Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Praktikutvecklande forskning mellan skola och akademi: Utmaningar och möjligheter vid samverkan

Praktikutvecklande forskning mellan skola och akademi: Utmaningar och möjligheter vid samverkan

Inbunden bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2022. 324 sidor.

Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Oläst exemplar. Inga anmärkningar, perfekt skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789188909848
Titel
Praktikutvecklande forskning mellan skola och akademi : utmaningar och möjligheter vid samverkan
Förlag
Nordic Academic Press
Utgivningsår
2022
Omfång
324 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
150 x 230 mm Ryggbredd 28 mm
Vikt
644 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Under det senaste decenniet har flera myndigheter gjort riktade satsningar för att stimulera utvecklingen av förskola, skola och lärarutbildning genom att stärka den praktiknära forskningen. Det så kallade ULF-avtalet Utveckling Lärande och Forskning är ett exempel på en av de större satsningar som ger möjlighet att kombinera olika typer av utbyte. I den här antologin har representanter från lärosäten, lärarutbildningar och skolvärlden samlats för att diskutera frågor om relationssymmetri, roller och etik i samarbeten där man möts mellan praktik och vetenskaplig diskurs. Därigenom vill skribenterna bidra till en fördjupad diskussion om dilemman, utmaningar och möjligheter som kan uppstå när skola och akademi ska samverka kring utvecklingen av skolan. Hur ser rollerna ut? Vem har huvudansvaret och hur ser handlingsutrymmet ut för olika aktörer? Skribenterna har olika erfarenhet av lärarutbildningens och skol- och förskoleverksamhetens vetenskapliga grund och samverkan kring praktiknära forskning. Boken utgör ett led i satsningarna Framtidens lärarutbildning och ULF-avtalet vid Örebro universitet.Medverkande: Pernilla Alm, Karin Alnervik, Katarina Arkehag, Malin Benerdal, Andreas Bergh, Inger Eriksson,Sara Frödén, Ingrid Granbom, Lars Haikola, Ida-Lie Heljeberg, Lisa Isenström, Anne Lillvist, Peter Morfeldt Oliver St John, Jan Strid, Anna Teledahl,Marie Öhman, Ann Öhman Sandberg, Lena Öijen