-
Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och ar...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 182 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9144014163 -
Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och ar...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 182 sidor.
Hyggligt skick. Finns understrykningar i blyerts.
Några få slitningar på omslaget.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9789144014166 -
Kunskapssyn och lärande - i samhälle och arbe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 182 sidor.
Gott skick. Hylla VL56.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9144014163 -
Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och ar...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 182 sidor.
Gott skick. Hylla 15 - Plan 4
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9144014163 -
Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och ar...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 182 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9789144014166 -
Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och ar...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 182 sidor.
Nyskick. Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga s läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9789144014166 -
Kunskapssyn och lärande . I samhälle och arbe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2000. 182 sidor.
Nyskick. Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i d läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 9789144014166 -
Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och ar...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 182 sidor.
Nyskick. Studentlitteratur, 2000/2011. Häftad / Limhäftad. Finns ej i annan variant. Första upplagans åttonde tryckning. Mycket nära nyskick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9789144014166 -
Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och ar...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 182 sidor.
Mycket gott skick. Namnad. Markeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9144014163 -
Kunskapssyn och lärande - i samhälle och arbe...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1:9. 2007. 182 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
9789144014166 -
Kunskapssyn och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 182 sidor.
Mycket gott skick. f101
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9144014163 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9789144014166 -
Kunskapssyn och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 182 sidor.
Mycket gott skick. Utgallrat bibl.ex. - inplastat. En del blyertsunderstrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9144014163 -
Kunskapssyn och lärande - i samhälle och arbe...
2000, originalomslag i rakt och rent skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
KUNSKAPSSYN OCH LÄRANDE - I SAMHÄLLE OCH ARBE...
Fjärde tryckn. 8:o. Hft. 182 s. Studentlitteratur. Lund 2003. Mycket fint ex. m överstrykningar och marginalmarkeringar på ca 40 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
9144014163 -
Kunskapssyn och lärande - i samhälle och arbe...
Häftad. Några blad med något stukade övre ytterhörn. 2000
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
9789144014166 -
Kunskapssyn och lärande
Häftad bok. 2003.
Mycket gott skick. 2003, originalomslag i presentskick, rak och ren utan namn eller slitage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn