Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Nazityskland i populärkulturen. Minne myt, medier.

Nazityskland i populärkulturen. Minne myt, medier.

Häftad bok Stockholms universitet. 1 uppl. 2008. 324 sidor.

Gott skick. Doktorsavhandling i medie- och kommunikationsvetenskap vid Stockholms universitet 2008. Bilden av Nazityskland på film och i dataspel bygger ofta på en mytisk bild där verkligheten blandas ihop med fantasi. I publiken är dock många kritiska, och föredrar en tydlig uppdelning mellan fakta och fiktion. Det visar Eva Kingsepp i en doktorsavhandling som läggs fram vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Stockholms universitet. I avhandlingen analyserar Eva Kingsepp huvudsakligen filmer och dataspel och intervjuar personer ur publiken och spelare. Fokus i analysen är frågor kring hur historien framställs inom populärkulturen och hur inslag av det mytiska påverkar historieuppfattningen.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789171557018
Titel
Nazityskland i populärkulturen : minne, myt, medier
Författare
Kingsepp, Eva - Stockholms universitet. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
Förlag
Stockholm : Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK), Stockholms universitet
Utgivningsår
2008
Språk
Svenska