197706919
Titel
Betydelsefulla möten i vården - en samling berättelser om glädje och sorg
Förlag
Betydelsefulla möten & förlag
Utgivningsår
2007
Omfång
175 sidor
Bandtyp
häftad
Mått
110 x 177 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
150 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Några citat från läsare “Tack för en fantastisk bok. Jag både log igenkännande och fällde en tår när jag läste den. All vårdpersonal inkl. läkarna borde läsa den för att förstå vilken betydelse det kan ha med en äkta visad känsla och att någon bryr sig. Eftersom jag jobbar på en Förtroendenämnd var det befriande att få läsa om positiva upplevelser, då vi ofta möts av att människor känner sig misshandlade och missförstådda i vården. Tack än en gång och hoppas den får stor spridning.” Staffan Mild, Falun “Den här boken borde finnas i några ex på varje mottagning och varje sjukhusavdelning! Om jag blev patient på en avdelning och hittade den här boken så skulle jag känna mig oerhört trygg och lugn. Det skulle kännas som en programförklaring från personalen; att på den här avdelningen tror vi på betydelsefulla möten mellan människor och vi försöker att se människor.” Karin, Stockholm “Jag har just läst boken, Betydelsefulla möten i vården. Jag tycker det är modigt att skriva från den utgångspunkten, det är annars mer populärt att berätta om hur patienter och anhöriga “drabbats” av vården och vårdpersonalen. Därmed inte sagt att det inte sker misstag, det gör det, och de bör belysas och användas som möjlighet till förbättring. Men det finns en annan sida också, den som det finns så många bra exempel på i boken, och som jag vet att många människor har upplevt. Den sidan hör man sällan om i media. Det är så lätt att minnas alla tillkortakommanden och fel man begått som sjuksköterska, men med hjälp av berättelserna i boken drog jag mig till minnes ett och annat bra möte jag haft med patienter och anhöriga. Jag kände mig både stolt och glad.” Eva Haksten, sjuksköterska, Göteborg