Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Skolan som mångkulturell arbetsplats : att tillämpa interkulturell pedagogik

Skolan som mångkulturell arbetsplats : att tillämpa interkulturell pedagogik

Häftad bok Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2009. 212 sidor.

Nära nyskick. Kanonskick, men med bortklippt namn på försättsblad.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144051505
Titel
Skolan som mångkulturell arbetsplats : att tillämpa interkulturell pedagogik
Författare
Hans Lorentz
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2009
Omfång
212 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
314 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken beskriver hur interkulturell pedagogik kan vara en viktig integrationsfaktor i den mångkulturella skolan där lärare har en betydelsefull roll och kan förbereda barn och ungdomar för ett liv i framtidens mångkulturella samhälle.I bokens kapitel beskriver författaren vad som kännetecknar interkulturell pedagogik och ger praktiska exempel som understryker vikten av informellt lärande i dagens skola. Särskilt betonas lärares betydelse för elevers utveckling med förslag på hur arbetet kan utvecklas under pedagogisk ledning. Till sist beskrivs den interkulturella dimensionen i några av skolans ämnen, interkulturell didaktik, som tillhör den senaste grenen på det interkulturella pedagogiska trädet.Skolan som mångkulturell arbetsplats vänder sig till studenter på lärarutbildning och andra högre utbildningar inom det samhällsvetenskapliga området. Boken är också lämplig för utbildning av skolledare och kompetensutveckling av verksamma lärare.