Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Barn upptäcker skriftspråket

Barn upptäcker skriftspråket

Häftad bok. Liber. 2 uppl. 1999. 160 sidor.

Mycket gott skick. Märken från hantering utvändigt. Namnad på första sidan. En handfull sidor har understrykningar. I övrigt i väldigt fint skick invändigt.

När du handlar böcker av mig:

* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.

* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa flera böcker av mig samtidigt utan att fraktkostnaden förändras. Jag har många annonser på Bokbörsen; både facklitteratur, skönlitteratur, barnböcker, tidskrifter och kurslitteratur.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147049080
Titel
Barn upptäcker skriftspråket
Författare
Dahlgren, Gösta
Förlag
Liber
Utgivningsår
1999
Omfång
160 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
233 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Denna Inspirerande bok, läst och uppskattad av många, behandlar hur man kan göra skriftspråket till en lika naturlig del av barns utveckling som talspråket.

Läs mer
Redan mycket små barn är nyfikna och har idéer om hur man skriver och läser och de prövar och förändrar hela tiden sin uppfattning om världen. Det är den här nyfikenheten och lusten vi som vuxna och lärare måste ta vara på.
Boken ger inspiration till hur man kan ta tillvara barns nyfikenhet och ger också den nödvändiga teoretiska grunden. I denna upplaga berikas framställningen av nya forskningsrön och ett delvis nytt bildmaterial har tillkommit. De teoretiska avsnitten kompletteras med avsnitt om praktisk, didaktisk tillämpning.

Om författarna
Författarna är verksamma som forskare och lärare vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.