-
Invitation till sociologi - Ett humanistiskt...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 5 uppl. 2011. 168 sidor.
Nära nyskick. Den här boken är avsedd att läsas, inte studeras. Den är inte en lärobok eller ett försök till teoretiskt systembygge. Den är en inbjudan till en intellektuell värld som jag anser vara spännande och betydelsefull. Ur författarens förord
Bokens innehåll läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113038698
- Titel
- Invitation till sociologi - Ett humanistiskt perspektiv
- Författare
- Berger, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken är avsedd att läsas, inte studeras. Den är inte en lärobok eller ett försök till teoretiskt systembygge. Den är en inbjudan till en intellektuell värld som jag anser vara spännande och betydelsefull. Ur författarens förord
Bokens innehåll:
1. Sociologi som individuellt tidsfördriv,
2. Sociologi som en form av medvetenhet,
3. Avvikelse: växling och biografi,
4. Människan i samhället,
5. Samhället i människan,
6. Samhället som drama,
7. Sociologisk machiavellism och etik,
8. Sociologi som humanistisk disciplin.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Studentlitteratur AB 5 9789113038698 -
Specialpedagogik i ett inkluderande perspekti...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 80 sidor.
Nyskick. I dag möter de flesta lärare elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144040813
- Titel
- Specialpedagogik i ett inkluderande perspektiv
- Författare
- Inga-Lill Vernersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 80 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 130 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dag möter de flesta lärare elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har god insikt om vad begreppen integrering, segregering, exkludering och inkludering står för. Dessa begrepp är nyckelord inom det specialpedagogiska fältet.
Denna bok belyser grundläggande specialpedagogiska frågor som lärare ställs inför i sin dagliga verksamhet. I "en skola för alla" bör inlärningssituationen anpassas till elevens möjligheter att utvecklas och att lära.
Den här reviderade andra upplagan har utöver en generell uppdatering framför allt utökats med ett kapitel om utvecklingssamtal och individuella utvecklingsplaner som viktiga redskap för elever, lärare och föräldrar i deras strävan att uppnå ett gott samarbete för elevens kunskapsutveckling.
Boken är avsedd för grundutbildning och kompetensutveckling av lärare. Den kan även användas i utbildning för andra yrkesgrupper som i sin verksamhet möter specialpedagogiska frågor med anknytning till svensk skola.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144040813
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn