-
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Gott skick. Det finns anteckningar i bläck på många av de hundra första sidorna. Inget som försvårar läsbarheten av boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Nära nyskick. Finns överstruken namnteckning på pärmens insida
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Hyggligt skick. Många understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144618616
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144618616 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Nära nyskick. Hur kan man som lärare stimulera sina elever att läsa skönlitteratur och utveckla deras förmåga att samtala och reflektera utifrån olika texter? Hur kan man arbeta för att utveckla elevernas förmåga att skriva i olika textgenrer? I Reflekterande läsning o läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Gott skick. Något slitet omslag, fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Gott skick. Boken är fin och välbehållen men har text överstruken med gul och blå markeringspenna främst i den främre delen av boken, totalt cirka 60-talet sidor som är markerade. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144618616
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144618616 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144618616
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144618616 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2008. 358 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144038315
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Molloy, Gunilla
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 358 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 515 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan man som lärare stimulera sina elever att läsa skönlitteratur och utveckla deras förmåga att samtala och reflektera utifrån olika texter? Hur kan man arbeta för att utveckla elevernas förmåga att skriva i olika textgenrer?I Reflekterande läsning och skrivning får läsaren följa en klass och deras språkutvecklande arbete under skolår 7-9. Gunilla Molloy, som är klassens undervisande lärare, beskriver hur man kan bygga ett dialogiskt klassrumsklimat, där lärandet bygger på elevernas egna texter och arbete med skönlitteratur. Hon för även en kritisk diskussion kring olika didaktiska val och diskuterar utifrån egna och andras erfarenheter vad som kan gå fel i ett klassrum och vad detta kan bero på. Denna andra, reviderade upplaga innehåller även ett nyskrivet kapitel om hur man kan hålla ett litteratursamtal.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i svenska i grundskola och gymnasium.
Studentlitteratur 2 9789144038315 -
Reflekterande läsning och skrivning – Andra u...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2:3 uppl. 2010. 358 sidor.
Mycket gott skick. Enstaka blyertsmarkeringar i början av boken. I övrigt lättare, ytliga spår av hantering/förvaring.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144038315
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Molloy, Gunilla
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 358 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 515 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan man som lärare stimulera sina elever att läsa skönlitteratur och utveckla deras förmåga att samtala och reflektera utifrån olika texter? Hur kan man arbeta för att utveckla elevernas förmåga att skriva i olika textgenrer?I Reflekterande läsning och skrivning får läsaren följa en klass och deras språkutvecklande arbete under skolår 7-9. Gunilla Molloy, som är klassens undervisande lärare, beskriver hur man kan bygga ett dialogiskt klassrumsklimat, där lärandet bygger på elevernas egna texter och arbete med skönlitteratur. Hon för även en kritisk diskussion kring olika didaktiska val och diskuterar utifrån egna och andras erfarenheter vad som kan gå fel i ett klassrum och vad detta kan bero på. Denna andra, reviderade upplaga innehåller även ett nyskrivet kapitel om hur man kan hålla ett litteratursamtal.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i svenska i grundskola och gymnasium.
Studentlitteratur 2:3 9789144038315 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Mycket gott skick. Hur kan man som lärare stimulera sina elever att läsa skönlitteratur och utveckla deras förmåga att samtala och reflektera utifrån olika texter? Hur kan man arbeta för att utveckla elevernas förmåga att skriva i olika textgenrer?I Reflekterande läsning oc läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Mycket gott skick. Antydan till veck på främre pärmen. Någon enstaka markering med blyerts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Mycket gott skick. några få markeringar i marginalen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning. Årskurs...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur. 1996. 296 sidor.
Mycket gott skick. Enstaka markeringar i blyerts finns i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStudentlitteratur -
Reflekterande läsning och skrivning Årskurs 7...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1996. 296 s. Häftad. 450 gram.
Gott skick. Skyddsomslag saknas. Inuti mycket gott skick, men med namn. Främre högra hörnet på pärmen nött och baktill en vikskada på pärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur. 1996. 296 s. Häftad. 22x15cm. 450 gram.
Gott skick. Finns namn i.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144618611 -
Reflekterande läsning och skrivning Årskurs 7...
Studentlitteratur. 1996. 296 s. 22,5x15,5cm.
Mycket gott skick. Några små "veck" framsida pärm, litet bläckmärke insida bakre pärm. Boken är avsedd för lärare opch blivande lärare. Titta gärna på mina övriga annonser. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144618611
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Gunilla Molloy
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144618611
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn