Företaget & omvärlden : handbok i strategisk information
1993 Liber-Hermod. Inbunden, 178s. 25x17cm, 496g. Illustrerad.
Mycket gott skick.
ISBN 912301251X. Förlagets beskrivning
Nittiotalets företagande handlar till stor del om att kunna hantera omvärldsinformation! Tillgången på informationskällor i världen är mycket större än man oftast föreställer sig, och med datorns hjälp har det blivit enklare att inhämta och använda omvärldsinformation i ett företag.
Boken är upplagd som en praktisk handbok. Här presenteras en ny metod för att klargöra företagets verkliga informationsbehov. Kunskaper om omvärlden står i centrum snarare än analyser och beslutsprocesser som i vanliga strategiböcker. Boken utsågs av Sveriges Marknadsförbund till Årets marknadsföringsbok 1994.
Förlagsfakta
- ISBN
- 912301251X
- Titel
- Företaget och omvärlden
- Författare
- Frankelius, Per - Rosén, Carl-Gustaf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1994
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska