-
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
STUDIO WEZÄTA – Färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. –– FÖRLAGSNY! –– Votum & Gullers Förlag. 2016. 207 sidor.
Nyskick. –– FÖRLAGSNY! – Se fler bilder! ––
Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
• läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
–– FÖRLAGSNY! –– Votum & Gullers Förlag 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nyskick. L26
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nära nyskick. S2100
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nära nyskick. dekorerat band med konstlädeerrygg, 28*25 cm, rikt illustrerad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nära nyskick. Som ny!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nyskick. Boken är förlagsny och oläst bok.
Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1 läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nära nyskick. Mycket fint ex, troligen oläst. Utmärkt present till reklamare.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nyskick. Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokbö läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Flera ex i lager
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn