Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Bättre småföretag – hur du blir en bättre - och kanske större företagare

Bättre småföretag – hur du blir en bättre - och kanske större företagare

Inbunden bok. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget. 2002. 238 sidor.

Mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789170052231
Titel
Bättre småföretag – hur du blir en bättre - och kanske större företagare
Författare
Diedrich Bunse - Lars-Olof Naessén
Förlag
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
Utgivningsår
2002
Omfång
238 sidor
Bandtyp
Inbunden
Språk
Svenska
Baksidestext
Småföretaget måste göra i stort sett allt som storföretaget gör. Men små företag har inte möjlighet att anställa specialister som sköter olika funktioner. I stället får småföretagaren försöka göra det mesta själv; med viss hjälp från redovisningsbyråer, revisorer, banker, konsulter och andra.

Dessutom ska småföretagaren vara både chef och visionär ledare. Hur man ska klara denna till synes omöjliga uppgift får du lära dig i denna bok. Den vänder sig till dem som arbetar i ledningen för ett mindre eller medelstort företag. Boken innehåller bland annat:
* Hur man tar fram en affärsidé och affärsplan
* Småföretagarens hot och möjligheter
* Företagsledningens och styrelsens uppgifter
* Kund- och omvärldsanalys
* Hur man motiverar sig själv och medarbetarna
* Framtidsanalys och -strategi
* När och hur tar man hjälp utifrån
En nyhet med denna bok är att du som läsare kan få ytterligare information via Internet.