-
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2003. 131 sidor.
Nära nyskick. En liten bit av titelbladet övre kant (med namn) har klippts bort, f ö är boken i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012756
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 9144012756 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2022. 131 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012759
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144012759 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012759
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144012759 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012759
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144012759 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Mycket gott skick. Aningen böjd av förvaring. Varsamt läst bok utan anteckningar och understrykningar. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012756
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144012756 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:a uppl. 2000. 131 sidor.
Nyskick. Liten ägarsignatur finns. 22,2 cm x 15,5 cm. 198 gram. (låda20220517-15).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012759
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1:a 9789144012759 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Mycket gott skick. finns namn i
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012756
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144012756 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012756
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144012756 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Nära nyskick. Ägarsignatur
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012756
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144012756 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012759
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144012759 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Mycket gott skick. Blyertsunderstrykningar i texten, annars ett gott ex, Se också våra andra böcker - samma frakt oavsett antal böcker du beställer av oss.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012759
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144012759 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012759
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144012759 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012759
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144012759 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 131 sidor.
Nyskick. (Rum 1)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012756
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144012756 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Ny svensk upplaga uppl. 2007. 131 sidor.
Nyskick. 22,2 x 15,4 cm. 209 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012759
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB Ny svensk upplaga 9789144012759 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur, 2004 (2000). Häftad, 131 sid. Plastade omslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012756
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
9144012756 -
Empati hos vuxna som möter barn med särskilda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Första svenska upplagan, ny tryckning uppl. 2009. 132 sidor.
Nyskick. 22,3 x 15,5 cm. 216 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012756
- Titel
- Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Empati kan sägas ha blivit ett modeord som för många är liktydigt med snäll, hygglig, uppmuntrande osv. Det har skrivits en rad böcker om betydelsen av barns utvecklande av empati. Men hur står det till med vuxnas empati? Och vad innebär det egentligen att vara empatisk? Författaren riktar i boken uppmärksamheten mot empati som begrepp och kvalitet, och anknyter det till arbete med barn som har sociala och emotionella svårigheter i förskolan. Hon ställer frågor om vad som främjar respektive hindrar empati hos den vuxne, om och eventuellt hur empati kan läras och hur vi kan arbeta med den egna förmågan till empati. Hon betraktar handledning som en av flera metoder för utvecklande av den egna empatin.I boken reflekterar författaren också över varför det är särskilt viktigt att vara empatisk gentemot barn som har det känslomässigt och socialt svårt, och diskuterar hur vi kan handskas med våra egna känslor av maktlöshet, osäkerhet och raseri. Många betonar att empati är en attityd, ett sätt att vara och inte någon teknik eller ny metod som man enkelt kan lära sig. Boken kan i detta sammanhang utgöra ett bidrag som leder till en ökad medvetenhet om det egna förhållningssättet och inflytandet i en relation.Boken är tänkt att användas i utbildning och fortbildning av pedagoger. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB Första svenska upplagan, ny tryckning 9144012756
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn