Omvårdnadsorienterad kommunikation : relationsetik, samarbete och konfliktlösning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:7 uppl. 2011. 526 sidor.
Mycket gott skick.
Några märken från hantering utvändigt. Invändigt i utmärkt skick.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.
* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa flera böcker av mig samtidigt utan att fraktkostnaden förändras. Jag har många annonser på Bokbörsen; både facklitteratur, skönlitteratur, barnböcker, tidskrifter och kurslitteratur.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789144053318
- Titel
- Omvårdnadsorienterad kommunikation : relationsetik, samarbete och konfliktlösning
- Författare
- Eide, Hilde
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 526 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 740 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hilde Eide och Tom Eides Omvårdnadsorienterad kommunikation är en forskningsbaserad fackbok om kommunikation inom hälso- och sjukvård. Författarna utgår ifrån dialoger och berättelser som hämtats ur verkligheten, och presenterar och diskuterar ett brett spektrum av kommunikationsfärdigheter som man måste behärska som vårdgivare. Dessutom ges en grundläggande teoretisk vägledning.
Denna reviderade utgåva har utökats med kapitel om förändringsvägledning, samarbete i grupp, kommunikation med barn och med äldre, psykologiska relationsteorier samt ett nyskrivet kapitel om kommunikationsetik.
Omvårdnadsorienterad kommunikation har varit tongivande inom sitt område sedan den kom ut första gången 1996. Den skrevs ursprungligen för grundutbildningar, men används även inom en rad vidareutbildningar. Den har översats till flera språk.
Boken är populär hos och rekommenderas till studerande inom hälso- och sjukvårdsutbildningarna, framför allt sjuksköterskestudenter. Boken kan också rekommenderas till verksamma sjusköterskor som vill vidareutvecklas och förbättra sina kunskaper i omvårdnadsorienterad kommunikation. Boken bidrar på många sätt till ökad kunskap om det mellanmänskliga samtalet och utmanar blivande och redan verksam hälso- och sjukvårdspersonal att förbättra detta samtal.