Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Boken om säljhinder : sales call reluctance : varför vissa säljare är mer framgångsrika än andra

Boken om säljhinder : sales call reluctance : varför vissa säljare är mer framgångsrika än andra

Häftad bok. BelBin Svenska AB. 2010. 435 sidor.

Nyskick. Övervinn din rädsla att marknadsföra dig själv!
Det är inte bara prestationen som gör en säljare framgångsrik. Forskarna George W. Dudley
och Shannon L. Goodson har upptäckt något som är mycket viktigare, nämligen ”self
promotion”, att marknadsföra sig själv. Många välbetalda och inflytelserika människor har
inte uppnått sin ställning enbart genom teknisk kompetens. De har kommit långt genom att
avsiktligt synliggöra sig själva.
Vissa människor är naturliga marknadsförare. De har en intuitiv känsla för att profilera sig
själva. Andra, som ofta är de mest lojala, motiverade och förtjänstfulla, känner att det är svårt
att framhäva sig själva. De görs osynliga av det själsligt förödande tillstånd som författarna
kallar rädslan att marknadsföra sig själv.
När rädsla förvandlar säljare till offer och begränsar säljarens förmåga att ta kontakt med
potentiella kunder, då kallas det säljhinder (Sales Call Reluctance). Säljhinder är inte bara
begränsat till rädslan för att genomföra så kallade cold calls, eller att använda telefonen,
säljhinder blockerar all prospektering för nya affärer. Och det kostar pengar. Varje år står
enbart säljhinder för över hälften av alla misslyckanden inom en av de största yrkesgrupperna
i världen.
Den här boken är först och främst skriven för säljare, men den kan med fördel läsas av
alla som lever på att driva sin verksamhet framåt. Genom anekdoker, exempel och utförliga
anvisningar upptäcker du vad det innebär att ha säljhinder, hur säljhinder kan lamslå din
karriär och hur du undviker att säljhinder försvagar dig i ditt arbete.
Författarna, som är internationella auktoriteter på säljhinder, har bytt sina vita labbrockar
mot praktiska jeans och vägleder dig genom de försåtliga myter och subtila missförstånd som
gör säljhinder till ”den sociala sjukdomen hos yrkesgruppen säljare”. Du lär dig nyckelkoncept
och beprövade metoder som tar bort rädslan från din karriär.

”Din mest värdefulla tillgång är din förmåga att
tjäna pengar. I den här praktiska och insiktsfulla
boken lär du dig att öka ditt värde och din inkomst
under hela din karriär. ”
Brian Tracy

“Läs den inte som en vanlig bok – läs den som en
källa för att utveckla din potential för framgångsrika
affärer.”
Rolf Laurelli

”Nyckeln till framgång och erkännande …,
jordnära teorier och praktiska råd.”
The London Financial Times

”Den här boken är ditt pass till överlevnad och
utveckling i en ny tid. Den får dig befordrad istället
för degraderad, den lär dig hur blir vd över ditt
eget liv och den gör din karriär ’brandsäker’.”
Denis Waitley

FRI FRAKT inrikes
Betala med Swish Fraktfritt

Förlagsfakta

ISBN
9789163334412
Titel
Boken om säljhinder : sales call reluctance : varför vissa säljare är mer framgångsrika än andra
Författare
George W. Dudley - Shannon L. Goodson
Förlag
BelBin Svenska AB
Utgivningsår
2010
Omfång
435 sidor
Bandtyp
Häftad
Språk
Svenska