Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Google från insidan

Google från insidan

Inbunden bok. Pagina Förlags. 1 uppl. 2015. 286 sidor.

Nyskick. Förlagsny och oläst. Flera ex i lager

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789163611049
Titel
Google från insidan
Författare
Schmidt, Eric
Förlag
Pagina Förlags
Utgivningsår
2015
Omfång
286 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
163 x 230 mm Ryggbredd 22 mm
Vikt
554 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Glöm allt du lärt dig om management och affärer. Om du är intresserad av hur ett snabbutvecklande teknikföretag inte bara överlever, utan också dominerar sin marknad, ska du läsa Google från insidan.

Googles styrelseordförande och tidigare vd Eric Schmidt och förre produktchefen Jonathan Rosenberg kom till Google för mer än tio år sedan som erfarna teknikchefer. På den tiden var företaget redan känt för att göra saker och ting på ett annorlunda sätt, i kölvattnet av grundarna Larry Pages och Sergey Brins visionära och ofta motsägelsefulla principer. För att kunna lyckas förstod de att de skulle bli tvungna att ompröva allt de trodde att de visste och kunde om företagsledning och affärsverksamhet.

Idag är Google en global ikon som regelbundet flyttar gränserna för innovation inom en mängd olika områden. Google från insidan är en underhållande och spännande bok som berättar om de lärdomar och erfarenheter som Eric och Jonathan införskaffade under den tid de var med och byggde upp företaget. Författarna förklarar hur tekniken har förskjutit maktbalansen från företagen till konsumenterna och att enda sättet att lyckas i det ständigt föränderliga landskapet är att skapa kvalitativt överlägsna produkter och locka till sig en ny typ av mångfacetterade anställda som Eric och Jonathan kallar smart-kreativa ("smart creatives").

Genom att behandla ämnen som företagskultur, strategi, talang, beslutsfattande, kommunikation, innovation och hur man hanterar störningar illustrerar författarna ledningsmaximer ("Verklig enighet kräver meningsskiljaktigheter", "Ut med skojarna, men slåss för divorna", "Tänk 10 X, inte 10 %") med många insidesanektdoter ur Googles historia, varav många återberättas för första gången.

I en era där allt går snabbare och snabbare är bästa sättet för ett företag att lyckas att dra till sig smart-kreativa och ge dem en miljö där de får växa fritt. Google från insidan förklarar hur man gör just det.

Eric Schmidt är Googles styrelseordförande och tidigare vd mellan 2001 och 2011. Under de åren ledde han Googles utveckling från start-up i Silicon Valley till ett globalt teknikföretag med kontor i mer än 40 länder och en omsättning som idag uppgår till över 55 miljarder dollar.

Jonathan Rosenberg började på Google år 2002 och ansvarade för design och utveckling av företagets konsumentprodukter (som Search, Ads, Android, Apps och Chrome), annonsörer och partners. Idag jobbar han som rådgivare till Googles nuvarande vd Larry Page.

Förord av google-grundaren Larry Page.