Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
En Lundapåg på väg

En Lundapåg på väg

Inbunden bok. Argos/Palmkrons Förlag. 2018. 414 sidor.

Gott skick. Limmat mjukband. Något skavd pärm. Illustrerad.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789188785022
Titel
En Lundapåg på väg
Författare
Klapp, Gert
Förlag
Argos/Palmkrons Förlag
Utgivningsår
2018
Omfång
414 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
167 x 230 mm Ryggbredd 24 mm
Vikt
630 g
Språk
Svenska
Baksidestext
EN LUNDAPÅG PÅ VÄG är den fristående fortsättningen på den första självbiografiska boken I huvudet på en Lundapåg där livet i en småborgerlig familj nu fortsätter att utvecklas, underhålla och roa läsarna med många tidstypiska episoder. De första åren som föräldrar på sjuttiotalets gröna vågen bana satte press på tillvaron. Antingen leva som traditionen lärde och bygga familj med Villa, Volvo och Vovve eller skapa en helt ny livsform i vågorna efter 68-rörelsen. En kombination skulle det fungera?Samtidigt försiggick en annan revolution inom den nyvaknade kommersiella reklamvärlden. Kanske inte lika uppmärksammad som samhällets förändring och ungdomsrörelsernas olika revolutionsmål. Men under några år i början på sjuttiotalet försiggick en reklamutveckling som framsynta reklamköpare inte kunde blunda för.I reklamens värld implementerades raskt de amerikanska arbetsbeteckningarna art director och copywriter. De blev nu nya seriösa byråledare: långskäggiga och jeansklädda, idérika och kreativa och som slogs om herraväldet på marknaden mot byråvärldens kolosser. Dessa togs på sängen av de här nya kreatörernas visioner och föll som käglor på den växande och begärliga reklambowlingbanan .Här berättas om reklamen i Malmö och den växande direktmarknadsföringen under sjuttio- och åttiotalen. Igenkännande och nostalgiskt. Den karismatiske Alf Tönnesson, som med Mästerkockens matrecept gick i bräschen för utvecklingen och DM-tänket. Likaså musikguru Sten Rosdahl, som gick i spetsen för rock- och popmusik via Scandinavian Music Club. Liksom klassisk musik från MusikMästarna, med den karismatiske lundensaren och legendaren Sten Broman som expert. Samt många andra bland Fidels intressanta DR-kunder: Försäkringsbolaget Ansvar, Mr Music och Oriflame. Företag som utvecklade den effektiva direktreklamen och direktförsäljningen. Framgångsrika pionjärer och föregångare till dagens nätförsäljning. En personlig bok med nostalgiska skildringar och många igenkännande tidstypiska situationer och bilder. Där också flera goda historier från Österlenska kalas och leverne berättas. Humoristiskt skildrade i den skånska myllan och livet där. En personlig inblick genom två omvälvande decennium skildrade med en Lundapågs öppna ögon.